.
ΣΤΑΘΕΙΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΛΑΪΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ PDF Εκτύπωση E-mail
Παρασκευή, 16 Μάρτιος 2018 00:00

   Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

Δ/νση: Λ. Συγγρού 80-88, 7ος όροφος

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

www.osyape.gr

τηλ. προέδρου: 6932442294 – τηλ. γραμματέα: 6977432661

Αθήνα 16 /3/2018

Αριθμ. Πρωτ.:28

Προς

Τον Πρόεδρο του Π.Σ. Ιονίων Νήσων

(με την παράκληση να δοθεί σε όλους τους Περιφερειακούς Συμβούλους)

ΣΤΑΘΕΙΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΛΑΪΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ

         Δυο μήνες μετά την Απόφαση του Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων να αναθέσει σε υπάλληλο της Περιφερειακής Ενότητας Ζακύνθου και τα καθήκοντα της αντίστοιχης υπηρεσίας της Περιφερειακής Ενότητας Κεφαλονιάς και τα προβλήματα της υποστελέχωσης παραμένουν και τίθενται επί τάπητος.

         Δεν θα επαναλάβουμε τις εκτιμήσεις και τις διαπιστώσεις, που έχουμε εξάλλου επανειλημμένα διατυπώσει σε αρκετές ανακοινώσεις μας, παρά μόνο θα καλέσουμε τον καθέναν χωριστά και συνολικά το Περιφερειακό Συμβούλιο Ιονίων Νήσων να δει τις αιτίες του προβλήματος, τους λόγους που ξεσήκωσαν τους εργαζόμενους και τη λύση που πρέπει να δοθεί. Και οι αιτίες δεν έχουν να κάνουν ούτε με χαρακτηρισμούς, που μας προσέδωσε όλο το προηγούμενο διάστημα η Περιφερειακή Αρχή, ούτε με την προσπάθεια συκοφάντησης των αγώνων των εργαζομένων, όσο κι αν αυτοί υπολείπονται συνολικά των αναγκών.

         Γνωρίζετε πολύ καλά ότι για τις αιτίες της υποστελέχωσης των υπηρεσιών και την «απαγόρευση» των προσλήψεων δεν ευθύνονται οι εργαζόμενοι, ούτε για τα προβλήματα επικοινωνίας των νησιών, ούτε για την αρνητική αντιμετώπιση της νησιωτικότητας και των ιδιαίτερων ζητημάτων των νησιών. Ευθύνεται η πολιτική που θεωρεί κόστος τους εργαζόμενους και τις ανάγκες τους, που βάζει στην πρώτη γραμμή την στήριξη της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των επιχειρήσεων κι όχι την στελέχωση των δημόσιων κοινωνικών υπηρεσιών και την ολοκληρωμένη λειτουργία τους, που προσπαθεί να «μπαλώσει» με κάθε τρόπο τα κενά και τα τεράστια κοινωνικά προβλήματα, που προκύπτουν.

         Θεωρούμε ότι το ελάχιστο, που μπορείτε να αποφασίσετε είναι να σταθείτε από την πλευρά των εργαζομένων και των λαϊκών αναγκών και να απαιτήσετε:

  • Την πλήρη ανάκληση της απόφασης του Περιφερειάρχη ανάθεσης καθηκόντων δύο Περιφερειακών Ενοτήτων σε έναν υπάλληλο.
  • Την απαίτηση για κατάργηση του άρθρο 91 του ν. 4483/2017.
  • Την απαίτηση για προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και την κάλυψη όλων των κενών οργανικών θέσεων της Περιφέρειας.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                     Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΠΑΝΟΥΤΣΑΚΟΥ ΒΕΤΑ          ΑΝΔΡΕΑΔΕΛΛΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

 
ΟΧΙ ΣΤΗ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΚΤΕΟ ΣΕ ΑΝΩΝΥΜΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ. Να αποσυρθεί η σχετική διάταξη PDF Εκτύπωση E-mail
Τετάρτη, 14 Μάρτιος 2018 00:00

   Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

Δ/νση: Λ. Συγγρού 80-88, 7ος όροφος

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

www.osyape.gr

τηλ. προέδρου: 6932442294 – τηλ. γραμματέα: 6977432661

Αθήνα 13 /3 /2018

Αριθμ. Πρωτ.:26

ΟΧΙ ΣΤΗ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΚΤΕΟ ΣΕ ΑΝΩΝΥΜΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ

Να αποσυρθεί η σχετική διάταξη

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ καθημερινά αποδεικνύει την προσήλωση της στην πολιτική της διάλυσης των δημόσιων δομών και της εκχώρησης αρμοδιοτήτων στους ιδιώτες. Αποδεικνύεται ότι στόχευση της εφαρμοζόμενης πολιτικής είναι η δημιουργία ενός μικρού και ευέλικτου κράτους, που θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.

Στο Νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με τίτλο «ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, που ήδη συζητείται στη Βουλή προβλέπεται εκτός των άλλων και του γενικευμένου χαρατσώματος και η μετατροπή με το άρθρο 53, των δημοσίων ΚΤΕΟ σε ΑΝΩΝΥΜΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ, που θα λειτουργούν σύμφωνα με τις διατάξεις της εμπορικής και φορολογικής νομοθεσίας.

Προβλέπεται δηλαδή τα δημόσια ΚΤΕΟ να λειτουργούν ως επιχειρήσεις, με τη σφραγίδα της σχέσης «κόστους-οφέλους».

Η κυβέρνηση αντί να αναβαθμίσει και να επεκτείνει την λειτουργία των δημόσιων ΚΤΕΟ, αντί να πάρει μέτρα ώστε να εξασφαλίζεται ο τεχνικός έλεγχος των οχημάτων και μάλιστα δωρεάν ή έστω με συμβολικό τίμημα για τους εργαζομένους, τους χαμηλοσυνταξιούχους και γενικά τα φτωχά λαϊκά στρώματα, προωθεί και μέσα από αυτό το νομοσχέδιο την λειτουργία άλλης μιας αρμοδιότητας των Περιφερειών με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, με στόχο την εκχώρηση-ιδιωτικοποίησή της.

