ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ 4-4-2023

Απόφαση Γενικού Συμβουλίου ΟΣΥΑΠΕ Τρίτη 4/4/2023

 

Θέματα ημερήσιας διάταξης

Εξελίξεις σε εργασιακά και λήψη αποφάσεων δράσεων και παρεμβάσεων:

  • Διεκδίκηση αυξήσεων στους μισθούς πάνω από τον πληθωρισμό, επαναφορά των 13ου & 14ου μισθού, λήψη μέτρων κατά της ακρίβειας.
  • Αύξηση του επιδόματος στις νησιωτικές παραμεθόριες περιοχές.
  • Εκτίμηση κινητοποιήσεων και παρεμβάσεις για τα ζητήματα ασφάλειας (αντισεισμικές μελέτες των κτιρίων και ασκήσεις, γιατροί και τεχνικοί ασφαλείας, ΜΑΠ κλπ).
  • Εκτίμηση κινητοποιήσεων για την επίλυση των ζητημάτων που αφορούν τις μετακινήσεις για εκτέλεση εξωτερικής υπηρεσίας.
  • Ανάδειξη του ζητήματος της υποστελέχωσης.
  • Παρεμβάσεις για ζητήματα υπαλλήλων Κοινωνικής Μέριμνας, Τεχνικών υπηρεσιών κ.α. για την προστασία τους από ευθύνες που μπορεί να τους καταλογιστούν.
  • «Απεργία-αποχή» από την «αξιολόγηση

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

 

Πραγματοποιούμε την σημερινή μας συνεδρίαση ύστερα από συνεχείς και πολύ μαζικές κινητοποιήσεις, απεργιακές κ.α. κινητοποιήσεις που ξέσπασαν μετά το έγκλημα στο σιδηρόδρομο, στα Τέμπη και τη δολοφονία 57 συνανθρώπων μας, στην πλειοψηφία τους νέων σε ηλικία.

Αυτό το τραγικό γεγονός αποτέλεσε τη σπίθα για να ξεχυθούν στους δρόμους εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενοι και νεολαία, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα συνδικαλιστικών οργάνων, φοιτητικών συλλόγων, μαθητικών συμβουλίων, ενώσεων γονέων και άλλων μαζικών φορέων. Ο πόνος που κυριάρχησε σε όλους μας, έγινε σε λίγες ώρες οργή και η οργή μετατράπηκε σε αγώνα. Αγώνα οργανωμένο και συνειδητό, που έφερε στο προσκήνιο το μεγάλο θέμα της προστασίας της ανθρώπινης ζωής απέναντι στην αδηφάγο πολιτική του καπιταλιστικού κέρδους που δε διστάζει να θυσιάζει ανθρώπινες ζωές για να φουσκώνουν τα ταμεία των επιχειρηματικών ομίλων, την πολιτική «κόστους-οφέλους», την λειτουργία των υπηρεσιών με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια κλπ.

Δεν είναι τυχαίο το σύνθημα που κυριάρχησε “όλων των νεκρών θα γίνουμε φωνή, κανένα έγκλημα δεν θα συγκαλυφθεί”.

Και είναι κρίσιμο ζήτημα πως θα δοθεί συνέχεια σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις που βάζουν στο επίκεντρο την άμεση ανάγκη λήψης μέτρων προστασίας της ανθρώπινης ζωής, εναντίωσης στην πολιτική που θεωρεί τη ζωή μας κόστος, που τσαλαπατά δικαιώματα και σύγχρονες ανάγκες, ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις και την εμπορευματοποίηση βασικών αγαθών και υπηρεσιών.

Εξάλλου κανείς δεν μπορεί να κάνει πως δεν καταλαβαίνει ότι το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι της οργής για ένα πολύ μεγάλο τμήμα του λαού, ειδικά των εργαζομένων και της νεολαίας, αφού πάνω από δεκαετία βιώνουμε

 

την όξυνση των προβλημάτων μας, βλέπουμε οι αυταπάτες να γκρεμίζονται και η ζωή μας να χειροτερεύει.

Κι αυτό αποτυπώθηκε και σε πρόσφατη δημοσκόπηση που κυκλοφόρησε ότι πάνω από

2.500.000 άνθρωποι – και σε αυτούς δεν υπολογίζονται οι μαθητές – πήραν μέρος στις κινητοποιήσεις έστω και μια φορά, ο μεγαλύτερος αριθμός μετά το 2011.

