.
Για το Σχέδιο νόμου «Νέο θεσμικό πλαίσιο για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας»: Απορρίπτεται από τους εργαζόμενους των Περιφερειών PDF Εκτύπωση E-mail
Τρίτη, 30 Αύγουστος 2016 13:06

Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

Δ/νση: Λ. Συγγρού 80-88, 7ος όροφος

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

www.osyape.gr

τηλ. προέδρου: 6932442294 – τηλ. γραμματέα:6977432661

 

                                               Αθήνα  27/8/2016                      

                                                                                                                               Αριθμ. Πρωτ.:66

 

                          ΠΡΟΣ:

                                                                                                1.     Υπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού

                                                                 2.     Υπουργό Εσωτερικών & ΔΑ

                                               3.     Υπουργό Υγείας

                               4.     ΕΝΠΕ

                                               5.     Περιφερειάρχες

 

Σχέδιο νόμου «Νέο θεσμικό πλαίσιο για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας»

Με την σφραγίδα του ΣΕΒ, της Παγκόσμιας Τράπεζας και του ΟΟΣΑ, η συγκυβέρνηση

ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ προχωρά στην κατάργηση αδειών & ελέγχων

Με προειλημμένες αποφάσεις και μια προσχηματική διαβούλευση η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ προχωρά στο «Νέο θεσμικό πλαίσιο για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας», δηλαδή σε νομοθετικές ρυθμίσεις που καταργούν τις αδειοδοτήσεις και τους ελέγχους επιχειρήσεων, που τις οδηγούν σε καθεστώς πλήρους «απελευθέρωσης».

Το Σχέδιο Νόμου, που έδωσε στη δημοσιότητα και εντάσσεται στις προαπαιτούμενες δράσεις που αφορούν στην ολοκλήρωση της πρώτης «αξιολόγησης» του 3ου μνημονίου έχει γραφτεί και με «το χέρι» του ΣΕΒ, του ΟΟΣΑ και της Παγκόσμιας Τράπεζας. Αποτελεί εναρμόνιση με τις «ελευθερίες» της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Εξυπηρετεί μόνο τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους.

Η κυβέρνηση στο όνομα της προώθησης της ανάπτυξης και του ελεύθερου ανταγωνισμού δίνει «γη και ύδωρ» στους επιχειρηματικούς ομίλους, καταργώντας ότι «άφησαν όρθιο» ανάλογοι νόμοι των προηγούμενων κυβερνήσεων ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, όπως ο ν. 4262/2014, ο 4276/2014, ο ν. 3526/2007.  Συνεχίζει την αφαίρεση αρμοδιοτήτων από τις Περιφέρειες.

Καταργεί την αρχή της προφύλαξης στον ευαίσθητο τομέα των τροφίμων, της πυροπροστασίας και του περιβάλλοντος. Απεμπολεί την ευθύνη του κράτους για την προστασία της Δημόσιας Υγείας και την αφήνει στα «χέρια» των επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος, θεωρώντας ότι ο ανταγωνισμός θα εξαλείψει και τους κινδύνους, που δημιουργούνται. Όμως από πότε το κυνήγι του κέρδους και η εξοικονόμιση δαπανών αφήνουν περιθώριο στην τήρηση των κανόνων ορθής υγιεινής πρακτικής και την διασφάλιση της υγιεινής και ασφάλειας;

Η λογική που διαπνέει όλο το  σχέδιο νόμου είναι: δεν προσφέρουν τίποτα οι προληπτικοί έλεγχοι στην προστασία της Δημόσιας Υγείας, αποτελούν «βάρος», βάζουν εμπόδια στις επενδύσεις…, άρα δεν χρειάζονται!!! Οι αρμόδιοι δεν ζήτησαν ούτε καν την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των διατάξεων εκείνων…., με τις οποίες είχαν ήδη καταργηθεί οι αδειοδοτήσεις σε ορισμένα είδη μικρών και απλών επιχειρήσεων…., αν και έγιναν κάποιες συναντήσεις «επιτροπών» και υπηρεσιακών παραγόντων στο Υπουργείο Ανάπτυξης. Αν ζητούσαν την αξιολόγηση των προηγούμενων νομοθετημάτων θα έβλεπαν ότι η κατάργηση της αδειοδότησης και η επιβολή της γνωστοποίησης απέδειξε ότι δεν πληρούνταν στις περισσότερες των επιχειρήσεων ούτε οι βασικοί όροι υγιεινής καθώς και ότι το καθεστώς αυτό επιβάρυνε και δεν οφέλησε τις επιχειρήσεις αυτές, γιατί το κόστος των εκ των υστέρων διορθωτικών παρεμβάσεων είναι πολύ μεγαλύτερο…

Επιβεβαιώθηκε και με αυτόν τον τρόπο ότι οι διάφορες Επιτροπές και Ομάδες Εργασίες γίνονται τις περισσότερες φορές για να συσκοτήσουν το προειλημμένο των κυβερνητικών επιλογών και αποφάσεων. 

Το Σχέδιο Νόμου καταργεί την απαίτηση για αδειοδότηση σε μεγάλο αριθμό δραστηριοτήτων στους κλάδους της μεταποίησης τροφίμων και ποτών, στα καταστήματα «υγειονομικού ενδιαφέροντος», καθώς και στα τουριστικά καταλύματα. Πρόκειται για τους πρώτους τομείς, καθώς στη συνέχεια με νέα νομοθετήματα θα προχωρήσουν αντίστοιχες παρεμβάσεις σε τομείς όπως η εφοδιαστική αλυσίδα, οι εξορύξεις, το σύνολο της μεταποιητικής δραστηριότητας, τα «έξυπνα» επιχειρηματικά πάρκα, οι λοιπές τουριστικές δραστηριότητες (μαρίνες, γήπεδα γκολφ) κ.ά. Αντιμετωπίζει την υγιεινή και ασφάλεια ως υποδεέστερο παράγοντα από τα οικονομικά δεδομένα μιας επιχείρησης.

