Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε.
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Δ/νση: Λ. Συγγρού 80-88, 7ος όροφος
email: osyape@otenet.gr
www.osyape.gr
τηλ. προέδρου: 6932442294 – τηλ. γραμματέα: 6977504710
Αθήνα 3/ 3 /2020
Αριθμ. Πρωτ.:93
Προς
Περιφερειάρχες της χώρας
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΣΤΑΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΕΜΠΤΗ 5 ΜΑΡΤΗ 2020
ΟΧΙ στις αντεργατικές ρυθμίσεις του Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών «Στρατηγική Αναπτυξιακή Προοπτική των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ρύθμιση ζητημάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών και άλλες διατάξεις»
ΛΥΣΗ ΤΩΡΑ ΣΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΜΑΣ
Σας ενημερώνουμε ότι το Διοικητικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας μας πήρε απόφαση και προκηρύσσει για την Πέμπτη 5 Μάρτη 2020 ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ για τους εργαζόμενους των Περιφερειών.
Η Στάση Εργασίας προκηρύσσεται σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τις ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών με τίτλο «Στρατηγική Αναπτυξιακή Προοπτική των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ρύθμιση ζητημάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών και άλλες διατάξεις».
Είναι ένα νομοσχέδιο, που προωθεί παραπέρα τις ιδιωτικοποιήσεις αρμοδιοτήτων και υπηρεσιών και υποβαθμίζει τις υπηρεσίες των ΟΤΑ, αφαιρεί δικαιώματα και κατακτήσεις και ταυτόχρονα στέκεται απέναντι σε χρόνια αιτήματά μας.
Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων:
1. Θεσμοθετεί τους Αναπτυξιακούς Οργανισμούς των ΟΤΑ (Α.Ε.) τους οποίους αναγορεύει μάλιστα «ισότιμους» φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης…, που μπορούν να ασκούν αρμοδιότητες των ΟΤΑ και υπηρεσίες προς τους πολίτες!!! Θα έχουν εκτός των άλλων Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών, με Δ/ντή όμως «μετακλητό» υπάλληλο, που θα τον ορίζει το ΔΣ, όπως και τον Γενικό Δ/ντή, θα εξαιρούνται από το ρυθμιστικό πεδίο του άρθρου 2 του ν. 4412/2016 (Α΄ 147) και του ν. 2190/1994 (Α΄ 28), ως προς το τακτικό τους προσωπικό!!!
Ταυτόχρονα οι ΟΤΑ θα μπορούν να αναθέτουν την παροχή τεχνικής βοήθειας σε φορείς που θα επιλέγουν και θα τους πληρώνουν κατά το δοκούν…
Φτιάχνονται εργαλεία με τα οποία θα περνούν μέσα από την Τοπική Διοίκηση κομμάτια είτε αρμοδιοτήτων, είτε υποδομών στην αγορά, στο ιδιωτικό κεφάλαιο, τα οποία θα χρησιμοποιούνται σαν μεσάζοντες για να διοχετεύεται χρήμα, μακριά από το δημόσιο λογιστικό και την στοιχειώδη διαφάνεια, που επιβάλλεται.
Ξαναχρησιμοποιούνται τα γνωστά φθαρμένα υλικά, που έχουν φορτώσει με χρέη το λαό.
Προωθείται ένας ευέλικτος μηχανισμός προθύμων, που δεν θα αμφισβητεί ούτε τον σχεδιασμό και τις προτεραιότητες που τίθενται, ούτε τις διαδικασίες, την αξιοπιστία και την αποτελεσματικότητα των τεχνικών έργων.
Παρά τις τεράστιες καταστροφές που έχουμε κάθε χρόνο σε υποδομές, παρά τις πάμπολλες αυθαιρεσίες που έρχονται στο φως συνέχεια, παρά την τεράστια υποστελέχωση και την πολυπλοκότητα των αρμοδιοτήτων, συνεχίζεται η αντιμετώπιση των τεχνικών υπηρεσιών των ΟΤΑ ως αποθετήριο ευθυνών, με τις ποινικές και αστικές ευθύνες να φορτώνονται στους υπαλλήλους.