Ούτε επίσης είναι τυχαίο άλλωστε ότι στην ίδια δημοσκόπηση, το 65% των ερωτηθέντων αναγνωρίζουν τις διαχρονικές ευθύνες όσων εφάρμοσαν αυτήν την αντιλαϊκή πολιτική. Το “Ποτέ Ξανά” στα χείλη χιλιάδων διαδηλωτών βρήκε την έκφραση του στο σύνθημα “Εσείς μιλάτε για κέρδη και ζημιές, εμείς μιλάμε γι’ ανθρώπινες ζωές”.

Από την προσπάθεια της κυβέρνησης και άλλων αστικών κομμάτων ξεχωρίζουμε την προσπάθεια να φορτωθεί το έγκλημα «στο ανθρώπινο λάθος», στην «αξιολόγηση» που αρνούνται οι εργαζόμενοι, στην «κακή ιδιωτικοποίηση» που έγινε, λες και υπάρχει και «καλή ιδιωτικοποίηση» κλπ.

Όσοι μιλάνε για καλές ιδιωτικοποιήσεις ας δουν τους τσακισμένους εργαζόμενους στα λιμάνια και την COSCO, στα αεροδρόμια της FRAPORT, στα λιπάσματα Καβάλας, στα ναυπηγεία Ελευσίνας, που αποτελούν «Ειδική Οικονομική Ζώνη», στον ιδιωτικοποιημένο ΟΤΕ, που επέβαλε ΣΣΕ με μισθολόγιο που προβλέπει διαχωρισμό των αμοιβών με βάση τη υπηρεσία που δουλεύει κάθε εργαζόμενος, δεν αναγνωρίζει κανέναν πτυχίο και υποχρεώνει σε υπογραφή ατομικών συμβάσεων και τόσους άλλους χώρους, που τα κέρδη θριαμβεύουν και οι εργαζόμενοι φυτοζωούν…

Ακούσαμε αναλύσεις και για το καλό και κακό κράτος, το επιτελικό κλπ, κρύβοντας ότι το επιτελικό αστικό κράτος, είναι πολύ ικανό να κάνει ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς, να συνεδριάζουν τα δικαστήρια μέσα σε λίγες ώρες για να βγάλουν μια απεργία παράνομη, να στέλνει διμοιρίες αστυνομικών για να κάνει εξώσεις σε φτωχούς και αρρώστους, να καταστέλλει τις κινητοποιήσεις του λαού, είναι πολύ ικανό κράτος για να πουλάει την ενέργεια, το νερό, τα αεροδρόμια, τα λιμάνια, τις μεταφορές, τη ΛΑΡΚΟ και άλλες επιχειρήσεις στους ιδιώτες. Να δίνει μέσα από τα διάφορα ταμεία ανάπτυξης και τις κρατικές επενδύσεις δις ευρώ στους επιχειρηματικούς ομίλους ενώ στην κοινωνία διευρύνεται η φτώχεια. Είναι κράτος ικανό να σακατεύει το δημόσιο σύστημα υγείας και ταυτόχρονα να μπουκώνει με δις ευρώ τα κοράκια των ιδιωτικών ομίλων της υγείας και μάλιστα σε συνθήκες πανδημίας.

Γι’ αυτό το κράτος αυτό δεν μπορεί να εγγυηθεί σύγχρονες υποδομές, ασφαλείς μαζικές μεταφορές για το λαό. Δεν μπορεί να εγγυηθεί ρεύμα και νερό φτηνό για το λαό. Υψηλού επιπέδου αποκλειστικά δημόσια υγεία, σχολείο που να μορφώνει και όχι να εξοντώνει. Δουλειά και ζωή με σύγχρονα δικαιώματα.

Γι’ αυτό καθημερινά έρχονται στην επιφάνεια πάμπολλα προβλήματα σε σχολεία, υπηρεσίες, νοσοκομεία κλπ. Κι είναι θετικό ότι οι εργαζόμενοι κι ο λαός ευαισθητοποιήθηκε, αναδεικνύει με τους φορείς του τα ζητήματα και απαιτεί εδώ και τώρα λύσεις.

