ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΗΣ ΒΕΤΑΣ ΠΑΝΟΥΤΣΑΚΟΥ για το Σχέδιο Νόμου «Δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς υποψήφιων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, άλλες διατάξεις για τις άδειες οδήγησης και λοιπές διατάξεις» & VIDEO

   Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

Δ/νση: Λ. Συγγρού 80-88, 7ος όροφος

email: osyape@otenet.gr

www.osyape.gr

τηλ. προέδρου: 6932442294 – τηλ. γραμματέα: 6977432661

Αθήνα 12 /2/2019

Αριθμ. Πρωτ.: 45

 

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΟΣΥΑΠΕ ΒΕΤΑΣ ΠΑΝΟΥΤΣΑΚΟΥ ΣΤΗ ΔΙΑΡΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΕΜΠΟΡΙΟΥ

ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

για το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών

«Δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς υποψήφιων οδηγών και

οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, άλλες διατάξεις

για τις άδειες οδήγησης και λοιπές διατάξεις»

 

Χρειάστηκε να περάσουν τρία χρόνια περίπου από την νομοθέτηση (με το δεύτερο άρθρο του ν. 4402/2016/ΦΕΚ 121/ Α/29-6-2016), της ρύθμισης για ένταξη του έργου της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς υποψηφίων οδηγών & οδηγών εντός του ωραρίου εργασίας των δημοσίων υπηρεσιών, για να καταθέσετε το συγκεκριμένο νομοσχέδιο.

Χρειάστηκε να νομοθετήσετε 3 φορές μεταβατικές ρυθμίσεις αναγκαστικής συνέχισης του ίδιου συστήματος εξετάσεων.

Χρειάστηκε να μείνουν απλήρωτοι για 9 μήνες οι εξεταστές υποψηφίων οδηγών για να φέρετε ρύθμιση για να πληρωθούν.

Χρειάστηκε να προκηρύξουμε 3 φορές αποχή από τις εξετάσεις (μία το 2016 και 2 το 2018) και μάλιστα την τελευταία για 4 1/2 μήνες μετά από 5 μήνες απλήρωτης δουλειάς.

Σκόπιμα δεν ακούσατε καμιά φωνή, ούτε τη δική μας, ούτε κανενός άλλου, από όσες λέγαμε αποδεσμεύστε την αποζημίωση από τις ρυθμίσεις για το νέο τρόπο εξετάσεων οδήγησης, φέρτε ρύθμιση για την αμοιβή της αποζημίωσης των εξεταστών και ελάτε να συζητήσουμε για ένα σύστημα εξετάσεων που θα λειτουργεί με διαφάνεια και θα υπηρετεί την οδική ασφάλεια.

Δημιουργήσατε μια τεράστια αγανάκτηση… πολιτών, εκπαιδευτών και εξεταστών.

Ναι μετά από 3 χρόνια αδιαφορίας για τα προβλήματα, απαξίωσης εξεταστών και εκπαιδευτών, μετά από χρόνια διατήρησης ενός διάτρητου συστήματος εκπαίδευσης και εξέτασης, μπορούμε να πούμε ότι ακολουθήσατε την πεπατημένη όλων των μέχρι τώρα κυβερνήσεων, τον δοκιμασμένο δρόμο απαξίωσης των κατ’ όνομα δημόσιων πολιτικών, προκειμένου να «πέσουν στα μαλακά» οι προτεινόμενες αλλαγές. Κάνατε αυτές τις επιλογές χρονοκαθυστέρησης, συνειδητά προκειμένου να ενισχύσετε την αγανάκτηση των πολιτών, για να καταφέρετε να μην γίνει συζήτηση για την ουσία του ζητήματος.

Τι κι αν χρόνια τώρα μιλάμε για ένα αναχρονιστικό και διάτρητο πλαίσιο, που δημιουργεί το έδαφος για κάθε είδους παράτυπες ή ακόμα και έκνομες ενέργειες, τι κι αν έχουμε επανειλημμένα καταδικάσει φαινόμενα διαφθοράς, τι κι αν ζητούσαμε μέτρα για τη διασφάλιση της οδικής ασφάλειας και με διαφάνεια εκτέλεση του συνόλου των αρμοδιοτήτων των Δ/νσεων Μεταφορών, μέτρα που θα ξεχωρίζουν «την ήρα από το στάρι», τι κι αν ζητάμε ένα «θωρακισμένο» σύστημα, που να μην αφήνει περιθώρια «να καίγονται τα χλωρά με τα ξερά» και να στοχοποιούνται συλλήβδην όλοι οι εμπλεκόμενοι, ως αρμόδιο υπουργείο αποσπασματικά και επιφανειακά αντιμετωπίζετε αυτό το τεράστιας σημασίας ζήτημα, που έχει να κάνει με την ανθρώπινη ζωή. Ούτε καν τη διασύνδεση και τη διαλειτουργικότητα των χρησιμοποιούμενων Πληροφοριακών Συστημάτων δεν έχετε εξασφαλίσει.