Αντί για προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, εξοπλισμό και στήριξη των υπηρεσιών των ΟΤΑ, που απαιτούνται άμεσα, θα μπορεί να γίνονται «ειδικές» προσλήψεις στους Αναπτυξιακούς Οργανισμούς!!!, που αν και είναι Α.Ε. θα διαχειρίζονται δημόσιες υποθέσεις.
2. Με μια απαράδεκτη και αντιδημοκρατική ρύθμιση καταργείται η συμμετοχή των αιρετών των εργαζομένων στα Συμβούλια Επιλογής Προϊσταμένων (ΣΕΠ), τους οποίους και αντικαθιστά με υπηρεσιακά στελέχη, ακολουθώντας την τακτική όλων των τελευταίων κυβερνήσεων περιορισμού των αρμοδιοτήτων των υπηρεσιακών συμβουλίων και των αιρετών, που συμμετέχουν σε ΥΣ & ΣΕΠ. Ρύθμιση, που υποδηλώνει ότι κυβέρνηση, υπουργοί και Περιφερειάρχες δεν μπορούν ούτε καν να ανεχτούν την παρουσία των αιρετών. Φοβούνται τις αποκαλύψεις των χειρισμών και των επιλογών τους και δεν προωθείται καμιά ρύθμιση που θα επιβάλλει στους Περιφερειάρχες να προχωρήσουν σε προκήρυξη όλων των θέσεων ευθύνης.
3. Για την επιλογή των προϊσταμένων με το νομοσχέδιο προχωρά ακόμα παραπέρα ο αντιδραστικός νόμος της αξιολόγησης Βερναρδάκη. Τροποποιείται η μοριοδότηση σε διάφορα «προσόντα» (σεμινάρια κλπ) και κυρίως σε δεδομένα βάσει των οποίων προβλέπεται η επιλογή σε θέσεις ευθύνης. Αυξάνονται τα μόρια της συνέντευξης και της άσκησης καθηκόντων σε θέσεις ευθύνης και μειώνονται τα τυπικά προσόντα, η εργασιακή εμπειρία και η προϋπηρεσία. Αυξάνονται δηλαδή τα μόρια των «αναθέσεων» και όλων των υποκειμενικών κριτηρίων, προκειμένου κυβέρνηση και Περιφερειάρχες να έχουν «λυμένα τα χέρια» για να τοποθετούν επί της ουσίας σε θέσεις ευθύνης όποιους θέλουν.
Ταυτόχρονα ενώ επιλύεται το ζήτημα με τους γιατρούς ΕΣΥ για την επιλογή σε θέσεις ευθύνης, αφήνουν απ’ έξω τους οδοντιάτρους ΕΣΥ.
4. Ενώ με το νομοσχέδιο αντιμετωπίζονται ζητήματα αύξησης των μετακινήσεων των αιρετών, δεν επιλύονται τα ζητήματα της μετακίνησης των υπαλλήλων. Στο ερώτημα πως θα λειτουργούν οι υπηρεσίες όταν τις αποζημιώνουν –κι αυτό με ψίχουλα- μόνο για 60 μέρες το χρόνο για κίνηση εκτός έδρας κι όταν δεν αποδέχονται την νομοθετική ρύθμιση για τα κατ’ αποκοπή έξοδα κίνησης που τους έχουμε καταθέσει, δεν πήραμε καμιά απάντηση!!!
