.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ PDF Εκτύπωση E-mail
Δευτέρα, 19 Σεπτέμβριος 2016 14:30

Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

Δ/νση: Λ. Συγγρού 80-88, 7ος όροφος

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

www.osyape.gr

τηλ. προέδρου: 6932442294 – τηλ. γραμματέα:6977432661

Αθήνα 18/9/2016

Αριθμ. Πρωτ.: 82

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ


Το Δ.Σ. της Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε. συναντήθηκε με τον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης κ. Π. Κουρουμπλή, κατόπιν πρωτοβουλίας της Ομοσπονδίας προκειμένου να αναδειχθούν τα προβλήματα, που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στις Περιφέρειες.

Η Ομοσπονδία έθεσε υπόψη του υπουργού τρέχοντα και μη, ζητήματα που απασχολούν τους εργαζόμενους,  όπως αυτά έχουν αποτυπωθεί μέσα από τις αποφάσεις του Δ.Σ. και τις ανακοινώσεις της. Κυρίαρχα ζητήματα ήταν η υποστελέχωση των υπηρεσιών και οι προσλήψεις, οι Οργανισμοί, τα υπηρεσιακά συμβούλια, οι αρμοδιότητες των υπηρεσιών, το νέο θεσμικό πλαίσιο για τις Περιφέρειες, οι μισθολογικές μας απώλειες, η κατάργηση των αποζημιώσεων στους εργαζόμενους των Διευθύνσεων Ανάπτυξης, που εκτελούν ελέγχους εκτός ωραρίου εργασίας,τα προβλήματα στην αναγνώριση της προϋπηρεσίας, οι αρνητικές επιπτώσεις από την εφαρμογή του νόμου για την αποζημίωση των μετακινήσεων για την εκτέλεση υπηρεσίας κλπ.

Αναλύθηκαν ιδιαίτερα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι στις νησιωτικές Περιφέρειες που έχουν σχέση με τις μετακινήσεις τους και ζητήθηκε η απόσυρση της διάταξης που έχει συμπεριληφθεί στο νέο Σχέδιο Νόμου που δίνει την δυνατότητα στην κάθε νησιωτική Περιφερειακή Αρχή να αναθέτει σε υπαλλήλους αρμοδιότητες και άλλης νησιωτικής Περιφερειακής Ενότητας.

Ζητήθηκε επίσης στο νέο Σχέδιο Νόμου να συμπεριληφθεί το σύνολο των υπαλλήλων για την καταβολή της «υπερβάλλουσας μείωσης» και όχι να περιορίζεται μόνο σε συγκεκριμένες κατηγορίες, η ανεμπόδιστη επέκταση του ωραρίου των συναδέλφων ΙΔΑΧ τετράωρης απασχόλησης σε οκτάωρη, η επέκταση της νομικής στήριξης και σε υποθέσεις αστικής ευθύνης με την δυνατότητα επιλογής δικηγόρου, η χορήγηση του επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας σε εργαζομένους που εργάζονται σε ανθυγιεινές συνθήκες ή χώρους.

Αναλύθηκαν τα προβλήματα που έχουν προκύψει καθώς και όσα διαφαίνονται από τον «νέο Καλλικράτη» με την εκχώρηση ή μεταφορά αρμοδιοτήτων και την αποδόμηση των ελεγκτικών  υπηρεσιών, τα νέα οργανογράμματα που προωθούνται  και τις συνέπειες που αυτά θα φέρουν στους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα.

Ο Υπουργός φάνηκε απροετοιμάστος για να δώσει απαντήσεις και «πιάστηκε» αδιάβαστος στα ζητήματα αυτά, για τα οποία  ήδη έπρεπε να ήταν ενήμερος.

Δήλωσε ότι οι Περιφέρειες που σηκώνουν το βάρος του προσφυγικού εντός του έτους θα ενισχυθούν με προσωπικό και θα εξετασθεί άμεσα από την πλευρά του Υπουργείου ο τρόπος διεξαγωγής των εκλογών για τα αιρετά μέλη των υπηρεσιακών συμβουλίων. Δεσμεύτηκε σε επόμενη συνάντηση να αναφερθεί συγκεκριμένα στα ζητήματα που του τέθηκαν κατά την διάρκεια της συνάντησης και σε αυτά που εγγράφως του έχει στείλει η Ομοσπονδία.