Στη κατεύθυνση αυτή απευθύνουμε κάλεσμα σε όλα τα σωματεία των εργαζομένων στις Περιφέρειες να γίνουν πιο αποκαλυπτικά και να δυναμώσουν τις παρεμβάσεις τους για όλα τα

 

ζητήματα που αφορούν την υγεία και ασφάλεια στους χώρους δουλειάς, την διεκδίκηση ουσιαστικού αντισεισμικού ελέγχου όλων των κτηρίων, με προτεραιότητα τα σχολεία, τα νοσοκομεία και τα άλλα δημόσια κτήρια, την πραγματοποίηση ασκήσεων σε όλους τους χώρους, την διεκδίκηση γιατρού και τεχνικού ασφαλείας με μόνιμη σχέση εργασίας και την χορήγηση όλων των ΜΑΠ. Κτήρια και χώροι εργασίας κατάλληλοι, με συνεχή καθαριότητα καθώς και φύλαξη, όπου χρειάζεται.

Για όλα αυτά τα ζητήματα είναι χρήσιμο να συγκεντρώσουμε την συνολική εικόνα με ένα προσαρμοσμένο ερωτηματολόγιο για όλες τις Περιφερειακές Ενότητες, για όλες τις υπηρεσίες, ώστε να μπορέσουμε να βοηθήσουμε ως ομοσπονδία με τις

παρεμβάσεις μας.

ΜΙΣΘΟΙ-ΑΚΡΙΒΕΙΑ

Ταυτόχρονα παραμένει υπ’ αριθμό πρώτο ζήτημα οι χαμηλοί μισθοί και η ακρίβεια, που τσακίζει. Η κυβέρνηση προσπαθεί να παρουσιάσει ως γενναία αύξηση την αύξηση του κατώτατου μισθού στον ιδιωτικό τομέα, που πρέπει να πούμε ότι παραμένει στο επίπεδο του 2011 και να σπείρει φρούδες ελπίδες στους εργαζόμενους στο δημόσιο τομέα ότι με το «νέο» μισθολόγιο, που θα φτιάξει το 2023 και θα ισχύσει από το 2024 θα πάρουν αυξήσεις!!! Κρύβει ότι ο κατώτερος μισθός στο δημόσιο υπολείπεται σε χρονιάτικη βάση κατά 1.560 ευρώ, καθώς και ότι το «νέο» μισθολόγιο θα είναι φτιαγμένο από τα γνωστά «παλιά» υλικά που συνδέονται με την λογική του ατομικού μισθού, του «μπόνους», της στοχοθεσίας και της αξιολόγησης, δηλαδή επί της ουσίας με μισθούς που θα παραμείνουν χαμηλοί, με καταργημένους τους 13ου και 14ου μισθούς που ταυτόχρονα θα ενισχύεται ο ανταγωνισμός και η ανθρωποφαγία, ενώ θα χτυπιέται κάθε συλλογική προσπάθεια και διεκδίκηση.

Η προσπάθεια αυτή της κυβέρνησης, αλλά και η πολιτική των αστικών κομμάτων, που προτεραιότητά τους είναι η στήριξη της κερδοφορίας και της ανταγωνιστικότητας τόσο στην Ελλάδα, όσο και στις άλλες χώρες ευρωπαϊκές χώρες βρίσκει σοβαρά εμπόδια, βγάζει στο δρόμο τους εργαζόμενους, προκαλεί μαζικές κινητοποιήσεις. Τέτοιες είναι οι μαζικές κινητοποιήσεις στη Γαλλία, που ξεδιπλώνονται με αφορμή την αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης, οι κινητοποιήσεις στη Μεγάλη Βρετανία, στη Γερμανία, στη Πορτογαλία κ.λπ.

Αγώνες σε μεγάλους χώρους δουλειάς, σε σημαντικούς κλάδους στην οικονομία, στην ενέργεια, στις μεταφορές, στη χημική βιομηχανία και αλλού, όπου οι εργαζόμενοι υπερασπίζονται τα ασφαλιστικά και εργασιακά τους δικαιώματα, αντιμετωπίζοντας με επιτυχία τα μέτρα επιστράτευσης και καταστολής.

Δεν μπορούμε παρά και εμείς σήμερα να χαιρετίσουμε αυτούς τους μαζικούς αγώνες των συνδικάτων στη Γαλλία και αλλού και να εκφράσουμε την αλληλεγγύη μας, πιστεύοντας ότι η νίκη τους θα δώσει θάρρος και κουράγιο σε όλους τους εργαζομένους να παλέψουν για τα δικά τους συμφέροντα, κόντρα στους «μονοδρόμους» που προβάλλουν οι επιχειρηματικοί όμιλοι, τα πολιτικά τους στηρίγματα και τα «παπαγαλάκια» τους.