Το σχέδιο νόμου, που καταθέσατε είναι ακριβώς ίδιο με αυτό που δώσατε στη δημοσιότητα πριν από αρκετούς μήνες. Τόσοι μήνες, τόσος καιρός, προς τι;

Δεν συζητήσατε με κανέναν, αρνηθήκατε επανειλημμένα συνάντηση μαζί μας, δεν βρήκατε ούτε ένα λεπτό για να μας ακούσετε. Για τέτοια δημοκρατία μιλάμε…

Βγαίνατε στα κανάλια και τσουβαλιάζατε όλους τους εξεταστές, όσο κι αν εμείς καταγγέλλαμε το διάτρητο σύστημα, που διατηρείτε, όσο κι αν εμείς διατυμπανίζαμε ότι απαιτούμε την διαλεύκανση όλων των καταγγελιών.

Καταθέσατε ένα σχέδιο νόμου στο οποίο δεν έχετε λάβει υπόψη σας καμιά θέση, καμιά πρότασή μας, εκτός από ζητήματα, που σχετίζονται με την απαίτησή μας για διαφάνεια, για την αποτελεσματικότητα των οποίων διατηρούμε επιφυλάξεις.

Το μόνο, που «λύνει» προσωρινά είναι η πληρωμή των οφειλόμενων δεδουλευμένων ποσών της αποζημίωσης των συναδέλφων, την οποία στη συνέχεια καταργεί, παρά το γεγονός ότι οι εξετάσεις οδήγησης αποτελούν «ειδικό» έργο που δεν αποτελεί αρμοδιότητα ενταγμένη στα καθήκοντα δουλειάς των υπαλλήλων, στις θέσεις στις οποίες έχουν τοποθετηθεί και παρά το γεγονός ότι οι εξεταστές θα υποχρεώνονται να μετακινούνται εκτός υπηρεσίας για τη διενέργεια των πρακτικών εξετάσεων. Πως θα καλύπτονται αυτές οι μετακινήσεις, αφού δεν προβλέπεται αποζημίωση των οδοιπορικών τους εξόδων;

Καταργείτε την αποζημίωση, μειώνετε τις αποδοχές των συναδέλφων, σε συνέχεια και σε πλήρη εναρμόνιση με τις ρυθμίσεις των προηγούμενων κυβερνήσεων, που καταργήσανε την αποζημίωση για το λεγόμενο «βοηθητικό έργο» των εξετάσεων, στους υπαλλήλους, που το εκτελούσαν, σε συνέχεια όλων των μνημονιακών μισθολογικών απωλειών των εργαζομένων.

Μετά από 3 σχεδόν χρόνια και πάλι δεν «ανοίγετε τα χαρτιά σας» συνολικά, αφού παραπέμπετε σοβαρά ζητήματα σε 15 υπουργικές αποφάσεις (13 ΥΑ και 2 ΚΥΑ).

Εντάσσετε το έργο των εξετάσεων των υποψηφίων οδηγών & οδηγών «εντός του ωραρίου» της λειτουργίας των υπηρεσιών, παρά την τεράστια υποστελέχωση που υπάρχει στις Δ/νσεις Μεταφορών & Επικοινωνιών όλων των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας. Καταργείτε το «έργο» και το μετατρέπεται σε μια απλή αρμοδιότητα. Όμως η υποστελέχωση καθιστά αδύνατη τόσο την ένταξη του έργου των εξετάσεων υποψηφίων οδηγών εντός του ωραρίου εργασίας των υπηρεσιών, όσο και την αντιμετώπισή του ως «κύριο και αποκλειστικό έργο».