Παραπέμπει μάλιστα για την τύχη των εργαζομένων των ΚΤΕΟ σε ΚΥΑ των υπουργών Εσωτερικών και Υποδομών & Μεταφορών.

Θέτει επίσης μια πρωτοφανή διαδικασία για όσους προβάλουν τον «αυτοδιοικητικό» χαρακτήρα των ΟΤΑ, με την απαίτηση έγκρισης του Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών.

Η αναδιάρθρωση αυτή αποτελεί συνέχεια της πολιτικής των προηγούμενων κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ-ΝΔ, που μέσα από την «πιστοποίηση» και την «διαπίστευση» των λειτουργιών των ΚΤΕΟ οδήγησαν στο κλείσιμο τα περισσότερα δημόσια ΚΤΕΟ.

Και όσα λειτουργούν αντιμετωπίζουν την υποστελέχωση μέσα από την «απαγόρευση» των προσλήψεων, τα χαράτσια και την ανταποδοτικότητα, που είναι νομοθετημένη στον τομέα αυτό.

Οι μάσκες έπεσαν και αποδεικνύεται ο κεντρικός σχεδιασμός για την απαξίωση και συρρίκνωση του δημόσιου τομέα. Οι έμμεσες και άμεσες ιδιωτικοποιήσεις υπηρεσιών του δημοσίου, η υποστελέχωση και η απουσία προσλήψεων, η υποχρηματοδότηση το αντικρουόμενο θεσμικό πλαίσιο και άλλα, αποδεικνύουν με τον καλύτερο τρόπο τον στόχο των κυβερνητικών επιλογών.

Απαιτούμε:

  • Την απόσυρση της απαράδεκτης διάταξης για την μετατροπή των δημόσιων ΚΤΕΟ σε Ανώνυμες Εταιρείες.
  • Να ανοίξουν όλα τα δημόσια ΚΤΕΟ και παράλληλα να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για να πάρουν την πιστοποίηση που απαιτείται.
  • Την ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα τους και την λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων ώστε να παρέχουν ποιοτικές υπηρεσίες προς τους πολίτες.
  • Μείωση τους κόστους τεχνικού ελέγχου και δωρεάν έλεγχο για τους ανέργους, χαμηλόμισθους και χαμηλοσυνταξιούχους. Δωρεάν έλεγχος στα κρατικά αυτοκίνητα.
  • Να επεκταθεί o κοινωνικός ρόλος των ΚΤΕΟ στην ενημέρωση και την εκπαίδευση για το μεγάλο θέμα της οδικής ασφάλειας.

Οχι στην ιδιωτικοποιηση των δημόσιων υπηρεσιών

ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ ΧΩΡΙΣ ΜΟΝΙΜΗ & ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                     Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΠΑΝΟΥΤΣΑΚΟΥ ΒΕΤΑ          ΑΝΔΡΕΑΔΕΛΛΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

 
ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ 12-3-2018 PDF Εκτύπωση E-mail
Τρίτη, 13 Μάρτιος 2018 00:00

   Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

Δ/νση: Λ. Συγγρού 80-88, 7ος όροφος

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

www.osyape.gr

τηλ. προέδρου: 6932442294 – τηλ. γραμματέα: 6977432661

Αθήνα 13/3/2018

Αριθμ. Πρωτ.: 25

Προς

Συλλόγους-μέλη μας

ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ 12-3-2018

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Το Διοικητικό Συμβούλιο την Δευτέρα 12 Μαρτίου 2018, με παρόντα τα 8 από τα 13 μέλη και συγκεκριμένα: Βέτα Πανουτσάκου, Ανδρεαδέλλη Γιάννη, Σταμκοπούλου Νατάσα, Ντόντο Παναγιώτη, Παπαλεξίου Έφη, Μάρκου Χρήστο, Ασημακόπουλο Ανδρέα και Ηλιόπουλο Στέργιο συνεδρίασε με θέματα τις εξελίξεις και τις παρεμβάσεις της Ομοσπονδίας, τα εργασιακά προβλήματα και την πορεία των διεκδικήσεων μας, τα Οικονομικά ζήτημα κ.α. διάφορα.

Μετά από διαλογική συζήτηση έλαβε τις παρακάτω κυρίως αποφάσεις:

1. Να βγει ανακοίνωση για την συνέχιση της «απεργίας-αποχής» από τις διαδικασίες της αξιολόγησης, αφού παραμένουν όλες οι αντεργατικές ρυθμίσεις, που την συνοδεύουν.

2. Να συνεχιστούν οι παρεμβάσεις της Ομοσπονδίας και των πρωτοβάθμιων Συλλόγων για την χορήγηση του ανθυγιεινού επιδόματος σε όλους τους δικαιούχους συναδέλφους.

3. Να συνεχίσει την πορεία διεκδίκησης υπογραφής της Ειδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για τους υπαλλήλους των Περιφερειών.

4. Να συνεχίσει την εξέταση των ζητημάτων που σχετίζονται με την στοχοθεσία και τα περιγράμματα θέσεων εργασίας και να καλέσει τους Συλλόγους να βρίσκονται σε επαγρύπνηση, θέτοντας ως κόκκινη γραμμή και βάση για τα περιγράμματα τα καθήκοντα, που απορρέουν από τον κλάδο και την ειδικότητα του κάθε υπαλλήλου.

5. Να παρέμβει στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Ιονίων Νήσων, που θα συζητήσει την ανάθεση σε υπαλλήλους της Περιφέρειας παράλληλων καθηκόντων σε διαφορετικές Περιφερειακές Ενότητες της ΠΙΝ.