Αποτελεί κομβικό ζήτημα για το ξεδίπλωμα τέτοιων μαζικών και σε διάρκεια αγώνων και στην Ελλάδα να συνεχίσουμε να αναδεικνύουμε ότι το εμπόδιο για την ικανοποίηση των αιτημάτων μας για αυξήσεις στους μισθούς, κάλυψη των απωλειών, αντιμετώπιση της ακρίβειας κλπ είναι

 

το «κέρδος». Μισθοί που να καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες μας και δικαιώματα είναι ασυμβίβαστα με την κερδοφορία των επιχειρήσεων.

Με αυτό το πλαίσιο συνεχίζουμε να διεκδικούμε με όλους τους τρόπους και όλα τα μέσα:

  • Κάλυψη των μισθολογικών απωλειών με αυξήσεις 20% και αναπροσαρμογή ανάλογα με τον πληθωρισμό, χορήγηση 13ου και 14ου μισθού. Πλήρη μισθολογική και βαθμολογική αναγνώριση όλης της προϋπηρεσίας εκτός δημόσιου τομέα, που να καλύπτει όλους τους εργαζόμενους, με όλες τις σχέσεις εργασίας. Αναγνώριση της διετίας 2016-2017, χορήγηση κλιμακίου ανά διετία και στους ΥΕ-ΔΕ.
  • Χορήγηση «ελεγκτικού» επιδόματος στο σύνολο των ελεγκτικών μηχανισμών και των υποστηρικτικών δομών όλων των υπηρεσιών της Περιφέρειας. Δεν δεχόμαστε την πολιτική της διαφορετικής μεταχείρισης των εργαζομένων στις αποζημιώσεις για την ίδια εργασία, που εφαρμόζεται ανάμεσα στους υπαλλήλους των Περιφερειών και συγκεκριμένων υπουργείων, όπως των Οικονομικών, του ΥΠΕΚΑ κ.α, καθώς και την ΑΑΔΕ, που προσαύξησε για τους δικούς της μόνον εργαζόμενους το επίδομα παραμεθορίων περιοχών, ζήτημα για το οποίο προτείνεται να βγει χωριστή ανακοίνωση.
  • Αντιμετώπιση της ακρίβειας, κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης. Μείωση της τιμής του ρεύματος και του φυσικού αερίου. Κατάργηση των Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης στα καύσιμα, καθώς και στις υπηρεσίες παροχής ηλεκτρικού ρεύματος, ύδρευσης και τηλεπικοινωνιών. Κατάργηση του ΕΝΦΙΑ στην πρώτη και δεύτερη κατοικία που καλύπτει ανάγκες στέγασης και αναψυχής της λαϊκής οικογένειας και δεν εκμισθώνεται. Γενναία μείωση των δημοτικών τελών για τα εργατικά και λαϊκά νοικοκυριά.
  • Αφορολόγητο στα 12.000 ευρώ τουλάχιστον και επιπρόσθετα στα 3.000 ευρώ για κάθε παιδί.
  • Διπλασιασμό του επιδόματος των απομακρυσμένων – παραμεθορίων περιοχών, όπως ορίζεται στην παρ. 1 του άρθρου 19 του ν. 4354/2015, με ιδιαίτερη μνεία για τις νησιωτικές περιοχές.

Μετακινήσεις –αποζημιώσεις για εκτέλεση εξωτερικής υπηρεσίας

Χρειάζεται να συγκεντρώσουμε εδώ σήμερα την εικόνα από τις «κινητοποιήσεις» για την επίλυση των ζητημάτων που αφορούν τις μετακινήσεις για εκτέλεση εξωτερικής υπηρεσίας. Πως πήγε η απαίτηση για χρήση μόνον υπηρεσιακού αυτοκινήτου, αν υιοθέτησαν οι συνάδελφοι τη μορφή αυτή κλπ. Τι σκέψεις υπάρχουν για το από εδώ και πέρα.

Θα μπορούσαμε να προχωρήσουμε μετά τις εκλογές, με την νέα Βουλή σε «αποχή» από την εξωτερική εργασία ή σε «αποχή» από την χρήση ΙΧ αυτοκινήτου. Ας αποφασίσουμε…

Η κυβέρνηση συνεχίζει να μας απαντά ότι δεν υπάρχει «δημοσιονομικός χώρος», για να καλύψει τις αποζημιώσεις μας και βολεύεται με την μετακίνησή μας με τα δικά μας ΙΧ αυτοκίνητα για την εκτέλεση εξωτερικής υπηρεσίας.