Και βέβαια το γνωρίζετε και το αναγνωρίζετε, ότι υπάρχει υποστελέχωση, γι αυτό και σε Περιφερειακές Ενότητες, όπου ο αριθμός των υποψήφιων οδηγών ή οδηγών δεν επαρκεί για την πλήρη απασχόλησή τους στο έργο της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς, δίνετε το «δικαίωμα» να απασχολούνται οι εξεταστές και σε άλλα διάφορα αντικείμενα, όπως και στις νησιωτικές περιοχές των Περιφερειών των οποίων οι οργανικές μονάδες είναι πλήρως αποστελεχωμένες, οι υπάλληλοι εξεταστές με απόφαση του Περιφερειάρχη θα είναι αποκλειστικού έργου για μια μόνο μέρα και τις άλλες για όλα τ’ άλλα. Με λίγα λόγια μεταφέρετε άλλη μια αρμοδιότητα στο ωράριο λειτουργίας των υπηρεσιών, μαζί με όλες τις άλλες αρμοδιότητες που από το 2011 και μετά έχουν μεταφέρει όλες οι κυβερνήσεις, χωρίς πόρους και προσωπικό, παρά την πάνω από 40% μείωση του αριθμού των εργαζομένων των Περιφερειών, παρά τη συνέχιση της «απαγόρευσης» των προσλήψεων.

Για να μπαλώσετε καταστάσεις βάζετε 1 εξεταστή, ανά εξεταζόμενο και για να εξασφαλίσετε τη διαρκή όπως λέτε εναλλαγή, τους μισούς εξεταστές τους χαρακτηρίζετε ως αναπληρωματικούς που θα ασκούν κι άλλα καθήκοντα… και μάλιστα όπως αναφέρετε στο άρθρο 3, παρ. 2β, τη διαδικασία αυτή την εντάσσετε στο άρθρο 30 του Υπαλληλικού Κώδικα. Προφανώς και δεν ξέρετε τι ορίζει ο υπαλληλικός κώδικας για τα λεγόμενα παράλληλα καθήκοντα, γι αυτό γράφετε αυτά…

Αναφέρετε στο Σχέδιο Νόμου σε 2 κληρώσεις, η μία κάθε τετράμηνο για τον προσδιορισμό των τακτικών και των αναπληρωματικών και η άλλη πριν την εξέταση κάθε σταδίου από την οποία θα προκύπτει ο εξεταστής για κάθε υποψήφιο οδηγό ή οδηγό.

Καλό μέτρο οι κληρώσεις, όμως δεν νομοθετείτε κάτι καινούργιο, όπως προπαγανδίζετε. Πέστε την αλήθεια… Και τώρα προβλέπονται κληρώσεις και τώρα γίνονται κληρώσεις, αλλά όχι παντού, μιας και για να γίνουν κληρώσεις απαιτείται να υπάρχουν 11 και πλέον εξεταστές σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα, αριθμός που δεν υπάρχει στις περισσότερες Περιφερειακές Ενότητες.

Πέστε μας τώρα με το νέο τρόπο εξετάσεων θα γίνεται κλήρωση στα νησιά, που έχουν 1 ή 2 εξεταστές, ή σε άλλες Περιφερειακές Ενότητες, που έχουν μετρημένους στα δάχτυλα του ενός χεριού (Φωκίδα, Ευρυτανία, Γρεβενά, Χαλκιδική, Πρέβεζα κλπ); Για ποια κλήρωση μιλάτε; Δεν είναι υποκρισία;

Βάζετε σε 2η μοίρα τους εξεταστές ΔΕ κατηγορίας και μάλιστα αδιακρίτως. Δεν έχει καμιά λογική ο ΠΕ Διοικητικός να κρίνεται πιο κατάλληλος από τον ΔΕ Τεχνικό, από τον ΔΕ ελεγκτή μηχανικό του ΚΤΕΟ, στην επιλογή των εξεταστών, κατά τη σύνταξη της σχετικής απόφασης Περιφερειάρχη. Εξάλλου, η εξέταση οδηγικών ικανοτήτων είναι στη βάση της μια εκτίμηση ικανότητας χειρισμού ενός μηχανολογικού συστήματος του οποίου τις τεχνικές αρχές γνωρίζει εξ’ αντικειμένου ένας τεχνικός. Να σκεφτείτε ότι στην Αττική από τους 166 εξεταστές, οι 79 είναι ΠΕ/ΤΕ και οι 87 ΔΕ.

Δεν θα σταθούμε στην οδηγική εκπαίδευση και συμπεριφορά, ούτε σε άλλες πλευρές της οδικής ασφάλειας και της εξασφάλισης της απρόσκοπτης και προσιτής μετακίνησης των λαϊκών στρωμάτων, αν και κατά την άποψή μας και μόνο το γεγονός ότι συζητάμε το σύστημα των εξετάσεων οδήγησης αποσπασμένο από όλα τα άλλα, δείχνει το ατελέσφορο του θέματος. Το σίγουρο είναι ότι δεν προσεγγίζετε τα ζητήματα αυτά από την σκοπιά των δημόσιων αγαθών, που πρέπει να παρέχονται από το κράτος με σύγχρονες και αναβαθμισμένες προδιαγραφές και μεθόδους, μακριά από τη λογική του κέρδους και της ανταποδοτικότητας, που με κάθε αφορμή ενισχύετε.