Το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας χωρίς καμία διάθεση συμβιβασμού, θα επιδιώξει και νέες συναντήσεις με κυβερνητικά στελέχη, προκειμένου να αναδείξει τα προβλήματα που βιώνουν οι εργαζόμενοι και να πιέσει με κάθε τρόπο για επιλύσή τους, χωρίς όμως ψευδαισθήσεις και αυταπάτες, γιατί μόνο η μαζικότητα στους αγώνες μπορεί να ανατρέψει την εφαρμογή των αντιλαϊκών πολιτικών.

Κοιν/ση

Σύλλογοι –μέλη μας

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                            Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΠΑΝΟΥΤΣΑΚΟΥ ΒΕΤΑ          ΑΝΔΡΕΑΔΕΛΛΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

 
ΔΩΡΕΑΝ ΕΜΒΟΛΙΑΣΤΙΚΗ ΚΑΛΥΨΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ PDF Εκτύπωση E-mail
Δευτέρα, 19 Σεπτέμβριος 2016 13:54
 

   Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

Δ/νση: Λ. Συγγρού 80-88, 7ος όροφος

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

www.osyape.gr

τηλ. προέδρου: 6932442294 – τηλ. γραμματέα:6977432661

Αθήνα  18 /9/2016

Αριθμ. Πρωτ.:81

 

ΠΡΟΣ

1.    Υπουργείο Εσωτερικών & Δ.Α.

2.    Υπουργείο Υγείας

 

Δώστε στις Υγειονομικές Υπηρεσίες τον κοινωνικό τους χαρακτήρα

Δωρεάν εμβολιαστική κάλυψη όλων των παιδιών, όλων των ενηλίκων


Με το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς και τα τεράστα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά και ιδιαίτερα των ευαίσθητων πληθυσμιακών ομάδων (μετανάστες, πρόσφυγες, ρομά, ανασφάλιστοι κλπ) και μπροστά στην δημιουργία από την συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ του νέου ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ είναι ανάγκη να αναδείξουμε μια κρίσιμη για τα λαϊκά στρώματα, αρμοδιότητα, που ένα μέρος της εκχωρήθηκε από τις Περιφέρειες στους Δήμους και ένα άλλο  «ιδιωτικοποιήθηκε». Αυτή των εμβολιασμών παιδιών και ενηλίκων, ασφαλισμένων και ανασφάλιστων, που επαφίεται στην οικονομική δυνατότητα κάθε εργαζόμενου, κάθε λαϊκής οικογένειας.

Συχνά είναι τα δημοσιεύματα για τον μεγάλο αριθμό των ανεμβολίαστων παιδιών, καθώς και για τα κρούσματα φυματίωσης, που πυκνώνουν και γενικά ασθενειών, για τις οποίες η πρόοδος της επιστήμης και της τεχνολογίας έχει καταφέρει και μπορεί να τις περιορίσει με την χρήση των εμβολίων.

Στην πραγματικότητα δεν εξασφαλίζεται η εμβολιαστική κάλυψη ούτε όλων παιδιών, ούτε των ενηλίκων. Το Υπουργείο Υγείας εξασφαλίζει μόνο κάποια από τα εμβόλια, όχι όλα, όχι για όλους, όχι πάντα. Εν πολλοίς η εμβολιαστική κάλυψη αποτελεί ατομική υπόθεση.

Οι εμβολιασμοί των παιδιών έχουν «ανατεθεί» πλέον στους ιδιώτες γιατρούς και οι αρμοδιότητες των εμβολιασμών απόρων και ανασφαλίστων, ο αντιγριπικός και ο αντιφυματικός εμβολιασμός έχουν «εκχωρηθεί» στους Δήμους, χωρίς υποδομές και προσωπικό... Σε μια εποχή επανεμφάνισης της φυματίωσης λόγω της χειροτέρευσης των όρων διαβίωσης των παιδιών εξαιτίας των εφαρμοζόμενων αντιλαϊκών πολιτικών, αφαιρέθηκε από το τμήμα Προαγωγής της Υγείας των Περιφερειών η αρμοδιότητα του αντιφυματικού εμβολιασμού BCG στα σχολεία και μεταβιβάστηκε στους Δήμους, οι οποίοι όμως στη πράξη δεν υλοποιούν τους εμβολιασμούς, αφού δεν έχουν γιατρούς...

Ταυτόχρονα δεν πραγματοποιούνται μια σειρά από προγράμματα πρόληψης της υγείας στα σχολεία, που υλοποιούνταν στο παρελθόν όπως εμβολιασμοί, οδοντιατρικός έλεγχος, έλεγχος οπτικής οξύτητας, έλεγχος παχυσαρκίας. Στο παρελθόν συντάσσονταν τουλάχιστον εκθέσεις και αποστέλλονταν στους γονείς.