Καταργεί ακόμα και την υποχρέωση για υποβολή γνωστοποίησης καθώς και Υπεύθυνης Δήλωσης του επιχειρηματία, ότι γνωρίζει τους όρους που πρέπει να τηρεί  και ότι τους τηρεί!!!

Για να δημιουργήσει δε την εντύπωση ότι δεν θα είναι ανεξέλεγκτα «τα πράγματα» δίνει την δυνατότητα στους αρμόδιους υπουργούς να θεσμοθετούν την ένταξη κάποιων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων στο καθεστώς της γνωστοποίησης ή της έγκρισης, μόνον όταν δημιουργείται «κίνδυνος δημοσίου συμφέροντος»…

Καταργεί επί της ουσίας και τους ελέγχους των αρμοδίων υπηρεσιών, αφού με το άρθρο 13 προβλέπεται η απαίτηση έκδοσης Προεδρικού Διατάγματος για τον καθορισμό «της διεξαγωγής των ελέγχων, τα πιθανά πρότυπα διεξαγωγής ελέγχου τα οποία πρέπει να τηρούνται και τα υποδείγματα των εκθέσεων οι οποίες πρέπει να υποβάλλονται…», το οποίο θα εκδοθεί…!!! Δεν είναι τυχαίο εξάλλου που με το ισχύον μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων (ν. 4354/2015) κατήργησαν τις προβλεπόμενες αποζημιώσεις για τους υπαλλήλους των Διευθύνσεων Ανάπτυξης που διενεργούσαν ελέγχους εκτός του υποχρεωτικού ωραρίου εργασίας τους.

Αντιμετωπίζει τους υγειονομικούς, κτηνιατρικούς, πυροσβεστικούς κλπ ελέγχους, τους υγειονομικούς και λοιπούς όρους και προϋποθέσεις, που πρέπει να πληρούν οι επιχειρήσεις ως γραφειοκρατικά εμπόδια, που εμποδίζουν τις επενδύσεις!! Οι ιδιες οι κυβερνήσεις, που θεωρούσαν αναγκαίο να έχουν λόγο οι Δημαρχιακές Επιτροπές (χορήγηση προέγκρισης) για το που μπορεί να ανοίξει ένα μπακάλικο ή ένα ψιλικατζίδικο, που για χρόνια ήταν απαραίτητη η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για να υπογράψει ένας δήμαρχος μια Άδεια Λειτουργίας, έρχονται και βάζουν στο ίδιο τσουβάλι αυτές τις γραφειοκρατικές διαδικασίες με τους αναγκαίους προελέγχους και ελέγχους των επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος και τα καταργούν όλα!!! Όλα για την  στήριξη της επιχειρηματικότητας.

Δίνει την δυνατότητα να ανατίθεται η αρμοδιότητα των όποιων ελέγχων απομείνουν ως «φύλλο συκής» ή και άλλων αρμοδιοτήτων δημοσίων υπηρεσιών, σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου!!!, απαξιώνοντας και με αυτόν τον τρόπο το ανθρώπινο δυναμικό του δημόσιου τομέα. Γι αυτό εξάλλου «σπρώχνοντας» τις αδειοδοτήσεις στα Επιμελητήρια (την πόρτα την άνοιξε ο ν. 3526/2007) η κυβέρνηση προωθεί και την αναθεώρηση της επιμελητηριακής νομοθεσίας και την θεσμοθέτηση «υπηρεσιών μιας στάσης» για την ίδρυση επιχειρήσεων. Δηλαδή «Γιάννης θα κερνάει, Γιάννης θα πίνει»!!!  Αξίζει να αναφέρουμε ότι η ΚΕΔΕ αντέδρασε κι εξέδωσε ανακοίνωση όχι όμως γιατί ενδιαφέρεται για την προστασία της δημόσιας υγείας αλλά προκειμένου να διαμαρτυρηθεί γιατί « Η αφαίρεση των συγκεκριμένων αρμοδιοτήτων θα προκαλέσει μεγάλη ζημία στα οικονομικά των δήμων, οι οποίοι ήδη έχουν υποστεί τεράστιες περικοπές». Όσο για την ΕΝΠΕ ούτε κουβέντα…

Μέχρι τώρα οι επαγγελματίες και οι μικρές κυρίως επιχειρήσεις έβρισκαν έναν σύμβουλο στις δημόσιες ελεγκτικές υπηρεσίες, που τους παρείχε δωρεάν οδηγίες, συστάσεις και συμβουλές, για να καταφέρνουν να λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας. Με τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς θα οδηγούνται «υποχρεωτικά» και αυτοί να πληρώνουν μια πιστοποιημένη ιδιωτική εταιρεία παροχής συμβουλών, πιστοποιητικών κλπ, για να εξασφαλίζουν την απαραίτητη γνώση και τα αναγκαία νομιμοποιητικά έγγραφα. Αντί να είναι αποκλειστική ευθύνη του κράτους η διεξαγωγή των ελέγχων και η παροχή συμβουλών και οδηγιών μεταφέρεται στις ιδιωτικές εταιρείες. Αποκαλύπτεται δηλαδή πόσο προσχηματική και αντιφατική είναι η επιχειρηματολογία τους. Από τη μια επαίρονται ότι μειώνουν το χρόνο για την έκδοση άδειας, από την άλλη αυξάνουν το κόστος, έστω και έμμεσα, για την έκδοσή της. Φυσικά αυτό γίνεται σε βάρος των μικρών επιχειρηματιών, οι οποίοι θα επιβαρυνθούν με ένα κοστολόγιο που πολλοί απ’ αυτούς δεν θα μπορούν να αντέξουν. Αποδεικνύεται για μια ακόμα φορά, μέσα από τον ταξικό χαρακτήρα των μέτρων, ποιανού συμφέροντα εξυπηρετεί η κυβέρνηση.