6. Να ζητηθεί η σύγκλιση του Γενικού Συμβουλίου τον Απρίλιο, μετά το Πάσχα, εκτός εάν υπάρξουν αιφνίδιες εξελίξεις.

7. Εγκρίθηκαν οι δαπάνες που έχουν εκτελεστεί καθώς και η απόδοση παλαιότερης οφειλής σε συνάδελφο.

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                     Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΠΑΝΟΥΤΣΑΚΟΥ ΒΕΤΑ          ΑΝΔΡΕΑΔΕΛΛΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

 
Για την χορήγηση του ανθυγιεινού επιδόματος και της απαιτούμενης μηνιαίας βεβαίωσης PDF Εκτύπωση E-mail
Πέμπτη, 08 Μάρτιος 2018 00:00

   Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

Δ/νση: Λ. Συγγρού 80-88, 7ος όροφος

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

www.osyape.gr

τηλ. προέδρου: 6932442294 – τηλ. γραμματέα: 6977432661

Αθήνα 8 /3 /2018

Αριθμ. Πρωτ.:24

Προς

1.Περιφέρειες της χώρας

α. Γραφεία Περιφερειαρχών

(με την παράκληση να προωθηθεί και στους β και γ)

β. Δ/νσεις Μισθοδοσίας

γ. Δ/νσεις Ανθρώπινου Δυναμικού

2.Σύλλογοι Υπαλλήλων Περιφερειών/Περιφερειακών Ενοτήτων

3.Μέλη

Θέμα: Για την χορήγηση του ανθυγιεινού επιδόματος και της απαιτούμενης μηνιαίας βεβαίωσης της παρ. 4 του άρθρου 98 του ν. 4483/2017

 

Θεωρούμε αναγκαίο να αναφερθούμε σε όλα τα «κρίσιμα» ζητήματα, που σχετίζονται με τις ισχύουσες νομοθετικές ρυθμίσεις για το ανθυγιεινό επίδομα σε εργαζόμενους των Περιφερειών, προκειμένου άμεσα να δρομολογηθούν όλες οι αναγκαίες διαδικασίες.

Όπως είναι πλέον γνωστό σε όλους, με τον ν. 4483/2017, άρθρο 98, επεκτάθηκε η χορήγηση του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας και σε άλλες ειδικότητες εργαζομένων, παρεχόμενες εργασίες και χώρους των Ο.Τ.Α. και των νομικών προσώπων αυτών. Η Ομοσπονδία μας και κατά την συζήτηση του ν.4483/2017 στη Βουλή με τις παρεμβάσεις της κατά την ακρόαση των φορέων και σε όλα τα υπομνήματα που έχει καταθέσει και στο διεκδικητικό της πλαίσιο αναφέρεται στο σύνολο των ειδικοτήτων, για τις οποίες πεποίθησή μας είναι βάσει αντικειμενικών και επιστημονικών κριτηρίων ότι πρέπει να χορηγηθούν ανθυγιεινό επίδομα, Μέσα Ατομικής Προστασίας και Μέτρα προληπτικής ιατρικής.

Η επέκταση που έγινε με το άρθρο 98 του νόμου δεν κάλυψε το σύνολο των σχετικών μας αιτημάτων τα οποία συνεχίζουν να αποτελούν διαχρονικούς στόχους πάλης, όμως κάλυψε συγκεκριμένες ειδικότητες και εργασίες, για τις οποίες πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες, ώστε να υλοποιηθεί η χορήγηση του ανθυγιεινού επιδόματος.

Α. Συγκεκριμένα το άρθρο 98 του ν. 4483/2017 αναφέρει στην παράγραφο 1 τα εξής:

«1. Στους δικαιούχους του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, όπως αυτό είχε προβλεφθεί στο άρθρο 15 παρ. 1 του ν. 4024/2011 (Α΄ 226), εξακολούθησε να καταβάλλεται, σύμφωνα με το άρθρο 18 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176), όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 54 του ν. 4384/2016 (Α΄ 78) και εξειδικεύθηκε, κατά ποσό, ανά κατηγορία δικαιούχων και ως προς τους όρους και τις προϋποθέσεις καταβολής, με τις, κατ’ εξουσιοδότηση των διατάξεων αυτών, εκδοθείσες και ισχύουσες αποφάσεις, προστίθενται οι μόνιμοι και δόκιμοι υπάλληλοι και οι υπάλληλοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, αορίστου και ορισμένου χρόνου, των Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού και των νομικών προσώπων αυτών, που υπάγονται στις ειδικότητες ή παρέχουν τις εργασίες που περιλαμβάνονται στις κατηγορίες της παραγράφου 2.».

Από την συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση προκύπτει με σαφήνεια ότι η ρύθμιση αυτή αφορά μόνον όσες ειδικότητες αναφέρονται και μόνον όσους παρέχουν τις εργασίες που περιλαμβάνονται στην παράγραφο 2.

Όλοι μας γνωρίζουμε ότι υπάρχουν και άλλες ειδικότητες, με μεγάλη μάλιστα επικινδυνότητα, όπως και άλλες εργασίες που είναι ανθυγιεινές αλλά δεν περιλαμβάνονται στην κυβερνητική ρύθμιση.

Να σημειώσουμε επίσης ότι στη ρύθμιση περιλαμβάνονται και χώροι εργασίες, στους οποίους οι εργαζόμενοι δικαιούνται το ανθυγιεινό επίδομα, οι οποίες όμως αναφέρονται συγκεκριμένα, όπως οι εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων.