Κατά τ’ άλλα η αξιολόγηση λείπει από τις υπηρεσίες μας!!!

 

ΥΠΟΣΤΕΛΕΧΩΣΗ

Παρά τις ελάχιστες προσλήψεις των 2020 και 2021 η κατάσταση παραμένει τραγική. Οι ρυθμίσεις και οι εγκύκλιοι, που αφορούν τον προγραμματισμό των προσλήψεων κινούνται στις απαράδεκτες ράγες των «αυτοδίκαιων» αποχωρήσεων και της κουτσουρεμένης κινητικότητας με τους ατέλειωτους περιορισμούς. Οι Περιφερειάρχες μιλούν για την υποστελέχωση εντελώς υποκριτικά, ενώ ταυτόχρονα ενδιαφέρονται για τα μπαλώματα με εργαζόμενους με προγράμματα και ελαστικές σχέσεις εργασίας, ευθυγραμμισμένοι με την πολιτική του λιγότερου

«κόστους».   Είναι   χαρακτηριστική   η   φωτογραφία   του   Περιφερειάρχη   Θεσσαλίας   που

«καμαρώνει» με τους νεοπροσληφθέντες, που δεν ήταν περισσότεροι από τα δάχτυλα ενός χεριού…

Κατά τ’ άλλα η αξιολόγηση λείπει από τις υπηρεσίες μας!!!

Ταυτόχρονα η πρόθεση συναδέλφων να φύγουν με «κινητικότητα» είναι μεγάλη, κάτω από απαράδεκτες εργασιακές πλευρές που αντιμετωπίζουν και έχοντας αυταπάτες και ελπίζοντας ότι υπάρχουν οάσεις στο δημόσιο…, κατάσταση που οξύνει παραπέρα την υποστελέχωση.

 

Η αντιστοίχηση που θα γίνει με το νέο προσοντολόγιο – κλαδολόγιο θα οξύνει ακόμα παραπέρα την κατάσταση, δεδομένου ότι οι «νέοι» κλάδοι – ειδικότητες δεν θα μπορούν να καλυφθούν μέσω έστω κι αυτής της μικρής κινητικότητας που γίνεται…

Συνεχίζει να είναι επιτακτική η ανάγκη για προσλήψεις μόνιμου προσωπικού άμεσα ώστε να μπορέσουν να καλυφθούν τα τεράστια κενά που υπάρχουν και ιδιαίτερα σε κοινωνικές υπηρεσίες και υπηρεσίες αιχμής, με κάλυψη της μισθοδοσίας από τον κρατικό προϋπολογισμό, για όλες τις οργανικές θέσεις, ενάντια στην εντατικοποίηση και την υποστελέχωση, που αποτελεί εκτός των άλλων και όχημα για να δικαιολογηθεί και η προώθηση των ιδιωτικοποιήσεων.

Για την λειτουργία των υπηρεσιών Κοινωνικής Μέριμνας

Η έναρξη εφαρμογής της νομοθετικής ρύθμισης της ΝΔ, του άρθρου 79 του ν. 4954/2022 σύμφωνα με την οποία οι Κοινωνικοί Λειτουργοί – Κοινωνικοί Σύμβουλοι (κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι, κοινωνιολόγοι) της κάθε Περιφερειακής Ενότητας, θα πρέπει να πραγματοποιήσουν ελέγχους και στις Δομές – Φορείς Κοινωνικής Φροντίδας Ηλικιωμένων, Παιδιών κλπ και άλλων γειτονικών Π.Ε.!!!! προσθέτει και άλλα προβλήματα στη λειτουργία των Κοινωνικών Υπηρεσιών. Στις αποδεκατισμένες υπηρεσίες Κοινωνικής Μέριμνας των Περιφερειών η ρύθμιση αυτή έγινε για να κρύψει τις κρατικές – κυβερνητικές ευθύνες για την ανυπαρξία κρατικών δομών προστασίας παιδιών, ηλικιωμένων, ΑΜΕΑ κλπ και να φορτώσει στους συναδέλφους τις υπαρκτές απαράδεκτες συνθήκες λειτουργίας των δομών των ΜΚΟ, των ιδιωτών και των «φιλάνθρωπων», που κάθε τρεις και λίγο βγαίνουν στην επιφάνεια.