Βέβαια από την άλλη, η τραγική κατάσταση του συνόλου των ελεγκτικών μηχανισμών, τόσο από πλευράς προσωπικού, όσο και των μέσων που διαθέτουν για να πραγματοποιήσουν με στοιχειώδη αξιοπρέπεια το έργο τους, δεν προδιαθέτουν θετικά για την προστασία της Δημόσιας Υγείας. Δεν είναι μυστικό, όπως καταγράφεται στον τύπο τουλάχιστον, η αύξηση των τροφιμογενών λοιμώξεων, ο μειωμένος αριθμός - σε σχέση με άλλες χρονικές περιόδους αλλά και με βάση τις πραγματικές  ανάγκες - δειγματοληψιών και εργαστηριακών αναλύσεων (π.χ πόσιμου νερού)  εξαιτίας παύσης λειτουργίας εργαστηριακών υποδομών (π.χ ΠΕΔΥ ΑΜΘ) και έλλειψης αναλωσίμων.

Προπαγανδίζει το Υπουργείο Ανάπτυξης πως εναρμονίζει το καθεστώς της λειτουργίας των οικονομικών δραστηριοτήτων και των ελέγχων με αυτό των άλλων Ευρωπαϊκών Χωρών, αποσιωπώντας σκόπιμα, ότι όλα τα διατροφικά σκάνδαλα ξεκίνησαν από αυτές τις Ευρωπαϊκές Χώρες, που οι επιχειρήσεις τροφίμων έχουν αυτό το πλαίσιο λειτουργίας, που την σφραγίδα  την βάζει η κερδοφορία των επιχειρήσεων και όχι η διασφάλιση της δημόσιας υγείας.

 

Από όλα τα παραπάνω προκύπτει ότι οι εργαζόμενοι των Περιφερειών απορρίπτουμε αυτό το Σχέδιο Νόμου, το οποίο δεν παίρνει βελτίωση και ζητάμε:

-να παραμείνουν οι αρμοδιότητες στις Περιφέρειες

-να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα ώστε και οι αδειοδοτήσεις και οι έλεγχοι να     έχουν ουσιαστικό περιεχόμενο, να γίνονται με «κωδικοποιημένες», σταθερές, διαφανείς διαδικασίες και να αποσκοπούν στην πρόληψη και την προστασία της Δημόσιας Υγείας και ασφάλειας των πολιτών

-να παρθούν μέτρα αναβάθμισης όλων των ελεγκτικών μηχανισμών.-

 

Κοιν/ση

1.     Πολιτικά Κόμματα (εκτός Χ.Α.)

2.     ΥΠΕΣ & ΔΑ : Επιτροπή για την Αναθεώρηση  του Θεσμικού Πλαισίου της Τ.Α.

3.     Διαβούλεση Σχεδίου Νόμου

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΠΑΝΟΥΤΣΑΚΟΥ ΒΕΤΑ

Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΑΝΔΡΕΑΔΕΛΛΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

 
Για τη συγκρότηση των Υπηρεσιακών Συμβουλίων των ΟΤΑ: Με τον «αραμπά» επείγουσες διαδικασίες PDF Εκτύπωση E-mail
Τρίτη, 30 Αύγουστος 2016 12:12

                                                                          

Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

Δ/νση: Λ. Συγγρού 80-88, 7ος όροφος

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

www.osyape.gr

 

 

 

 

 

 

 

Αθήνα, 24/8/2016

Αριθμ. Πρωτ.: 63

 

                                                                             ΠΡΟΣ: 1. Γενική Γραμματεία Κυβέρνησης

                                                                                    2. Υπουργό Εσωτερικών & Δ.Α.

                                                                                     κ. Κουρουμπλή Παναγιώτη

                                                                                                         3. Αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών & Δ.Α.

                                                                                   κ. Βεναρδάκη Χριστόφορο

 

Με τον «αραμπά» επείγουσες διαδικασίες


Σε συνέχεια του απαράδεκτου «μπλοκαρίσματος» των Υπηρεσιακών Συμβουλίων των ΟΤΑ για έξι (6) μήνες συνεχίζετε να αντιμετωπίζετε το ζήτημα με την ίδια τακτική.

Ενώ μετά την τροποποίηση του άρθρου 51 του ν. 4407/2016 έπρεπε να έχετε δώσει τις απαραίτητες εντολές να τρέξουν όλες οι διαδικασίες και τα Υπηρεσιακά Συμβούλια να συσταθούν και να συγκροτηθούν σε όλους τους ΟΤΑ μέσα σε 30 ημέρες από την δημοσίευση του άρθρου 30 του ν. 4369/2016, όπως εξάλλου εσείς ορίζετε, στο νόμο που εισηγηθήκατε και ψηφίσατε, βρισκόμαστε ακόμα στο «πουθενά».

Μπορούσε και μπορεί η Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης να χαρακτηρίσει τις εισερχόμενες στο Εθνικό Τυπογραφείο Αποφάσεις Συγκρότησης Υπηρεσιακών Συμβουλίων των ΟΤΑ ως ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ για να δημοσιευτούν το συντομότερο δυνατό.