Στη δε αρμοδιότητα της ταξιδιωτικής ιατρικής έχει απομείνει στις Υγειονομικές Υπηρεσίες των Περιφερειών η διενέργεια των εμβολίων, μόνο όσων δεν πωλούνται στα φαρμακεία και αυτά με το σταγονόμετρο και με καθυστερήσεις. Καταργήθηκε η προμήθεια των Υπηρεσιών Υγείας από το υπουργείο Υγείας με όλα τα απαιτούμενα εμβόλια για τους ταξιδιώτες καθώς και με εμβόλια για τη γρίπη. Με την αλλαγή της Εγκυκλίου της Ταξιδιωτικής Ιατρικής η προμήθεια των εμβολίων ανατέθηκε στο Ινστιτούτο Παστέρ και συνοδεύτηκε με τεράστια έλλειψη εμβολίων για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Οι ταξιδιώτες-ναυτικοί (πλέον και μετά την καπιταλιστική κρίση οι περισσότεροι, που προσέρχονται στις υγειονομικές υπηρεσίες είναι εργαζόμενοι και όχι τουρίστες) γίνονται μπαλάκι για να εξυπηρετηθούν μεταξύ Παστέρ και Περιφερειών.

Η σχεδιασμένη αυτή αφαίρεση αρμοδιοτήτων από τις Υγειονομικές Υπηρεσίες των Περιφερειών, που εφαρμόστηκε με μια σειρά νόμους και τον ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ έχει μετακυλίσει το κόστος των εμβολιασμών στις τσέπες του λαϊκών στρωμάτων και έχει δημιουργήσει τεράστιους κινδύνους εξάπλωσης νόσων, που είχαν επί της ουσίας «εκλείψει».

Διεκδικούμε την αναβάθμιση του ρόλου των Υγειονομικών Υπηρεσιών των Περιφερειών και την ενίσχυση του κοινωνικού τους χαρακτήρα.

Είναι αυτονόητο ότι αυτό προϋποθέτει πρόσληψη προσωπικού (ιατρικού και παραϊατρικού), ανάλογη υλικοτεχνική υποδομή, αξιοποίηση του υπάρχοντος διοικητικού και επιστημονικού προσωπικού, ώστε (μέσα από τις δομές της Περιφέρειας και με κεντρικό σχεδιασμό - όχι μέσω ΚΟΙΝΣΕΠ ή ΜΚΟ-):

·        Να διενεργούνται με κεντρική ευθύνη και σχεδιασμό, προγράμματα πρόληψης της υγείας στα σχολεία και ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα πρόληψης της υγείας (αλκοόλ, ουσίες, μέτρα πρόληψης μετάδοσης της εποχικής γρίπης, κλπ). 

·        Να λειτουργήσουν εμβολιαστικά κέντρα στις Διευθύνσεις Δημόσιας Υγείας των Περιφερειακών ενοτήτων, που θα προμηθεύονται απευθείας όλα τα εμβόλια από το Υπουργείο Υγείας, ανάλογα με τις ανάγκες, ώστε να διενεργούνται εμβολιασμοί (σύμφωνα με το εθνικό πρόγραμμα εμβολιασμού) όλων των παιδιών, ο αντιφυματικός εμβολιασμός σε παιδιά 6-12 ετών, καθώς και ο αντιγριπικός, αντιτετανικός εμβολιασμός παιδιών και ενηλίκων κλπ. Οι εμβολιασμοί για ταξιδιώτες-ναυτικούς και μετανάστες, όπου ενδημούν λοιμώδη νοσήματα, να διενεργούνται ολοκληρωμένα από τις Υγειονομικές Υπηρεσίες (προμήθεια εμβολίου-συνταγογράφηση-διενέργεια).

·        Να αξιοποιηθούν οι ιατροί των Διευθύνσεων Υγείας και όλο το σχετικό παραϊατρικό προσωπικό (Επισκέπτες Υγείας κλπ).

Απαιτούμε χρηματοδότηση ανάλογη με τις ανάγκες του λαού για πρόληψη και όχι βάσει των αντοχών της καπιταλιστικής οικονομίας και της ανάγκης των επιχειρηματικών ομίλων για κέρδη.