Γι αυτό δεν μας προξενεί εντύπωση που αυξάνετε τα παράβολα, που οδηγείτε σε αύξηση τα ασφάλιστρα, που θα μετακυλήσουν στους υποψηφίους οδηγούς κλπ, και κυρίως που ανοίγετε το δρόμο ιδιωτικοποίησης του έργου των εξετάσεων, γεγονός που έχουμε επανειλημμένα καταγγείλει. Σκόπιμα δεν ξεκαθαρίζετε ποιοι θα φτιάξουν τις πίστες εκπαίδευσης για τις ειδικές δοκιμασίες του δεύτερου σταδίου για την απόδειξη των δεξιοτήτων οδήγησης των υποψήφιων οδηγών ή οδηγών. Γιατί δεν χρηματοδοτείτε για το σκοπό αυτό τις Περιφέρειες από τα εκατομμύρια των εσόδων, που έχετε;

Τέλος αφήνετε άθικτο το ζήτημα των πρακτικών εξετάσεων των 74δων, οι οποίοι υποχρεούνται για να ανανεώσουν την άδεια οδήγησής τους να πληρώσουν και να περάσουν και από πρακτική εξέταση οδήγησης, με οποιοδήποτε όχημα χωρίς την παρουσία εκπαιδευτή, χωρίς να προβλέπεται πως θα αποτρέπεται κάποιο ατύχημα και ποιες οι ενδεχόμενες ποινικές – αστικές ευθύνες του εξεταστή στην περίπτωση μη αποτροπής του. Ανακαλέστε τη ρύθμιση, σταματήστε να προσθέτετε νέα προβλήματα σε εξεταστές, εξεταζόμενους και εκπαιδευτές.

Έστω και με καθυστέρηση οφείλετε να ακούσετε όλους τους ειδικούς, που λένε ότι ο έλεγχος της αξιολόγησης της ικανότητας οδήγησης σε έναν ηλικιωμένο συνδέεται κυρίως με τα ιατρικά δεδομένα κι όχι από την πρακτική εξέταση οδήγησης, δηλ. το παρκάρισμα κλπ, ότι τα ιατρικά δεδομένα θα έπρεπε να σχετίζονται όχι μόνο με τα αποτελέσματα των εξετάσεων οφθαλμίατρου και παθολόγου, αλλά και με τον εντοπισμό γνωσιακών λειτουργιών, την ταχύτητα έκλυσης αντανακλαστικών κλπ, δηλαδή με έναν ολοκληρωμένο και ενδελεχή ιατρικό έλεγχο κι από νευρολόγο, ΩΡΛ κλπ, ότι οι ιατρικές εξετάσεις πρέπει να γίνονται δωρεάν από δημόσια νοσοκομεία και να αποσύρετε την συγκεκριμένη Απόφαση για την ανανέωση της άδειας οδήγησης των οδηγών μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών, νομοθετώντας ταυτόχρονα την πρόβλεψη δωρεάν ιατρικών εξετάσεων από τα δημόσια Νοσοκομεία, για όλους τους «υποψήφιους» οδηγούς.

Εν κατακλείδι θεωρούμε ότι το συγκεκριμένο Σχέδιο Νόμου είναι αποσπασματικό, δεν διασφαλίζει τον δημόσιο χαρακτήρα του έργου των εξετάσεων, ούτε επιλύει υπαρκτά προβλήματα.

 

Όλη η τοποθέτηση στα παρακάτω link:

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΠΑΝΟΥΤΣΑΚΟΥ:

https://youtu.be/EyPEF4PLG1o

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ – ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ – ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΠΙΡΤΖΗ:

https://wetransfer.com/downloads/d13de9a71fa12b8469f9d2423b4d8a6120190213140618/

2ec5e4b50ddb081d479a4b4ce354437c20190213140618/09bae3  &

ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ ΠΑΝΟΥΤΣΑΚΟΥ – ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΣΠΙΡΤΖΗ:

https://youtu.be/4MRlXH5gp_w

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ               Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΠΑΝΟΥΤΣΑΚΟΥ ΒΕΤΑ   ΑΝΔΡΕΑΔΕΛΛΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