Αντ’ αυτού όμως εισερχόμενες στο Εθνικό Τυπογραφείο Αποφάσεις από τις αρχές Αυγούστου, δεν έχουν ακόμα δημοσιευτεί. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Απόφαση της Περιφέρειας Αττικής, που από τις 5 Αυγούστου βρίσκεται στην αναμονή… Ποιος θα φταίει για την εκπρόθεσμη Συγκρότηση;

Πάντως όχι οι εργαζόμενοι οι οποίοι έξι μήνες τώρα περιμένουν για να συζητηθούν τα αιτήματά τους για άδειες, για αναγνωρίσεις προϋπηρεσίας, για μεταπτυχιακά, μετατάξεις κλπ.

ΖΗΤΑΜΕ:

·        να δώσετε εντολή να δημοσιευτούν αμέσως ως επείγουσες οι σχετικές Αποφάσεις Συγκρότησης των Υπηρεσιακών Συμβουλίων των ΟΤΑ.

·        να προχωρήσετε σε νομοθετική ρύθμιση με την οποία όλα τα εκκρεμή αιτήματα των συναδέλφων, που θα δικαιωθούν και παράγουν οικονομικά αποτελέσματα, να ανατρέχουν από την ημερομηνία της αίτησης.

Κοιν/ση

1.      Δ/ΝΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Τ.Α.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΠΑΝΟΥΤΣΑΚΟΥ ΒΕΤΑ

Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΑΝΔΡΕΑΔΕΛΛΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

2.      Περιφερειάρχες της xώρας

3.     ΕΝ.Π.Ε.

4.     Σύλλογοι – μέλη ΟΣΥΑΠΕ

 

 
Για τα κρούσματα ελονοσίας: Οι Υγειονομικές Υπηρεσίες των Περιφερειών να σχεδιάζουν και να υλοποιούν έγκαιρα όλο το πρόγραμμα της καταπολέμησης των κουνουπιών PDF Εκτύπωση E-mail
Δευτέρα, 22 Αύγουστος 2016 10:57

Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

Δ/νση: Λ. Συγγρού 80-88, 7ος όροφος

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

www.osyape.gr

τηλ. προέδρου: 6932442294 – τηλ. γραμματέα:6977432661

 

Αθήνα 22/8/2016

Αριθμ. Πρωτ.: 61

 

         ΠΡΟΣ

1.    Υπουργό Υγείας

2.    Υπουργό Εσωτερικών & ΔΑ

3.    ΕΝΠΕ

4.    Περιφερειάρχες

Στους αυξανόμενους κινδύνους με τα κρούσματα ελονοσίας

η απάντηση είναι μια: Οι Υγειονομικές Υπηρεσίες των Περιφερειών

να σχεδιάζουν και να υλοποιούν έγκαιρα όλο το πρόγραμμα

της καταπολέμησης των κουνουπιών

 

Ενώ πληθαίνουν τα κρούσματα ελονοσίας στη χώρα μας και δώδεκα Δήμοι έχουν τεθεί σε «καραντίνα» και ενώ τα δημοσιεύματα για «συναγερμό» των Υγειονομικών Υπηρεσιών πυκνώνουν, τα αρμόδια Υπουργεία τηρούν «σιγήν ιχθύος» τόσο για τα αίτια και τους κινδύνους της Δημόσιας Υγείας, όσο  και για την λειψά μέτρα πρόληψης που έχουν οδηγήσει τη χώρα σε ανεπαρκή  θωράκιση από τα λοιμώδη νοσήματα.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με το ΚΕΕΛΠΝΟ, σε ότι αφορά την ελονοσία, διαπιστώνεται ότι «όπως καταδεικνύουν τα πρόσφατα επιδημιολογικά δεδομένα, παρά την εξάλειψη της ελονοσίας από τη χώρα μας το 1974, το ενδεχόμενο επανεγκατάστασης της νόσου είναι υπαρκτό σε ορισμένες περιοχές, όπου συνδυάζεται η παρουσία των κατάλληλων διαβιβαστών (ανωφελών κουνουπιών) με την παρουσία ασθενών που προέρχονται από ενδημικές για την ελονοσία χώρες». Σχετικά πρόσφατα επίσης είναι και τα δημοσιεύματα που κάνουν αναφορά για τον ιό Zhika, ενώ τελευταίες έρευνες  «προειδοποιούν  ότι ο κίτρινος πυρετός - που επίσης μεταδίδεται με τα κουνούπια -  θα μπορούσε να εξαπλωθεί σε άλλες χώρες».

Διατείνεται η σημερινή κυβέρνηση όπως και οι προηγούμενες, μέσα από τα συναρμόδια Υπουργεία ότι παίρνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία της Δημόσιας Υγείας και προσπαθούν να καθησυχάσουν το λαό ότι μπορούν να διαχειριστούν το πρόβλημα με απαγορεύσεις (αιμοδοσίας) και εκκλήσεις για λήψη μέτρων ατομικής προστασίας.