Η Δημόσια Υγεία-Πρόνοια είναι κοινωνικό δικαίωμα, δεν είναι λογιστικό μέγεθος και οι εμβολιασμοί πρέπει να είναι καθολικοί και δωρεάν για όλους.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                            Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΠΑΝΟΥΤΣΑΚΟΥ ΒΕΤΑ               ΑΝΔΡΕΑΔΕΛΛΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

 
ΟΣΥΑΠΕ ΓΙΑ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ- ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ PDF Εκτύπωση E-mail
Κυριακή, 18 Σεπτέμβριος 2016 18:26

Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

Δ/νση: Λ. Συγγρού 80-88, 7ος όροφος

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

www.osyape.gr

τηλ. προέδρου: 6932442294 – τηλ. γραμματέα:6977432661

Αθήνα 14/9/2016

Αριθμ. Πρωτ.:80

 

Νομοθεσία Δημοσίων έργων και μελετών…

Το δεκανίκι της «Ανάπτυξης» του….. κεφαλαίου


            Με τις συνεχιζόμενες αναδιαρθρώσεις στους ΟΤΑ και το δημόσιο γενικότερα και με αφορμή την δημοσίευση των Νόμων 4412/2016 «Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών» (προσαρμογή στις οδηγίες 2014/24/ΕΕ και 2014/25/ΕΕ) και 4413/2016 «Ανάθεση και εκτέλεση συμβάσεων παραχώρησης – Εναρμόνιση με την οδηγία 2014/23/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 26ης Φεβρουαρίου 2014 σχετικά με την ανάθεση συμβάσεων παραχώρησης (ΕΕ L 94/1/28.3.2014) και άλλες διατάξεις», είναι αναγκαίο να αναδειχτούν ζητήματα που αφορούν τη λειτουργία των Τεχνικών Υπηρεσιών των Περιφερειών, από τη σκοπιά της προάσπισης του δημόσιου-λαϊκού συμφέροντος.   

            Η πρόσφατη ψήφιση κατακαλόκαιρο (8-8-2016) των Νόμων 4412 και 4413 που αφορούν κυρίως τα δημόσια έργα, τις προμήθειες και τις παραχωρήσεις, έρχονται για να ολοκληρώσουν μέσα από την εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Ευρωπαϊκή, στο ζήτημα αυτό την πλήρη υποταγή στη στήριξη των επιχειρηματικών συμφερόντων.

            Εξάλλου το καθεστώς που επικρατούσε πάντα στην επιλογή, τη μελέτη και την εκτέλεση των δημοσίων έργων συνδεόταν με το επίπεδο της οικονομικής ανάπτυξης που βρισκόταν το καπιταλιστικό σύστημα. Ποια έργα επιλέγονται, ποιες ανάγκες υπηρετούν, τι κονδύλια διατίθενται για τις μελέτες, σε ποιους ανατίθενται, ποιοι εκτελούν τα δημόσια έργα, και με ποιους όρους, ποιες είναι οι πηγές των χρηματοδοτήσεων τους, των εγγυήσεών τους κλπ είναι ζητήματα που σε κάθε φάση της οικονομίας αφήνουν το αποτύπωμά τους και στο νομοθετικό πλαίσιο, που προωθείται και στην οργάνωση, την λειτουργία και τις αρμοδιότητες των Δημόσιων Τεχνικών Υπηρεσιών.

            Σαν παράδειγμα στην κατεύθυνση αυτή μπορεί να αναφερθεί το άρθρο 44 «Τεχνική επάρκεια αναθετουσών αρχών στις δημόσιες συμβάσεις έργων και μελετών» του πρόσφατα ψηφισθέντα νόμου 4412/2016, στο οποίο περιγράφεται ότι με ΚΥΑ θα καθορισθεί η ελάχιστη επάρκεια σε προσωπικό και ειδικότητες για τις τεχνικές υπηρεσίες, έτσι ώστε να μπορούν να εκτελούν έργα, ανάλογα με το αντικείμενο και τον προϋπολογισμό, με αποτέλεσμα οι τομεακές Τεχνικές Διευθύνσεις να απαξιωθούν και οι κεντρικές που θα είναι και «ευέλικτες» να αναλάβουν όλα τα έργα, με τις αντίστοιχες συνέπειες στο φόρτο εργασίας των υπαλλήλων και την ποιότητα των έργων, δεδομένου ότι οι προσλήψεις έχουν «παγώσει».          

Στη σημερινή φάση που η οικονομία σοβεί  σε κρίση και ύφεση κυβέρνηση και Περιφερειακές Αρχές συμβάλλουν ώστε συνεχώς:

·        Να εκχωρούνται σε ιδιώτες αρμοδιότητες των Δημόσιων Τεχνικών Υπηρεσιών (ΣΔΙΤ-Παραχωρήσεις).

·        Να απαξιώνονται Δημόσιες Τεχνικές Υπηρεσίες από την έλλειψη προσωπικού, τις αυθαίρετες μετακινήσεις και τις αναθέσεις θέσεων ευθύνης σε «ημέτερους».