5. Θεσμοθετούνται τεράστιοι περιορισμοί στα ζητήματα της κινητικότητας των υπαλλήλων των ΟΤΑ και εισάγονται τιμωρητικές διαδικασίες στις περιπτώσεις που καθίσταται ατελέσφορη η διαδικασία μετάταξης ή δεν έχει ολοκληρωθεί μέχρι 15/5. Ταυτόχρονα ενώ ορίζεται ότι για την αξιολόγηση των υποψηφίων για μετάταξη λαμβάνεται υπόψη η συνάφεια των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων, στη συνέχεια αμφισβητείται και απαιτείται επανεξέταση της συνάφειας των μεταπτυχιακών τους, δηλαδή φτου κι απ’ την αρχή εξέταση από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο.
Δηλώνουμε για άλλη μια φορά πως είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι στην ιδιωτικοποίηση των αρμοδιοτήτων των Τεχνικών Υπηρεσιών και στην λειτουργία τους με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, με τη λογική κόστους – οφέλους.
Ο σχεδιασμός των τεχνικών έργων, η ιεράρχηση, η εκπόνηση των μελετών, η εκτέλεση και η επίβλεψη μόνο εάν γίνεται μέσα από ένα κεντρικό σχεδιασμό και φορέα, μπορεί να βάζει μπροστά τις λαϊκές ανάγκες σε υποδομές, σχολεία, νοσοκομεία, παιδικούς σταθμούς κλπ.
Στη κατεύθυνση αυτή το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας πήρε απόφαση για ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΣΤΑΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ την ΠΕΜΠΤΗ 5 ΜΑΡΤΗ 2020.
Απαιτούμε την απόσυρση συγκεκριμένων άρθρων, την διόρθωση άλλων και επαναφέρουμε τα αιτήματά μας για άμεση αντιμετώπιση της υποστελέχωσης των υπηρεσιών, με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθώς και τις παρακάτω προτάσεις για νομοθετικές ρυθμίσεις που έχουμε καταθέσει:
– Για την άρση του καθεστώτος μεταφοράς αστικής ευθύνης στους υπαλλήλους των Τεχνικών υπαλλήλων των Τεχνικών υπηρεσιών (ρέματα, συντήρηση δρόμων κλπ) των Περιφερειών.
– Για τα κατ’ αποκοπή έξοδα κίνησης εντός έδρας των ελεγκτικών μηχανισμών των Περιφερειών, για την αύξηση με διπλασιασμό των ημερών μετακίνησης εκτός έδρας και αναπροσαρμογή της απαράδεκτης χιλιομετρικής αποζημίωσης, στις περιπτώσεις χρήσης ΙΧ αυτοκινήτου για την εκτέλεση της υπηρεσίας.
– Για διεύρυνση της ρύθμισης του άρθρου 167 του ν. 4483/2017 (για τις κατασκηνώσεις) για την δυνατότητα κάλυψης των εξόδων για ΚΔΑΠ & ΚΔΑΠμεΑ για τα παιδιά των εργαζομένων στις Περιφέρειες.
– Για ρύθμιση για την πληρωμή των αποζημιώσεων των εργαζομένων, που πρόσφεραν τις υπηρεσίες τους για τις ανάγκες διαχείρισης των συνεπειών από τα έντονα καιρικά φαινόμενα που έπληξαν την Δυτική, την Ανατολική Αττική (15η Νοεμβρίου 2017 και 23 και 24 Ιουλίου 2018 και άλλες Π.Ε. της χώρας.
– Για άμεση προκήρυξη όλων των θέσεων ευθύνης, χωρίς περιορισμούς κλάδων και κατηγοριών. Για διαδικασίες επιλογής θέσεων ευθύνης με αντικειμενικά κριτήρια, με συμμετοχή των αιρετών στα Συμβούλια Επιλογής Προϊσταμένων.
– Για κατάργηση των περιορισμών στην κινητικότητα.
Κοιν/ση
1. Αντιπεριφερειάρχες
2. ΕΝΠΕ
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΠΑΝΟΥΤΣΑΚΟΥ ΒΕΤΑ ΤΖΑΚΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