Δομές που αφορούν ευάλωτους ανθρώπους και στηρίζονται στην λογική «κόστους –οφέλους» και ανατίθεται στους συναδέλφους να «βάλουν τάξη!!!

Έφτασαν στο σημείο για να καλύψουν τα διαχρονικά ελλείμματα που υπάρχουν να νομοθετήσουν ότι οι κοινωνικοί λειτουργοί-κοινωνικοί σύμβουλοι οφείλουν να τσεκάρουν» 4 φορές το μήνα, εάν το προσωπικό των Μονάδων Παιδικής Προστασίας είναι στο πόστο του κατά τη διάρκεια της ημέρας, αλλά και κατά τη διανυκτέρευση!!!

 

Οι συνάδελφοι μας στις υπηρεσίες Κοινωνικής Μέριμνας μέσα από ένα τεράστιο εύρος αντικειμένων και νομοθεσίες που τροποποιούνται συνεχώς με λειψή επιμόρφωση, με λειψή νομική κάλυψη, χωρίς δωρεάν επαγγελματική «εποπτεία» για την κατεύθυνση των περιστατικών που αναλαμβάνουν και την δική τους «αποφόρτιση», με ένα διάτρητο πλαίσιο ελέγχου των ιδρυμάτων παιδικής προστασίας, που εξαιρεί τα όποια κρατικά ιδρύματα, χωρίς προτυποποιημένα έντυπα ελέγχων με ενιαία και σαφή στοιχεία, κρούουν τον «κώδωνα του κινδύνου», καθώς δεν υπάρχει το απαιτούμενο προσωπικό και άρα δεν υπάρχει ο χρόνος που απαιτείται να αφιερωθεί στο κάθε αντικείμενο:

  • Την εξαιρετικά σύνθετη, ευαίσθητη και αντικειμενικά χρονοβόρα διαδικασία αξιολόγησης δεκάδων υποψήφιων θετών & αναδόχων γονιών, που περιλαμβάνει και το καθήκον της εκπαίδευσης τους, και της σύνδεσης μαζί τους των παιδιών που βρίσκονται σήμερα σε ένα δίκτυο κρατικών ιδρυμάτων, ΜΚΟ και Εκκλησίας.
  • Στην αδειοδότηση και τον έλεγχο δεκάδων προνοιακών δομών, ηλικιωμένων και παιδιών, που σήμερα βρίσκονται στα χέρια του κράτους, ιδιωτών, Εκκλησίας και ΜΚΟ και που δεν υπάρχει η δυνατότητα συχνών ελέγχων.
  • Ζητήματα διερεύνησης καταγγελιών παιδικής κακοποίησης ή παραμέλησης, εκεί που το προσωπικό των Δήμων δεν επαρκεί.
  • Τη διοικητική υποστήριξη όλων των αρμοδιοτήτων και την γραφειοκρατική διοικητική διαδικασία παροχής επιδομάτων σε ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού.

Η Ομοσπονδία πρέπει να συνεχίσει στο δρόμο της διεκδίκησης λύσεων και ικανοποίησης των αιτημάτων των συναδέλφων και στη κατεύθυνση αυτή α πάρει όλες τις πρωτοβουλίες που χρειάζονται και να αξιοποιήσει όλα τα μέσα και τις μορφές, για τα εξής:

  • Την άμεση στελέχωση με όλες τις απαιτούμενες ειδικότητες των υπηρεσιών Κοινωνικής Μέριμνας των Περιφερειών (κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι, κοινωνιολόγοι κλπ) με καταμερισμό στα πολυσύνθετα καθήκοντα.
  • Τα παιδιά χωρίς οικογένεια και τα κακοκοποιημένα παιδιά θα πρέπει να εντάσσονται σε έναν ενιαίο πανελλαδικό κρατικό φορέα χωρίς την εμπλοκή ΜΚΟ και Εκκλησίας, σε δομές που θα έχει οργανική διασύνδεση με τις κοινωνικές υπηρεσίες Δήμου – Περιφέρειας – σχολείων. Αυτός ο φορέας θα έχει και την αποκλειστική ευθύνη για την προστασία του παιδιού, την τεκνοθεσία και την αναδοχή.
  • Οι φορείς της προστασίας παιδιού, των παιδιών με αναπηρία, των βαριά αναπήρων, των ηλικιωμένων, όσων δεν μπορούν να προασπίσουν τον εαυτό τους, απαιτείται να βρίσκονται στην αποκλειστική αρμοδιότητα και παροχή του κράτους, χωρίς επιχειρηματική δράση και εμπλοκή ΜΚΟ και ιδιωτών, με ασφαλιστικές δικλίδες ελέγχου της λειτουργίας τους και νομοθετικό πλαίσιο που θα αποτρέπει εγκλήματα εις βάρος τους.
  • Παροχή δωρεάν επαγγελματικής «εποπτείας» και συμβουλευτικής, αλλά και νομικής κάλυψης των υπαλλήλων της Κοινωνικής Μέριμνας. Εξασφάλιση των μετακινήσεων τους με υπηρεσιακό όχημα και οδηγό ή αποζημίωση των μετακινήσεων τους.