Β. Στην παράγραφο 2 του άρθρου 98 του ν. 4483/2017 αναφέρονται οι ειδικότητες και οι εργασίες, που δικαιούνται το ανθυγιεινό επίδομα και συγκεκριμένα αναφέρονται τα εξής: «2. Στην κατηγορία Α΄ συμπεριλαμβάνεται το προσωπικό που απασχολείται σε συνεργεία απολύμανσης, οι απολυμαντές, οι εργάτες και τεχνίτες βιολογικού καθαρισμού, οι υδραυλικοί, τεχνίτες και εργάτες που απασχολούνται στην κατασκευή και συντήρηση δικτύων ύδρευσης, αποχέτευσης και τηλεθέρμανσης, στα αντλιοστάσια αποχέτευσης, το προσωπικό που απασχολείται στην εποπτεία καθαριότητας, το προσωπικό καθαριότητας εσωτερικών χώρων, το νοσηλευτικό προσωπικό, οι οδηγοί, χειριστές και εργάτες αποφρακτικών μηχανημάτων, οι εργάτες και τεχνίτες ψεκασμού, οι εργάτες κοπής ψηλών δένδρων, οι σιδεράδες - αλουμινάδες, καθώς και οι εργάτες καθαριότητας των δημοτικών νεκροταφείων. Στην κατηγορία Β΄ συμπεριλαμβάνονται οι μηχανοτεχνίτες, οι ηλεκτροτεχνίτες, οι βαφείς και οι φανοποιοί. Στην κατηγορία Γ΄ συμπεριλαμβάνεται το εποπτικό προσωπικό (μηχανικοί Π.Ε. και Τ.Ε.) που απασχολείται στις εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων.».

Γ. Τόσο στην υπ΄αριθμ. οικ.39456/17-11-2017 εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών, όσο και στην μετέπειτα, υπ’ αριθμ. 3473/2-3-2018 αναφέρονται μεταξύ άλλων τα εξής: «Επισημαίνεται συναφώς ότι, όπως προκύπτει από τη ρητή διατύπωση της διάταξης της παρ.1 του άρθρου 98 («…που υπάγονται στις ειδικότητες ή παρέχουν τις εργασίες που περιλαμβάνονται στις κατηγορίες της παρ.2…», η τυπική υπαγωγή του υπαλλήλου στις απαριθμούμενες ειδικότητες δεν συνιστά αναγκαία προϋπόθεση για τη χορήγηση σε αυτόν του εν λόγω επιδόματος, καθώς το επίδομα δικαιούνται και όσοι παρέχουν κατ’ αποκλειστικότητα υπηρεσίες στους χώρους και τις εργασίες που περιγράφονται ανωτέρω (στον νόμο ή στην εν λόγω εγκύκλιο), εφ’ όσον συντρέχουν και οι λοιπές προϋποθέσεις που αναφέρονται στην παρ.4 του άρθρου 98 του ν. 4483/2017».

Δ. Επειδή η παροχή των συγκεκριμένων εργασιών (για όσους δεν έχουν τις αναφερόμενες στη νομοθετική ρύθμιση ειδικότητες) αποτελεί τον απαραίτητο όρο για την λήψη του εν λόγω επιδόματος, οι συνάδελφοι, που εκτελούν τέτοιες εργασίες, δεν έχουν παρά να ζητήσουν την χορήγηση του επιδόματος, ζητώντας από τους Διευθυντές των υπηρεσιών τους την αναφερόμενη στην παράγραφο 4 του άρθρου 98 του ν.4483/2017 μηνιαία βεβαίωση, προκειμένου να αποσταλεί στην αρμόδια Δ/νση Μισθοδοσίας. Στη βεβαίωση αυτή θα αναφέρονται οι εκτελούμενες εργασίες και προς ενίσχυση του δικαιώματος, μπορεί να γίνεται αναφορά και σε τυχόν επαγγελματικά δικαιώματα, σε αναφερόμενες αρμοδιότητες στον ισχύοντα Οργανισμό κάθε Περιφέρειας κλπ.

Ε. Όσον αφορά το νοσηλευτικό προσωπικό, η ρύθμιση εννοεί το νοσηλευτικό προσωπικό των Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού και των νομικών προσώπων αυτών, αφού αυτούς και μόνον αυτούς αφορά η συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση και δεν παραπέμπει προκειμένου να χορηγηθεί ή όχι το ανθυγιεινό επίδομα σε εξέταση άλλων ζητημάτων όπως εάν οι υπηρεσίες που απασχολείται το νοσηλευτικό προσωπικό, συγκροτούν νοσηλευτική υπηρεσία ή εάν αποτελούν Μονάδες Πρωτοβάθμιες Φροντίδας Υγείας κλπ, προσδιορισμοί που εμπεριέχονται σε νομοθετικές ρυθμίσεις για τη χορήγηση του ανθυγιεινού επιδόματος άλλων εργαζομένων, κι όχι των Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού. Σημειώνουμε ότι με το άρθρο 5 του ν.1579/1985 προσδιορίζεται ότι τον τίτλο του νοσηλευτή-τριας φέρουν οι πτυχιούχοι ή διπλωματούχοι των Τμημάτων Νοσηλευτικής ΑΕΙ, ΤΕΙ, των Επισκεπτριών-ών των ΤΕΙ, των ισοτίμων σχολών, των μαιών κλπ και ότι αυτοί ανήκουν στο νοσηλευτικό προσωπικό.

ΣΤ. Στην παράγραφο 4 του άρθρου 98 του ν.4483, αναφέρονται οι επιπλέον όροι και οι προϋποθέσεις χορήγησης του επιδόματος και συγκεκριμένα αναφέρονται μεταξύ άλλων τα εξής: «4. Το ανωτέρω επίδομα καταβάλλεται με την απαραίτητη προϋπόθεση ότι οι δικαιούχοι αυτού προσφέρουν υπηρεσία με πλήρη και αποκλειστική απασχόληση στους χώρους και στις ειδικότητες που δικαιολογούν την καταβολή του….». Στην οικ.39456/17-11-2017 εγκύκλιο του ΥΠΕΣ επισημαίνεται στη σελ. 28 ότι η προϋπόθεση της «πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης» δεν έχει την έννοια της παροχής υπηρεσιών κατά πλήρες ωράριο εργασίας, αλλά την έννοια ότι ο δικαιούχος απασχολείται πλήρως και αποκλειστικά στους χώρους και στις ειδικότητες που δικαιολογούν την καταβολή του ανωτέρω επιδόματος.