·        Να εκχωρείται η διαχείριση της φωτεινής σηματοδότησης σε ιδιωτικές εταιρείες  αντί να προχωρούν σε προσλήψεις μόνιμου προσωπικού (μηχανικοί) το οποίο θα εκπαιδεύεται συνεχώς και θα είναι υπεύθυνο αποκλειστικά για αυτήν την σημαντική εργασία.

·        Να περιπλέκεται περισσότερο το νομοθετικό πλαίσιο, όπως με τη ρύθμιση  του άρθρου 52 του ΚΟΚ (N 4313/2014), όπου η αρμοδιότητα έγκρισης των μελετών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων μπλέκεται μεταξύ Περιφέρειας, Αποκεντρωμένης Διοίκησης και ΥΠΟΜΕΔΙ…. Ή να υπάρχει ασάφεια σχετικά με την αρμοδιότητα των θεωρήσεων των τοπογραφικών διαγραμμάτων για κατασκευές (αυθαίρετες) εντός του Αιγιαλού και της Παραλίας (Ν2971/2001).

·        Να προκαλείται σύγχυση και αδιέξοδο με την διαχείριση των κλειστών ρεμάτων επειδή στα εγκεκριμένα ρυμοτομικά σχέδια φαίνονται ανοικτά (Ν 4258/2014).

·        Να εγκρίνονται μελέτες  κυκλοφοριακών συνδέσεων εγκαταστάσεων (π.χ. πρατήρια βενζίνης) ή μελέτες εισόδου – εξόδου άλλων δραστηριοτήτων,  μέσω του Π.Δ.118/2006, χωρίς να υπάρχουν οι προϋποθέσεις, λόγω της εκτεταμένης οικοδομικής αυθαιρεσίας.      

·        Να μην λειτουργούν τα τμήματα Προγραμματισμού των επιτελικών Τεχνικών Υπηρεσιών (Περιφέρεια Αττικής), με αποτέλεσμα να μην υπάρχει έλεγχος, προγραμματισμός και ιεράρχηση στις αποφάσεις έναρξης και «ένταξης»  έργων και μελετών, τα οποία  προτείνονται από Δήμους ή άλλους φορείς και αξιολογούνται χωρίς σχεδιασμό και προτεραιότητα αναγκαιότητας για τα λαϊκά στρώματα αλλά με «πελατειακά» κριτήρια.  

·        Να «αλλάζουν υπηρεσία» αρμοδιότητες στην κατασκευή δημοσίων έργων, άλλοτε παράτυπα (Αλλαγή Τεχνικής Διεύθυνσης στην άσκηση αρμοδιότητας Προϊσταμένης Αρχής στα δημόσια  έργα) και άλλοτε με το τυπικό (μέσω Τεχνικού Συμβουλίου), αλλά χωρίς εμπεριστατωμένη και σαφή αιτιολογία (αλλαγή επίβλεψης κατασκευής έργου από μία Τεχνική Διεύθυνση σε άλλη). Μόνιμο κριτήριο είναι ένα: να εκτελέσουν οι μεγαλοεργολάβοι τα έργα χωρίς «εμπόδια» και με το μεγαλύτερο δυνατό κέρδος.      

·          Αρμοδιότητες όπως αυτή του ελέγχου των Αθλητικών εγκαταστάσεων, από Επιτροπή με πρόεδρο Πολιτικό Μηχανικό να ασκείται επί της ουσίας πλημμελώς, αφού ασκούνται πιέσεις για να μην σφραγίζονται ακόμα και όταν παρουσιάζουν προβλήματα καταλληλότητας ή έχουν σημαντικές ελλείψεις (Οικοδομική άδεια, Πιστοποιητικά Πυρασφάλειας κ.α.). Στο όνομα δε της «απλοποίησης» των διαδικασιών και των αδειοδοτήσεων υπογράφονται Υπουργικές Αποφάσεις ώστε οι ελεγκτές μηχανικοί να μην νομιμοποιούνται να ζητούν διάφορα δικαιολογητικά (π.χ. Οικοδομική άδεια), να αρκούνται σε βεβαιώσεις ιδιωτών μηχανικών π.χ. για την στατική επάρκεια των εγκαταστάσεων αυτών, όταν αυτή δεν μπορεί να πιστοποιηθεί, λόγω έλλειψης οικοδομικής άδειας.