Οι Περιφερειακές Αρχές από την μεριά τους, έχοντας την ευθύνη εκτέλεσης προγραμμάτων προστασίας της Δημόσιας Υγείας και εφαρμόζοντας την πολιτική που τους αναθέτει το αστικό κράτος, «προσποιούνται» πως αντιμετωπίζουν τους  κινδύνους από τα κουνούπια (ελονοσία κλπ), οργανώνοντας προγράμματα καταπολέμησης των κουνουπιών, που όμως στις περισσότερες των περιπτώσεων απέχουν κατά πολύ από τις ανάγκες που υπάρχουν, «μοιράζοντας» ταυτόχρονα χρήμα σε μεγάλες και μικρές ιδιωτικές εταιρείες…

Το γεγονός ότι δεν έχουν συγκροτημένες υπηρεσίες, στελεχωμένες με μόνιμο προσωπικό, που θα σχεδιάζει, θα οργανώνει και θα υλοποιεί με μόνιμα συνεργεία ψεκασμούς, έγκαιρα, όπου και όποτε χρειάζεται, οδηγεί στη σημερινή κατάσταση, να «αναθέτουν» την υλοποίηση των προγραμμάτων καταπολέμησης των κουνουπιών σε ιδιωτικές εταιρείες.

Το νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει επιβάλλει να προχωρούν σε μειοδοτικούς διαγωνισμούς, που στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι «διεθνείς».  Αυτή η διαδικασία κάθε χρόνο ξεκινάει αφού πρώτα εξασφαλιστούν οι αναγκαίες πιστώσεις, οι οποίες κυρίως προέρχονται από τους πενιχρούς ΚΑΠ και από το κουτσουρεμένο Π.Δ.Ε. και ολοκληρώνεται με την υπογραφή συμβάσεων αρχές καλοκαιριού ή στη καλλίτερη των περιπτώσεων Απρίλη-Μάη, πάντως πολύ αργότερα από την εποχή που χρειάζεται να παρέμβουν τα κατάλληλα συνεργεία ψεκασμού στα στάσιμα νερά για να καταπολεμήσουν τις προνύμφες των κουνουπιών…, αφού η περίοδος  για την αναπαραγωγή των κουνουπιών ξεκινά πολύ νωρίτερα. Υπογράφουν συμβάσεις εκατομμύριων ευρώ για ψεκασμούς, που ξεκινούν καθυστερημένα και για «σημεία», που πιθανολογούν ότι θα έχουν στάσιμο νερό ανεξάρτητα από τις καιρικές συνθήκες!!!

Και αυτά βέβαια ισχύουν στις περιπτώσεις εκείνες που θα υπάρξει ενδιαφέρον από τις ιδιωτικές επιχειρήσεις και θα υποβάλλουν προσφορές και δεν θα γίνουν ενστάσεις και θα υπογραφούν συμβάσεις... Γιατί έχουμε και τις περιπτώσεις κατά τις οποίες οι διαγωνισμοί κηρύσσονται «άγονοι» ή «μπλοκάρουν»… λόγω ενστάσεων, όπως έγινε φέτος στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, όπου εμφανίστηκαν και σε 2 κρούσματα ελονοσίας σε Ηλεία και Αχαϊα.

Με λίγα λόγια βλέπουμε και στην περίπτωση αυτή, πως για να ασκήσουν μια αρμοδιότητά τους οι Περιφέρειακές Αρχές και οι δημόσιοι φορείς γενικότερα πρέπει να «συμπράξουν» υποχρεωτικά με τις διαθέσεις και τις προθέσεις των επιχειρηματιών!!! Και όσο για τα αποτελέσματα; Αυτά απέχουν πολύ από το να καλύπτουν τους στόχους της ανθελονοσιακής πρόληψης και τις ανάγκες κάθε περιοχής και στερούνται στοιχειώδους αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας και της επιτυχίας τους, αφού κυριολεκτικά «Γιάννης πίνει, Γιάννης κερνάει!».

Και ενώ όλοι βλέπουν την πραγματικότητα και τα προβλήματα που δημιουργούνται, κυβέρνηση και Περιφερειάρχες αρνούνται να οργανώσουν υπηρεσίες ικανές να αντιμετωπίσουν τους υπαρκτούς κινδύνους, που σχετίζονται με τα νοσήματα που μεταδίδονται με τα κουνούπια και τις οχλήσεις που προκαλούνται στον άνθρωπο. Προωθούν σταθερά τη λογική του μικρότερου κράτους, των αναθέσεων και των εκχωρήσεων αρμοδιοτήτων και των περικοπών κοιινωνικών δαπανών.

Στο όνομα του «εκσυγχρονισμού» και της «ελεύθερης αγοράς» αρνούνται ακόμα και να αξιοποιήσουν την εμπειρία από τον «ανθελονοσιακό αγώνα» των Υγειονομικών Υπηρεσιών την περίοδο πριν το 1974, που οδήγησε στην εκρίζωση της ελονοσίας από την Ελλάδα.

Θεωρούμε ότι η πρόταση που μπορεί να σταθεί στο ύψος των αναγκών επίλυσης των προβλημάτων, που μπορεί να αντιμετωπίσει όχι μόνο τους κινδύνους από την μετάδοση νοσημάτων από τα κουνούπια, αλλά και να αντιμετωπίσει γενικότερα τις ανάγκες προστασίας της δημόσιας υγείας είναι μία:

Η δημιουργία Οργανικών Μονάδων (Τμημάτων) ενταγμένων στις Υγειονομικές Υπηρεσίες (Διευθύνσεις Υγειονομικού Ελέγχου) κάθε Περιφεριακής Ενότητας, κάθε Περιφέρειας, στελεχωμένες με όλο το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό (επιστημονικό, εργατικό κ.α.), οι οποίες θα σχεδιάζουν και θα υλοποιούν οι ίδιες όλο το πρόγραμμα της καταπολέμησης των κουνουπιών, έγκαιρα, λαμβάνοντας υπόψη τις καιρικές, εδαφολογικές κλπ συνθήκες και ιδιομορφίες κάθε περιοχής.