Σε αυτό το σημείο είναι ανάγκη να αναφερθούμε σε πλευρές, που σχετίζονται με τα λεγόμενα αλλότρια καθήκοντα και την πλήρη ή όχι άσκηση των αρμοδιοτήτων:

α. Σύμφωνα με το άρθρο 30 του 3528/2007 (ΦΕΚ Α΄ 26) «Κύρωση του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ.» προσδιορίζονται τα καθήκοντα του υπαλλήλου ως εξής: «1. Ο υπάλληλος εκτελεί τα καθήκοντα του κλάδου ή της ειδικότητας του. 2. Σε περιπτώσεις επιτακτικής υπηρεσιακής ανάγκης που δεν μπορεί να καλυφθεί με άλλον τρόπο, επιτρέπεται να ανατίθενται στον υπάλληλο καθήκοντα άλλου κλάδου ή ειδικότητας. Σε όμοιες περιπτώσεις επιτρέπεται να ανατίθενται στον υπάλληλο εργασίες συναφείς με την ειδικότητα ή τα καθήκοντα του ή για τις οποίες έχει την απαιτούμενη εμπειρία ή ειδίκευση. 3. Η κατά την προηγούμενη παράγραφο ανάθεση επιτρέπεται για χρονικό διάστημα έως δύο (2) μηνών με αιτιολογημένη απόφαση του οικείου προϊσταμένου. Παράταση του ανωτέρω χρονικού διαστήματος έως έξι (6) μήνες ακόμη επιτρέπεται μετά από αιτιολογημένη γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου.»

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι όλοι οι συνάδελφοι πρέπει να είναι τοποθετημένοι σε Τμήματα και θέσεις, που συνάδουν με την ειδικότητά τους και όταν υφίσταται ανάγκη αλλότριων καθηκόντων να τηρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις, που στη συγκεκριμένη περίπτωση προστίθεται και η μη βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας τους.

Το γεγονός ότι ένας μικρός αριθμός από τους δικαιούχους του ανθυγιεινού επιδόματος εκτελεί καθήκοντα και άλλου κλάδου ή ειδικότητας στο βαθμό που αυτό αποτελεί επιλογή των προϊσταμένων των Γεν. Δ/νσεων-Δ/νσεων ή των Περιφερειακών Αρχών, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες που προκύπτουν από την υπάρχουσα τραγική υποστελέχωση των υπηρεσιών δεν μπορεί να αποτελεί επιχείρημα κανενός για την μη συνδρομή των αναγκαίων προϋποθέσεων για την καταβολή του ανθυγιεινού επιδόματος, όπως αυτές προσδιορίζονται από την παράγραφο 4 του ν.4483/2017 και συγκεκριμένα ότι «το ανωτέρω επίδομα καταβάλλεται με την απαραίτητη προϋπόθεση ότι οι δικαιούχοι αυτού προσφέρουν υπηρεσία με πλήρη και αποκλειστική απασχόληση στους χώρους και στις ειδικότητες που δικαιολογούν την καταβολή του.».

β. Εάν όλες οι αρμοδιότητες ενός Τμήματος ασκούνται πλήρως ή όχι είναι ζήτημα, που ανάγεται σε καταστάσεις για τις οποίες δεν έχουν καμιά ανάμιξη ή ευθύνη οι υπάλληλοι του Τμήματος και σε κατά καιρούς πολιτικές επιλογές. Θέση όλων μας είναι η μόνιμη υλοποίηση και η ανάπτυξη όλων των αρμοδιοτήτων και ιδιαίτερα όλων αυτών, που σχετίζονται με την πρόληψη, την προστασία της δημόσιας υγείας, την διασφάλιση υγιεινών συνθηκών, περιβάλλοντος κλπ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ανάγκη εφαρμογής όλων των εμβολιαστικών προγραμμάτων σε παιδιά και ενήλικες, μετανάστες, πρόσφυγες, άλλες ευάλωτες κοινωνικές ομάδες κλπ.

Ζ. Επίσης στη συνέχεια στην παράγραφο 4 του άρθρου 98 του ν.4483, αναφέρεται ότι «Για τη συνδρομή όλων των ανωτέρω προϋποθέσεων εκδίδεται κάθε μήνα βεβαίωση του οικείου προϊσταμένου, η οποία συνοδεύει τη μισθοδοτική κατάσταση…».

Η μηνιαία βεβαίωση του Δ/ντή προβλέπεται όχι μόνο από την συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση, αλλά από όλες και για όλους τους δικαιούχους, ανεξάρτητα αν η ειδικότητά τους μνημονεύεται στο νόμο ρητά ή όχι.

Παρόλο που και η Ομοσπονδία με έγγραφά της, έχει γνωστοποιήσει τη σχετική νομοθετική ρύθμιση και την ανάγκη υποβολής την εκ του νόμου προβλεπόμενης μηνιαίας βεβαίωσης για κάθε δικαιούχο υπάλληλο και παρόλο που η νομοθετική αυτή ρύθμιση έγινε γνωστή σε όλους, ως μια κατάκτηση των εργαζομένων, οι δικαιούχοι συνάδελφοί μας σε αρκετές Περιφέρειες αν και έχουν περάσει επτά μήνες δεν έχουν ακόμη λάβει το ανθυγιεινό επίδομα, που δικαιούνται.