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, έχουμε φτάσει στο σημείο με τον νόμο 4129/2013 (Αστική Ευθύνη - άρθρα 68 και 69) να έχουμε πολλούς συναδέλφους μηχανικούς που επέβλεψαν δημόσια έργα ή επόπτευαν τεράστια οδικά δίκτυα λόγω έλλειψης προσωπικού, να υποχρεώνονται να πληρώσουν οι ίδιοι ζημίες που έχουν υποστεί πολίτες από μία λακκούβα.

            Η ιστορική εξέλιξη της Ελληνικής νομοθεσίας για τα δημόσια έργα από το 1984, δείχνει την κατεύθυνση των κυβερνήσεων να διευκολύνουν τις τεχνικές εταιρείες να αποκομίζουν μεγάλα κέρδη, σε βάρος της ποιότητας των εργασιών, να παίρνουν ολόκληρα κομμάτια της δουλειάς που πρέπει να κάνει το Δημόσιο, να γίνονται συνεχώς ακριβοπληρωμένα έργα, δυσκολοπρόσιτα στο λαό, να παίρνει συνεχώς μεγαλύτερες διαστάσεις η μισθωτή εργασία στο κλάδο των μηχανικών.

            Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δεν αμφισβήτησε ούτε μια στιγμή τα λεγόμενα ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα), που αποτελούν ίσως την πιο σημαντική ρύθμιση σε αυτήν την κατεύθυνση, που έγιναν με το πρόσχημα ότι κάποια μεγάλα έργα δεν μπορούσαν να ελεγχθούν από τις δημόσιες υπηρεσίες ή να χρηματοδοτηθούν από δημόσιες επενδύσεις και χρειαζόταν «αυξημένη ευελιξία στον χειρισμό τους»!!!  Και πράγματι οι ιδιώτες τα ελέγχουν, με αυτονόητες διευκολύνσεις μεταξύ εταιρείας που κατασκευάζει και εταιρείας που ελέγχει, με δημόσια βέβαια χρηματοδότηση!!!  Δεν αμφισβήτησε ούτε την ρύθμιση των Παραχωρήσεων και του «Ανεξάρτητου Μηχανικού», που στην πραγματικότητα σημαίνει ότι μία ιδιωτική τεχνική εταιρεία ελέγχει (σε περιπτώσεις  Παραχωρήσεων) μία άλλη τεχνική εταιρεία που της έχει ανατεθεί από το Δημόσιο να εκτελέσει έργο, είτε με ανταποδοτικό χαρακτήρα (π.χ. αυτοκινητόδρομοι με διόδια) είτε χωρίς ανταποδοτικό χαρακτήρα (σχολεία).  Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει … και σε αυτή την περίπτωση!!!

            Ο ονομαζόμενος «Τεχνικός Σύμβουλος» αποτελεί επίσης μία ρύθμιση, που προωθήθηκε με το ψευδεπίγραφο επιχείρημα ότι σε μερικά εξειδικευμένα έργα που οι δημόσιες υπηρεσίες δεν έχουν εμπειρία, έρχεται ο εξειδικευμένος ιδιώτης μηχανικός να βοηθήσει!!! Η εμπειρία δείχνει όμως ότι οι «Τεχνικοί Σύμβουλοι» χρησιμοποιούνται από μεν την ιδιωτική εταιρεία του αναδόχου του έργου για να αυξήσουν τις δαπάνες των έργων προς όφελός τους με ανάλογες εκθέσεις (π.χ. πρωτόκολλα βλαβών στα έργα), από δε τις δημόσιες υπηρεσίες για να εκφράσουν γνωμοδοτήσεις σε πολλά ζητήματα για τα οποία η υπηρεσίες διστάζουν να αποφασίσουν. Βέβαια οι Τεχνικοί Σύμβουλοι δεν φέρουν καμία ευθύνη για τις γνωμοδοτήσεις τους… και οι δημόσιοι υπάλληλοι μηχανικοί πρέπει να παρακολουθούν τη σύμβαση των Τεχνικών Συμβούλων!!!

            Κυβέρνηση, Ε.Ε. και Περιφερειακές Αρχές θεωρούν αυτονόητο, ότι οι Δημόσιες Τεχνικές Υπηρεσίες έχουν ρόλο στηρίγματος των μεγάλων κατασκευστικών εταιρειών, προώθησης της κερδοφορίας τους…. Γι αυτό προωθούν σταθερά το μικρό ευέλικτο κράτος, την εκχώρηση αρμοδιοτήτων σε ιδιωτικές εταιρείες και μεγαλοεργολάβους. Γι αυτό δεν καταργούν κανένα σχετικό νόμο, γι αυτό συμφωνούν επί της ουσίας με το «σκηνικό», που στήνεται και πάλι με το νέο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ.