Θα βρίσκονται σε συνεργασία με τους επιστημονικούς φορείς της περιοχής και χώρας που εμπλέκονται στο ζήτημα αυτό και κυρίως θα αποκτούν γνώση και τεχνογνωσία η οποία θα αποτελεί κτήμα της πολιτείας και κατ’ επέκταση της κοινωνίας και όχι των ιδιωτών.  

Το ίδιο μόνιμο προσωπικό, το οποίο θα έχει πλήρη απασχόληση, θα μπορεί να καλύπτει τους υπόλοιπους μήνες με προγράμματα εντομοκτονιών, μυοκτονιών και απολυμάνσεων  δημόσια κτίρια, σχολεία, παιδικούς σταθμούς, νοσοκομεία κλπ, προγράμματα, που και αυτά είναι άκρως απαραίτητα για την προστασία της δημόσιας υγείας. Τέλος θα συμβάλλει αποτελεσματικά στην αντιμετώπιση ζωωοανθρωπονόσων που μεταδίδονται με ξενιστές και οι οποίες έχουν αφανίσει ολόκληρο σχεδόν το ζωικό κεφάλαιο ορισμένων περιοχών της χώρας (Πελοπόννησος, Θράκη, Μακεδονία κλπ). 

 

Καταθέτουμε την πρότασή μας αυτή και ζητάμε να την αποδεχτούν

και η κυβέρνηση, η οποία θα πρέπει να προχωρήσει στην άρση της απαγόρευσης των προσλήψεων, στην αναγκαία χρηματοδότηση των Περιφερειών και στην «αποποίηση» της λογικής του «μικρότερου κράτους» και της εκχώρησης αρμοδιοτήτων σε ιδιώτες και  

η ΕΝΠΕ και οι Περιφερειακές Αρχές, που πρέπει να εντάξουν στους Οργανισμούς των Περιφερειών τους αυτές τις Οργανικές Μονάδες με το αναγκαίο προσωπικό και να ζητήσουν την στελέχωσή τους και τον εξοπλισμό τους.

Αυτή η πρόταση είναι η μόνη ρεαλιστική, οικονομική και αποτελεσματική, που απαντά στις ανάγκες του σήμερα και στοχεύει ολοκληρωμένα στην προστασία της Δημόσιας Υγείας.

Κοιν/ση

  1. ΜΜΕ
  2. Σύλλογοι-μέλη μας

ΓΙΑ ΤΟ Δ. Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ

 

ΠΑΝΟΥΤΣΑΚΟΥ ΒΕΤΑ

Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

ΑΝΔΡΕΑΔΕΛΛΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

 
Πάρτε πίσω τις αυθαίρετες, παράνομες και καταχρηστικές αποφάσεις περικοπής αποδοχών υπαλλήλων της Διεύθυνσης Μεταφορών της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας PDF Εκτύπωση E-mail
Τρίτη, 02 Αύγουστος 2016 11:56

Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

Δ/νση: Λ. Συγγρού 80-88, 7ος όροφος

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

www.osyape.gr

τηλ. προέδρου: 6932442294 – τηλ. γραμματέα:6977432661

 

Αθήνα 31/7/2016

    Αριθμ. Πρωτ. 54

 

ΠΡΟΣ

1.Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας

email:  Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

2. Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Ηλείας

email:  Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

3. Διεύθυνση Διοικητικού-Οικονομικού Π.Ε. Ηλείας

email:  Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

 

Πάρτε πίσω τις αυθαίρετες, παράνομες και καταχρηστικές αποφάσεις περικοπής αποδοχών υπαλλήλων της Διεύθυνσης Μεταφορών της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας

Οι  πράξεις περικοπής (οικ. 186995/5741/15-7-2016 & 186997/5742/15-7-2016)  αποδοχών οκτώ  υπαλλήλων της Διεύθυνσης Μεταφορών της Π. Ε. Ηλείας από τον Διευθυντή Οικονομικών, γιατί δεν μετείχαν στις εξετάσεις υποψηφίων οδηγών μόνο εκδικητική απέναντί τους μπορεί να χαρακτηριστεί, γιατί διεκδίκησαν να δουλεύουν και να αμείβονται, γιατί στράφηκαν ενάντια στις αποφάσεις της κυβέρνησης για μείωση των αποδοχών τους.

Είναι πρωτοφανές περικοπή μισθού εργαζομένων να μην βασίζεται στη μη παροχή εργασίας, αλλά σε άσχετες ερμηνείες που δίνει η Διοίκηση στις αποφάσεις συνδικαλιστικών οργάνων.

Αυτές οι πράξεις περικοπής αποδοχών είναι αυθαίρετες και καταχρηστικές, γιατί διενεργούνται ενώ οι υπάλληλοι παρείχαν τις υπηρεσίες σύμφωνα με τα  καθήκοντα του κλάδου και της ειδικότητάς τους (άρθρα 30 και 41 του Υπαλληλικού Κώδικα).

Είναι πράξεις παράνομες γιατί οι συνάδελφοι παρείχαν τις υπηρεσίες τους καθ’ όλο το ωράριο εργασίας τους και επομένως τους οφείλεται μισθός.

Είναι επίσης πράξεις παράνομες, γιατί δεν κοινοποιούνται στους υπαλλήλους σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 43 του Υπαλληλικού Κώδικα.

Αναρωτιόμαστε εάν οι πρωτοφανείς, μοναδικές σε όλη τη χώρα αυτές αποφάσεις περικοπής, γίνονται για να προϋπαντήσουν την πρόθεση κυβέρνησης και τρόικας για περιορισμό των κατοχυρωμένων με αγώνες συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων. Εάν η Περιφερειακή Αρχή της Δυτικής Ελλάδας αποφάσισε να στραφεί ενάντια σε κάθε συνάδελφο, που δεν σκύβει το κεφάλι, που δεν αποδέχεται την απλήρωτη δουλειά και την μείωση των αποδοχών του, που αγωνίζεται και διεκδικεί τα δικαιώματά του.