Η κατάσταση δε, εξελίσσεται ακόμα πιο αρνητική δεδομένου ότι με τις ρυθμίσεις του ν.4512/2018, άρθρο 396 «Επιτροπή αξιολόγησης επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας», που αντικαθιστά το άρθρο 18 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176) και εν συνεχεία του ν.4517/2018, άρθρο έβδομο, που αντικαθιστά την παρ. 13 του άρθρου 18 του ν. 4354/2015 τίθεται προθεσμία ως εξής: «13. Οι αρμόδιες Υπηρεσίες οφείλουν να συμπληρώσουν τα πεδία «κλάδος» και «ειδικότητα» της Εφαρμογής του Μητρώου Ανθρώπινου Δυναμικού του Ελληνικού Δημοσίου «Απογραφή» μέχρι τις 14.3.2018. Σε περίπτωση μη συμπλήρωσης των ως άνω πεδίων μέχρι την ημερομηνία αυτή, το επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας παύει να καταβάλλεται μετά τον Απρίλιο του 2018».

Σημειώνουμε ότι εκδόθηκε και η υπ’ αριθ. οικ. 2/17262/ΔΕΠ/2-3-2018 (ΑΔΑ: Ω8ΖΟΗ-7ΕΓ) «κοινή» εγκύκλιος των υπουργών Οικονομικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, που δίνει οδηγίες για την απογραφή αυτή, ενέργεια η οποία οφείλει να γίνει από τις κατά τόπους Δ/νσεις Ανθρώπινου Δυναμικού των Περιφερειών.

Η. Σύμφωνα με το άρθρο 169 του ν. 4483/2017 η έναρξη ισχύος του νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η δημοσίευσή του δε, έγινε στο ΦΕΚ 107/Α΄/ 31-7-2017. Επομένως οι δικαιούχοι συνάδελφοι δικαιούνται τη χορήγηση του εν λόγω επιδόματος από 1-8-2017, αναδρομικά όσοι δεν το έχουν λάβει, και προκειμένου να το πάρουν πρέπει ο Δ/ντής να αποστείλει στη μισθοδοσία βεβαίωση για κάθε μήνα, ξεκινώντας από τον Αύγουστο 2017 και εντεύθεν συνεχώς στο μέλλον.

Σημειώνουμε ότι τα εν λόγω εντάλματα δεν απαιτείται να αποσταλούν από τις Οικονομικές Υπηρεσίες στους Επιτρόπους.

Θ. Χρειάζεται να αναφέρουμε επίσης ότι η έκδοση της μηνιαίας βεβαίωσης της παρ. 4 του άρθρου 98 του ν. 4483/2017, προκειμένου να συνοδεύει την αντίστοιχη μισθοδοτική κατάσταση, προς καταβολή του πιο πάνω επιδόματος, στους δικαιούχους υπαλλήλους των Περιφερειών, αποτελεί πρόδηλη και δέσμια αρμοδιότητα των Δ/ντών, δεν προϋποθέτει αίτηση του υπαλλήλου, ανεξάρτητα βέβαια εάν αρκετοί συνάδελφοι έχουν ζητήσει και με αίτησή τους, την χορήγησή της ή εάν εμείς προτρέπουμε τους δικαιούχους συναδέλφους, που δεν έχουν λάβει ακόμη το επίδομα, να καταθέσουν σχετική αίτηση, προκειμένου να κατοχυρώσουν την απαίτησή τους.

Ι. Σας κοινοποιούμε μερικά προτεινόμενα σχέδια βεβαιώσεων, προκειμένου να διευκολυνθούν οι Δ/ντές και οι υπηρεσίες:

ΒΕΒΑΙΩΣΗ

Ως Προϊστάμενος της Δ/νσης…………………………………………………., βεβαιώνω ότι ο/η υπάλληλος ……………………………………………του κλάδου ΤΕ Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, ειδικότητας Επισκέπτης Υγείας (ή Νοσηλευτή ή Μαίας κλπ), κατά το μήνα Αύγουστο , εργάστηκε στην ανωτέρω Δ/νση με πλήρη και αποκλειστική απασχόληση στα αντικείμενα της ειδικότητάς της, η οποία περιλαμβάνεται στις αναφερόμενες στην παρ. 2 του άρθρου 98 του Νόμου 4483/17 (ΦΕΚ 107/τ.Α/31-08-2017) (κατηγορία Α΄).

Μ.Ε.Π.

Ο ΑΝΑΠΛ. ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ Δ/ΝΣΗΣ

ΒΕΒΑΙΩΣΗ

Ως προϊστάμενος της Δ/νσης Υγειονομικού Ελέγχου βεβαιώνω ότι η υπάλληλος της Δ/νσης μου ………………………………….. του κλάδου ΤΕ Επαγγελμάτων Υγείας, ειδικότητας Εποπτών Δημόσιας Υγείας, εκτέλεσε κατά τον μήνα Αύγουστο τα καθήκοντα της ειδικότητάς της πλήρως και αποκλειστικά, στα οποία περιλαμβάνονται οι αναφερόμενες στην παρ. 2 του άρθρου 98 του Νόμου 4483/17 (ΦΕΚ 107/τ.Α/31-08-2017) εργασίες (κατηγορία Α΄).

Μ.Ε.Π.

Ο ΑΝΑΠΛ. ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ Δ/ΝΣΗΣ

ΒΕΒΑΙΩΣΗ

Ως προϊστάμενος της Δ/νσης …………………………..βεβαιώνω ότι η υπάλληλος της Δ/νσης μου ………………………………….. του κλάδου ΥΕ Βοηθητικού προσωπικού, εκτέλεσε κατά τον μήνα Αύγουστο πλήρως και αποκλειστικά τα καθήκοντα της καθαριότητας (εσωτερικού ή εξωτερικού χώρου) και τα οποία περιλαμβάνονται στις αναφερόμενες στην παρ. 2 του άρθρου 98 του Νόμου 4483/17 (ΦΕΚ 107/τ.Α/31-08-2017) εργασίες (κατηγορία Α΄).

Μ.Ε.Π.