Καλούνται οι συνάδελφοι μηχανικοί να μην ανεχτούν άλλο όλες αυτές τις

πρακτικές των κυβερνήσεων και των Περιφερειακών Διοικήσεων.

Να μην δέχονται να γίνονται συνένοχοι στο μοίρασμα της πίτας στους

μεγαλοεργολάβους.

Να μην δέχονται να τους αφαιρείται το αντικείμενο.

Για εμάς τους εργαζόμενους των Περιφερειών, οι Τεχνικές μας Υπηρεσίες με το εξειδικευμένο προσωπικό τους έχουν ένα ρόλο: οι ίδιες να σχεδιάζουν και να υλοποιούν έργα σύμφωνα με τις λαϊκές ανάγκες, που υπάρχουν σε κάθε περιοχή. Γι αυτό χρειάζονται προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, εξοπλισμός και επαρκής χρηματοδότηση των Περιφερειών.-

Κοινοποίηση           

1.     Υπουργό Εσωτερικών & ΔΑ

2.     Υπουργό Περιβάλλοντος & Ενέργειας

3.     ΕΝΠΕ

4.     Περιφερειάρχες

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

 

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                          Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΠΑΝΟΥΤΣΑΚΟΥ ΒΕΤΑ              ΑΝΔΡΕΑΔΕΛΛΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

 
ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ PDF Εκτύπωση E-mail
Κυριακή, 18 Σεπτέμβριος 2016 18:18

Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

Δ/νση: Λ. Συγγρού 80-88, 7ος όροφος

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

www.osyape.gr

τηλ. προέδρου: 6932442294 – τηλ. γραμματέα:6977432661

Αθήνα, 11/9/2016

Αριθμ. Πρωτ. 79

ΠΡΟΣ

Τα Διοικητικά Συμβούλια

των Πρωτοβάθμιων Συλλόγων – μελών της ΟΣΥΑΠΕ

ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ

 

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΣΥΑΠΕ σε εφαρμογή του άρθρου 31 του καταστατικού καλεί τα Διοικητικά Συμβούλια ή εκπροσώπους όλων των Πρωτοβάθμιων Συλλόγων – μελών της στην προβλεπόμενη ετήσια τακτική ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ.

Η συνάντηση θα γίνει την Παρασκευή 7 Οκτώβρη 2016 και ώρα 11.00 πμ., στο Αμφιθέατρο της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών του Κεντρικού Τομέα Αθήνας, της Περιφέρειας Αττικής (Λ. Μεσογείων 156, Χολαργός - Στάση Μετρό Εθνική Άμυνα-Γραμμή 3), με θέματα:

1.   Ενημέρωση για τις εξελίξεις, τις αποφάσεις και την οργάνωση της δράσης της Ομοσπονδίας. Συντονισμός και προγραμματισμός δράσης των Πρωτοβάθμιων Συλλλόγων.

2.   Συζήτηση προβλημάτων και ζητημάτων των Δ.Σ. των Συλλόγων. Οικονομικά των Συλλόγων.

Σας γνωρίζουμε ότι οι δαπάνες μετακίνησης και διαμονής των εκπροσώπων των Διοικητικών Συμβουλίων θα βαρύνουν τους πρωτοβάθμιους Συλλόγους.

Καλούμε επίσης τους Προέδρους ή τους εκπροσώπους των Διοικητικών Συμβουλίων να προσκομίσουν αντίγραφο του ισχύοντος καταστατικού τους, προκειμένου να ενημερωθεί το αρχείο της Ομοσπονδίας ή να το αποστείλουν με mail.-

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

 

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                      Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΠΑΝΟΥΤΣΑΚΟΥ ΒΕΤΑ           ΑΝΔΡΕΑΔΕΛΛΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

 
ΟΣΥΑΠΕ ΓΙΑ ΧΩΡΟΥΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΤΑΦΗΣ ΖΩΩΝ PDF Εκτύπωση E-mail
Κυριακή, 18 Σεπτέμβριος 2016 18:03
 

Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

Δ/νση: Λ. Συγγρού 80-88, 7ος όροφος

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

www.osyape.gr

τηλ. προέδρου: 6932442294 – τηλ. γραμματέα:6977432661

Αθήνα, 11/9/2016

Αριθμ. Πρωτ.: 78

 

ΠΡΟΣ

1.     Υπουργό Εσωτερικών & Δ.Α.