Ζητάμε την άμεση ανάκληση των αποφάσεων αυτών και την χορήγηση στους υπαλλήλους αυτούς πλήρως του μισθού τους, αφού παρείχαν πλήρως την εργασία τους.-

Κοιν/ση

1. Σύλλογο Υπαλλήλων Π.Ε. Ηλείας

2. Συλλόγους-μέλη μας

ΓΙΑ ΤΟ Δ. Σ.

 
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΩΝ ΤΕΡΑΣΤΙΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΤΙΣ ΕΚΤΟΣ ΕΔΡΑΣ ΝΗΣΙΩΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ PDF Εκτύπωση E-mail
Τρίτη, 02 Αύγουστος 2016 11:29

Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

Δ/νση: Λ. Συγγρού 80-88, 7ος όροφος

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

www.osyape.gr

τηλ. προέδρου: 6932442294 – τηλ. γραμματέα:6977432661

 

Αθήνα 22/7/2016

Αριθμ. Πρωτ. 40

                  ΠΡΟΣ

1.   Υπουργό Εσωτερικών & Δ.Α.

2.   Υπουργό Οικονομικών

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΩΝ ΤΕΡΑΣΤΙΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ

ΣΤΙΣ ΕΚΤΟΣ ΕΔΡΑΣ ΝΗΣΙΩΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ

Η κατάσταση στις μετακινήσεις των υπαλλήλων των Περιφερειών και ιδιαίτερα των νησιωτικών, από την 1-1-2016, που ξεκίνησε η εφαρμογή του Ν. 4336/2015 (ΦΕΚ 94 Α΄/2015) και συγκεκριμένα τα όσα προβλέπονται στην «Υποπαράγραφο Δ9: Δαπάνες μετακινούμενων εντός και εκτός Επικράτειας», έχει πάρει τραγικές για τους συναδέλφους διαστάσεις.

Η πολυνησιωτικότητα, η κατάσταση που επικρατεί στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις, που άλλοτε έχει καράβι κι άλλοτε δεν έχει, που ο απόπλους και κατάπλους των πλοίων γίνεται συχνά μεταμεσονύχτιες ώρες σε συνδιασμό με την  υποστελέχωση των υπηρεσιών έχει φορτώσει με τεράστια, πρόσθετα προβλήματα στους εργαζόμενους και ιδιαίτερα των νησιωτικών Περιφερειών.

 Οι συνάδελφοί μας που υποχρεώνονται να μετακινούνται για να εκτελέσουν την υπηρεσία, που τους ορίζουν οι πολιτικοί και υπηρεσιακοί τους προϊστάμενοι, δηλώνουν αδυναμία να πραγµατοποιήσουν υπηρεσία εκτός έδρας  γιατί δεν µπορούν  να καλύψουν το υπερβολικό κόστος των εξόδων µετακίνησης και διαµονής, το οποίο καλούνται να πληρώσουν από την τσέπη τους  και µετά από τρείς µήνες και πλέον μήνες  να το πληρωθούν από την υπηρεσία τους. Ταυτόχρονα ο υπολογισμός των αποστάσεων σε μίλια και ο περιορισμός που υπάρχει στις εκτός έδρας μετακινήσεις θέτει ένα ασφυκτικό πλαίσιο λειτουργίας στις υπηρεσίες, δημιουργώντας προβλήματα στις αυτοψίες, τους ελέγχους, τις επιβλέψεις έργων και άλλες εργασίες που πραγματοποιούνται.

Εξάλλου από την εφαρμογή του Ν.4070/2012,  όπου σύμφωνα με το άρθρο 186 προβλέπεται ότι για την παραλαβή των αφανών εργασιών (και την σύνταξη των σχετικών πρωτοκόλλων) των δημοσίων έργων, πρέπει να συγκροτείται τριμελής επιτροπή αποτελούμενη από τεχνικούς υπαλλήλους και οι ημέρες κατά τις οποίες οφείλουν οι εν λόγω υπάλληλοι να μετακινηθούν εκτός έδρας για εκτέλεση υπηρεσίας έχουν υπερδιπλασιαστεί. Τα αρμόδια όμως υπουργεία θεωρούν  πως 5 ημέρες τον μήνα (60 ημέρες/12 μήνες), αρκούν  ώστε ο υπάλληλος (ο οποίος είναι επιβλέπων και μέλος επιτροπών ΠΠΑΕ σε πάνω από δέκα έργα κατ’ ελάχιστον) να ασκήσει τα ελεγκτικά του καθήκοντα και να προασπίσει τα συμφέροντα του δημοσίου!!!

Όλη η παραπάνω κατάσταση οξύνθηκε παραπέρα από την έκρηξη της ακρίβειας, που σημειώθηκε από την κατάργηση του ειδικού καθεστώτος του ΦΠΑ στα νησιά και την κατάργηση του αφορολόγητου για τα νησιά κάτω των 3.100 κατοίκων.

Αναρωτιόμαστε πως είναι δυνατόν να μην λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαίτερες συνθήκες των νησιωτικών περιφερειών, όταν τα δρομολόγια των πλοίων είναι πολλές φορές σπάνια, ιδιαίτερα κατά την χειμερινή περίοδο και οι συνθήκες μετακίνησης από νησί σε νησί εξαιρετικά δυσχερείς; Ο αποκλεισμός υπαλλήλου σε διάφορα νησιά και η αναγκαστική παραμονή και διανυκτέρευση του (ακόμα και για περισσότερες από μία – δύο ημέρες) σ’ αυτά, ιδιαίτερα την χειμερινή περίοδο, είναι συνηθισμένο φαινόμενο.