Ο ΑΝΑΠΛ. ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ Δ/ΝΣΗΣ

ΒΕΒΑΙΩΣΗ

Ως προϊστάμενος της Δ/νσης …………………………..βεβαιώνω ότι η υπάλληλος της Δ/νσης μου ………………………………….. του κλάδου …………………, ειδικότητας………………….. εκτέλεσε κατά τον μήνα Αύγουστο πλήρως και αποκλειστικά τις εργασίες …………………………………………………, οι οποίες περιλαμβάνονται στις αναφερόμενες στην παρ. 2 του άρθρου 98 του Νόμου 4483/17 (ΦΕΚ 107/τ.Α/31-08-2017) εργασίες. (κατηγορία Α΄).

Μ.Ε.Π.

Ο ΑΝΑΠΛ. ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ Δ/ΝΣΗΣ

ΒΕΒΑΙΩΣΗ

Ως Προϊστάμενος της Δ/νσης…………………………………………………., βεβαιώνω ότι ο/η υπάλληλος ……………………………………………του κλάδου …………………………………….., ειδικότητας ………………………………………………., κατά το μήνα Αύγουστο , εργάστηκε στην ανωτέρω Δ/νση με πλήρη και αποκλειστική απασχόληση στα αντικείμενα της ειδικότητάς του, η οποία περιλαμβάνεται στις αναφερόμενες στην παρ. 2 του άρθρου 98 του Νόμου 4483/17 (ΦΕΚ 107/τ.Α/31-08-2017) (κατηγορία Α΄)..

Μ.Ε.Π.

Ο ΑΝΑΠΛ. ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ Δ/ΝΣΗΣ

Μετά από όλα τα παραπάνω καλούμε τους Δ/ντές των αρμοδίων υπηρεσιών, να συνεισφέρουν από την θέση τους στην υλοποίηση της σχετικής ρύθμισης για την χορήγηση στους δικαιούχους του ανθυγιεινού επιδόματος.

Καλούμε επίσης και όλους τους συναδέλφους να συνεισφέρουν στην ενίσχυση των διεκδικήσεων και των αγώνων μας προκειμένου να επεκταθεί η ρύθμιση χορήγησης του ανθυγιεινού επιδόματος και των Μέσων Ατομικής Προστασίας και Μέτρων προληπτικής ιατρικής σε όλους όσους εκτελούν ανθυγιεινές εργασίες ή εργάζονται σε ανθυγιεινούς χώρους.

Κοιν/ση

1. ΕΝΠΕ

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                     Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΠΑΝΟΥΤΣΑΚΟΥ ΒΕΤΑ          ΑΝΔΡΕΑΔΕΛΛΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

 
ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ Γ΄ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ Σ.Τ.Ε. ΓΙΑ ΤΟ «ΠΡΟΒΑΔΙΣΜΑ» ΤΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΣΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ PDF Εκτύπωση E-mail
Τετάρτη, 21 Φεβρουάριος 2018 00:00

   Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

Δ/νση: Λ. Συγγρού 80-88, 7ος όροφος

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

www.osyape.gr

τηλ. προέδρου: 6932442294 – τηλ. γραμματέα:6977432661

Αθήνα  20/2/2018

Αριθμ. Πρωτ.:20

                   

Προς

1.Υπουργείο Εσωτερικών

  α.Γραφείο Υπουργού

  β.Δ/νση Προσωπικού ΟΤΑ

2.ΕΝΠΕ

3.Περιφερειάρχες

Θέμα: Αποφάσεις του Γ΄ Τμήματος του Σ.τ.Ε. για το «προβάδισμα» των κατηγοριών υπαλλήλων στις θέσεις ευθύνης.

Με αφορμή τις πρόσφατες πανομοιότυπες Αποφάσεις του Γ΄ Τμήματος του Σ.τ.Ε. με αριθμό 2816/2017, 2817/2017 και 2818/2017, που αφορούν την ακύρωση συγκεκριμένων άρθρων των ΠΔ των Οργανισμών Περιφέρειας Πελοποννήσου (ΠΔ 131/2010), Κρήτης (ΠΔ 149/2010)  και Δυτικής Ελλάδας (132/2010), αντίστοιχα, θέλουμε να τονίσουμε τα εξής:

1.     Οι αιτήσεις αυτές ακύρωσης που ασκήθηκαν από την ΠΟΕΜΔΥΔΑΣ και τις αντίστοιχες ΕΜΔΥΔΑΣ αφορούν αποκλειστικά και μόνο τα συγκεκριμένα ΠΔ και τους συγκεκριμένους Οργανισμούς των Περιφερειών Πελοποννήσου, Κρήτης και Δυτικής Ελλάδας, εάν και εφ’ όσον βρίσκονται σε ισχύ τα εν λόγω ΠΔ ή οι συγκεκριμένες ακυρωθείσες ρυθμίσεις τους.

2.     Ο «νομολογιακός» χαρακτήρας των Αποφάσεων αυτών δεν σηματοδοτεί υποχρέωση συμμόρφωσης άλλων Περιφερειών, οι Οργανισμοί των οποίων δεν προσεβλήθησαν και δεν ακυρώθηκαν επιμέρους διατάξεις τους, από το Σ.τ.Ε., παρά εναπόκειται στην διακριτική ευχέρειά τους να εναρμονίσουν τους Οργανισμούς τους, εάν το επιθυμούν, προς τα όσα κρίθηκαν από τις ανωτέρω δικαστικές αποφάσεις.