2.     Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης

 

Κίνδυνος για την Δημόσια Υγεία και την εξάπλωση επιζωοτιών

 

Άμεση η ανάγκη προσδιορισμού εγκεκριμένων χώρων

για υγειονομική ταφή θανατωμένων ζώων

 

Με την  εμφάνιση στη κτηνοτροφία ολοένα και συχνότερα σοβαρών επιζωοτιών (ευλογιά, οζώδη δερματίτιδα) που επιβάλλουν την θανάτωση και την υγειονομική ταφή των ζώων ανέκυψε το πρόβλημα εξασφάλισης χώρων υγειονομικής ταφής από τις Κτηνιατρικές Υπηρεσίες των Περιφερειών.

Πολλά προβλήματα αντιμετωπίζουν οι υπηρεσίες και συγκεκριμένα τα Τοπικά Κέντρα Ελέγχου Ασθένειας, που συγκροτούνται από τις Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής σε εμφάνιση επιζωοτιών σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα, καθώς εκτός από τις πολύ σοβαρές για την επείγουσα αυτή κατάσταση αρμοδιότητες, υποχρεώνονται και στην αναζήτηση  των εγκεκριμένων χώρων υγειονομικής ταφής των θανατωμένων άρρωστων ζώων και στην εξασφάλιση των αντίστοιχων δικαιολογητικών από τους αντίστοιχους Δήμους.

Μάλιστα σύμφωνα με  την Κ.Υ.Α. αρ.258933/5-8-2008 “Σχέδιο αντιμετώπισης- έκτακτης ανάγκης για την  καταπολέμηση των ασθενειών του Παραρτήματος Ι του Π.Δ. 138/1995, Α΄88 (οδηγία 92/119/ΕΟΚ)», όταν (κατά παρέκκλιση) η ταφή  γίνει σε μη εγκεκριμένο χώρο υγειονομικής ταφής (οδηγία 1999/31/ΕΚ), τότε το ίδιο το Τοπικό Κέντρο Ελέγχου πρέπει να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να εξασφαλίσει ότι τα θανατωμένα ζώα θάβονται με τις απαραίτητες προϋποθέσεις, χωρίς να αποτελούν κίνδυνο για το νερό, τον αέρα, το έδαφος, την πανίδα και τη χλωρίδα ή να έχουν δυσμενείς επιπτώσεις στην τοποθεσία και το τοπίο κ.α. 

Πρόσφατο είναι το παράδειγμα στην Π.Ε. Ημαθίας όπου το Τ.Κ.Ε. βρέθηκε σε αδιέξοδο στην αναζήτηση εγκεκριμένων χώρων ταφής, μετά από άκαρπες προσπάθειες να συγκεντρώσουν οι υπάλληλοι τα απαραίτητα δικαιολογητικά, ενώ οι κτηνοτροφικές μονάδες ήταν υποχρεωμένες να συντηρούν εγκλωβισμένα, άρρωστα ζώα προς θανάτωση με αυξημένο τον  κίνδυνο διασποράς της νόσου.

Είναι κρίσιμο ζήτημα για την επιτήρηση των επιζωοτιών, αλλά και για τη δημόσια υγεία, η τήρηση όλων των απαραίτητων διαδικασιών για την υγειονομική ταφή των θανατωμένων ζώων.

Άμεσα πρέπει γίνουν σαφείς και διακριτές οι αρμοδιότητες των αντίστοιχων Υπηρεσιών (Δήμων, Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων, Υπηρεσιών Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας των Περιφερειών κλπ) σχετικά με την εξασφάλιση των προϋποθέσεων υπόδειξης χώρων υγειονομικής ταφής (τροποποίηση της συγκεκριμένης Κ.Υ.Α. αρ.258933/5-8-2008).

 Καθίσταται επιτακτική η ανάγκη να υπάρξει κεντρικός σχεδιασμός με συντονισμό των αρμόδιων Υπηρεσιών Υπουργείων, Περιφερειών και Δήμων για να προσδιοριστούν εκ των προτέρων οι κατάλληλοι χώροι υγειονομικής ταφής, ώστε σε μελλοντικό κρούσμα επιζωοτίας να ολοκληρώνονται άμεσα και αποτελεσματικά όλες οι απαιτούμενες διαδικασίες.-

Κοιν/ση

1.     ΕΝΠΕ

2.     Περιφερειάρχες

3.     Πολιτικά Κόμματα (πλην ΧΑ)

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                      Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΠΑΝΟΥΤΣΑΚΟΥ ΒΕΤΑ           ΑΝΔΡΕΑΔΕΛΛΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

 

 

 
« ΈναρξηΠροηγούμενο81828384858687888990ΕπόμενοΤέλος »

Σελίδα 82 από 127

fotografies2 arxeio2

syndesmoi2 epikoinonia2

bottom

designed by FREEextra.com - contact to webmaster - Διαχείριση