Είναι δυνατόν μία μετακίνηση από τη Σύρο στη Κέα ή στην Τήνο ή από την Ρόδο σε άλλο νησί της ∆ωδεκανήσου, όταν ο υπάλληλος θα αναγκαστεί να επιστρέψει μετά τη μία η ώρα τη νύχτα να θεωρείται αυθημερόν, ή να μην έχει δικαίωμα διανυκτέρευσης στη μετακίνηση από τη Νάξο στο Κουφονήσι, γιατί η απόσταση είναι μικρότερη από τα 20 ν.μ.;

Γνωρίζετε ότι μια μετακίνηση από τη Ρόδο στην Αστυπάλαια απαιτεί τουλάχιστον 2 διανυκτερεύσεις (καθώς ακτοπλοϊκή σύνδεση υπάρχει μόνο μία φορά την εβδομάδα και αεροπορική κάθε δύο μέρες με το αεροπλάνο να κάνει στάση στην Κω, στην Κάλυμνο και στη Λέρο πριν προσγειωθεί στην Αστυπάλαια!); Γνωρίζετε ότι το κόστος της μετακίνησης ανέρχεται στα 268,60€ (148,60€ για αεροπορικά εισιτήρια και 120€ κόστος ξενοδοχείου) χωρίς να υπολογίζεται η ημερήσια αποζημίωση;

Το ποσό των 60 ευρώ ανά διανυκτέρευση (το οποίο προσαυξάνεται κατά 20% για διαμονή εντός των ορίων των Δήμων Αθηνών και Θεσσαλονίκης) είναι πολύ μικρό για διανυκτέρευση, τους καλοκαιρινούς μήνες, σε όλα τα νησιά λόγω πληρότητας των ξενοδοχείων. Δεν είναι δυνατόν ο υπάλληλος να πληρώνει περισσότερα από τα οριζόμενα επειδή δεν υπάρχει διαθέσιμο δωμάτιο σε φθηνότερη τιμή και να του αναγνωρίζεται η δαπάνη μόνο μέχρι το οριζόμενο ποσό. Μία εναλλακτική πρόταση είναι να υπάρχει σύμβαση του φορέα απασχόλησης του υπαλλήλου με ένα – δύο ξενοδοχεία σε κάθε προορισμό. Με αυτό τον τρόπο και το συνολικό κόστος των διανυκτερεύσεων των υπαλλήλων θα μειωθεί (αφού θα υπάρχουν προσφορές διάφορων ξενοδοχείων από διαγωνισμό για σύναψη σύμβασης), αλλά και ο υπάλληλος δεν θα αναγκάζεται να καταβάλει αντίτιμο για τις διανυκτερεύσεις που πραγματοποιεί για υπηρεσιακούς λόγους και εν συνεχεία να αναμένει μήνες για να του επιστραφούν τα χρήματα του.

Το ύψος επίσης της χιλιομετρικής αποζημίωσης για τις μετακινήσεις εντός ή εκτός έδρας, όταν επιτρέπεται η χρησιμοποίηση ιδιωτικής χρήσης μεταφορικού μέσου με την ισχύουσα χιλιομετρική αποζημίωση (0,15€/χλμ) δεν καλύπτει ούτε το κόστος καυσίμων.

 

Απαιτούμε:

·         Να αποσυνδεθεί  κάθε μετακίνηση από το όριο αποστάσεων και να θεωρείται εκτός έδρας με ολόκληρη αποζημίωση και με δικαίωμα διανυκτέρευσης (εάν απαιτείται).

·         Να αυξηθεί το όριο των ημερών εκτός έδρας τουλάχιστον στις εκατό (100) ημέρες, χωρίς να προσμετρούνται σε αυτές, οι εκτός έδρας μετακινήσεις οι οποίες αφορούν επιμόρφωση του υπαλλήλου (ημερίδες, σεμινάρια, επιστημονικά συνέδρια κτλ).

·         Να μην υπάρχει περιορισμός στο βαθμό και στην ειδικότητα του υπαλλήλου που μετακινείται, αφού απαιτούνται επιπλέον μετακινήσεις εκτός έδρας για επιβλέψεις, αυτοψίες και ελέγχους από όλες τις ειδικότητες.

·         Να γίνεται προπληρωμή των εξόδων μετακίνησης και διαμονής των υπαλλήλων, ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται στα έξοδα, που απαιτούνται.

·         Να αυξηθεί το ποσό των εξόδων διανυκτέρευσης σε 80 ευρώ ανά διανυκτέρευση για την καλοκαιρινή  περίοδο.

·         Το ποσό χιλιομετρικής αποζημίωσης για τη χρήση Ι.Χ. αυτοκινήτου να είναι ανάλογο του πραγματικού κόστους, δηλαδή τουλάχιστον 0,25€/χλμ (κόστος καυσίμων προσαυξημένο εξαιτίας της φθοράς στην οποία υπόκειται λόγω της χρήσης το αυτοκίνητο).

Κοιν/ση

  1. ΕΝΠΕ
  2. ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΑ (πλην Χ.Α.)
  3. ΜΜΕ
  4. ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΜΕΛΗ ΜΑΣ                     

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

 
« ΈναρξηΠροηγούμενο81828384858687888990ΕπόμενοΤέλος »

Σελίδα 83 από 127

fotografies2 arxeio2

syndesmoi2 epikoinonia2

bottom

designed by FREEextra.com - contact to webmaster - Διαχείριση