3.     Και οι τρεις εν λόγω αποφάσεις ασχολήθηκαν και έκριναν το ζήτημα του προβαδίσματος των κατηγοριών υπαλλήλων στις θέσεις ευθύνης, σύμφωνα με τις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας και το άρθρο 97 του Κώδικα Δημοσίων Υπαλλήλων (ν. 3528/2007), στο οποίο αναφέρονται τα εξής: «Το προβάδισμα μεταξύ των υπαλλήλων καθορίζεται ως εξής: α) Μεταξύ υπαλλήλων που ανήκουν σε διαφορετικές κατηγορίες προηγούνται οι υπάλληλοι της κατηγορίας ΕΘ και ακολουθούν κατά σειρά οι υπάλληλοι της κατηγορίας ΠΕ, της κατηγορίας ΤΕ, της κατηγορίας ΔΕ και τέλος οι υπάλληλοι της κατηγορίας ΥΕ. β) Μεταξύ υπαλλήλων που ανήκουν στην ίδια κατηγορία προηγούνται οι υπάλληλοι ανώτερου βαθμού με βάση την ιεραρχική κλίμακα των βαθμών του άρθρου 80. γ) Μεταξύ υπαλλήλων του ίδιου κλάδου και βαθμού δεν υπάρχει προβάδισμα. δ) Όπου από τις οικείες οργανικές διατάξεις επιτρέπεται η τοποθέτηση προϊσταμένου κατηγορίας που έπεται κατά το προβάδισμα δεν ισχύει το προβάδισμα των κατηγοριών.».

4.     Οι πιο πάνω αποφάσεις του Σ.τ.Ε. ακυρώνουν τα συγκεκριμένα Π.Δ., ως προς τις προσβαλλόμενες διατάξεις τους, γιατί προέβλεπαν, όπως αναφέρουν, την «επιλογή διαζευτικώς υπαλλήλων διαφορετικής κατηγορίας (ΠΕ ή ΤΕ) ως προϊσταμένων σε όλες τις αναφερόμενες οργανικές μονάδες (Διευθύνσεις ή Τμήματα) καταργώντας αδιακρίτως το θεσπιζόμενο προβάδισμα με το άρθρο 97 του κώδικα κατάστασης δημοσίων πολιτικών διοικητικών υπαλλήλων και υπαλλήλων νπδδ». Προέβλεπαν δηλ. ΠΕ ή ΤΕ αδιακρίτως, στο σύνολο των οργανικών μονάδων, χωρίς αιτιολόγηση που να βασίζεται στο αντικείμενο των συγκεκριμένων οργανικών μονάδων και στις συγκεκριμένες ειδικότητες.

5.     Το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγει η ΠΟΕΜΔΥΔΑΣ με το 7283/5-2-2018 έγγραφό της, δεν είναι ορθό, ούτε ορθή η προτροπή προς τους αρμόδιους υπουργούς, Περιφερειάρχες κλπ, καθόσον, κατά το Σ.τ.Ε., σύμφωνα με τις προαναφερόμενες διατάξεις και τις σχετικές συνταγματικές αρχές, το καθοριζόμενο προβάδισμα των κατηγοριών υπαλλήλων, στις θέσεις ευθύνης, παύει να ισχύει στις περιπτώσεις κατά τις οποίες οι οικείες οργανικές διατάξεις, βάσει του αντικειμένου των συγκεκριμένων οργανικών μονάδων και την ειδικότητα του κλάδου των υπαλλήλων, προβλέπουν την τοποθέτηση ως προϊσταμένου οργανικής μονάδας υπαλλήλου κατηγορίας που έπεται κατά το προβάδισμα, αρκεί αυτό να είναι συγκεκριμένο και να μην γίνεται αδιακρίτως για όλες τις σχετικές οργανικές μονάδες.

6.     Τα παραπάνω δεν επηρεάζουν την διαδικασία επιλογής σε θέσεις ευθύνης και την σχετική μοριοδότηση, όπως αυτή προβλέπεται από τον ν. 4369/2016, αλλά μόνο την τοποθέτηση σε θέσεις ευθύνης, όταν γεννάται ζήτημα προβαδίσματος των κατηγοριών υπαλλήλων, ελλείψει της ανωτέρω αιτιολογημένης πρόβλεψης στον Οργανισμό της κάθε Περιφέρειας.

7.     Η πληθώρα των ειδικοτήτων και των εξειδικεύσεων που υπάρχουν στο ανθρώπινο δυναμικό των υπηρεσιών μας, καθώς και η απόκτηση μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων σε συνδυασμό με τα περιγράμματα θέσεων ευθύνης έχουν δημιουργήσει νέα δεδομένα, όπου αναφέρονται πλέον συγκεκριμένα οι αρμοδιότητες της κάθε οργανικής μονάδας και οι προτεινόμενες ειδικότητες για την κάλυψη της κάθε θέσης ευθύνης.

Συμπέρασμα:

Σε κάθε Οργανισμό Εσωτερικής Λειτουργίας, σύμφωνα με τη διάσταση που δίνει η απόφαση του ΣτΕ, για κάθε θέση ευθύνης πρέπει να γίνεται συγκεκριμένη αιτιολόγηση, ανάλογα με το αντικείμενο της οργανικής μονάδας (Δ/νση, Τμήμα, Αυτοτελές Γραφείο κλπ), δηλαδή τις ασκούμενες αρμοδιότητες και την προτεινόμενη ειδικότητα. Μόνον έτσι το όποιο προβάδισμα της κάθε κατηγορίας δεν θα είναι γενικευμένο και κάθε κατηγορία και ειδικότητα υπαλλήλου θα μπορεί να προΐσταται σε οργανική μονάδα, σύμφωνα με την μοριοδότηση που θα συγκεντρώνεται κατά την διαδικασία επιλογής.

Μόνον έτσι δεν θα «καπελώνει» κανείς-κανέναν, ούτε θα οδηγούμαστε στην επιβολή της λογικής του manager στις δημόσιες υπηρεσίες.- 

Κοιν/ση:

Σύλλογοι

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                     Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΠΑΝΟΥΤΣΑΚΟΥ ΒΕΤΑ          ΑΝΔΡΕΑΔΕΛΛΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

 
« ΈναρξηΠροηγούμενο12345678910ΕπόμενοΤέλος »

Σελίδα 6 από 77

fotografies2 arxeio2

syndesmoi2 epikoinonia2

bottom

designed by FREEextra.com - contact to webmaster - Διαχείριση