 

  • Να μην εφαρμοστεί και να αποσυρθεί η ρύθμιση για έλεγχο των Φορέων Κοινωνικής Φροντίδας από Κοινωνικούς Λειτουργούς – Κοινωνικούς Συμβούλους άλλων Περιφερειακών Ενοτήτων, ως αδύνατη να πραγματοποιηθεί.
  • Να εξασφαλιστεί άμεσα διοικητική υποστήριξη των Τμημάτων Κοινωνικής Μέριμνας, με στελέχωσή τους με μόνιμο διοικητικό προσωπικό.

 

Τεχνικές υπηρεσίες- αντισεισμικοί έλεγχοι

Αποτελεί χαρακτηριστικό ζήτημα αυτό της κατεύθυνσης λειτουργίας του αστικού κράτους η λειτουργία των Τεχνικών υπηρεσιών. Με τραγική υποστελέχωση, με «παράλληλα καθήκοντα» σε γενικευμένο βαθμό, για να είναι όλοι για όλα, συμμετέχοντας σε πάμπολλες επιτροπές άλλων υπηρεσιών, χωρίς σύγχρονο εξοπλισμό και μέσα, με ελλιπή επιμόρφωση φαντάζει να είναι αδύνατη η ενασχόληση με ουσιαστικά ζητήματα, σαν κι αυτό του αντισεισμικού ελέγχου.

Κι αυτό την ώρα που η χώρα μας είναι σεισμογενής και μάλιστα στη 1η θέση, τα δε κτίρια, σε ένα ποσοστό της τάξης του 60%, είναι κατασκευασμένα χωρίς καθόλου αντισεισμικούς κανονισμούς ή με τον αντισεισμικό κανονισμό του 1959.

Σημειώνουμε πως το 1984 και το 1985 στον κανονισμό αυτό έγιναν τροποποιήσεις και συμπληρώσεις με ορισμένες πρόσθετες διατάξεις εξαιτίας των μεγάλων σεισμών στη Θεσσαλονίκη (1978) και στις Αλκυονίδες (1981).

Η εφαρμογή του Νέου Ελληνικού Αντισεισμικού Κανονισμού (ΝΕΑΚ) καθυστέρησε ακόμη μία δεκαετία, για χάρη των κερδών των κατασκευαστικών ομίλων. Το 2000 και το 2003 με τον ΕΑΚ θεσπίστηκαν αλλαγές με αυστηρότερες διατάξεις και έγινε τροποποίηση του χάρτη με τις ζώνες σεισμικής επικινδυνότητας.

Από τα παραπάνω προκύπτει η ανάγκη για άμεσο έλεγχο με κρατική ευθύνη των δημόσιων και κοινωφελούς χρήσης κτιρίων και υποδομών. Η ασάφεια της σεισμικής επάρκειάς τους γίνεται ακόμη μεγαλύτερη αν ληφθεί υπόψη η πλημμελής συντήρησή τους, αφού προβλήματα που εμφανίζονται στη διάρκεια ζωής και λειτουργίας των δημόσιων κτιρίων και υποδομών (π.χ. διάβρωση) δεν αντιμετωπίζονται άμεσα ή ποτέ, με αποτέλεσμα να απομειώνεται η αντοχή τους.

Επίσης, με ευθύνη του κράτους απαιτείται να πραγματοποιηθεί άμεσα ο αντισεισμικός έλεγχος των κτιρίων που κατοικούν οι εργατικές – λαϊκές οικογένειες και έχουν κατασκευαστεί με τους παλαιούς αντισεισμικούς κανονισμούς, των οποίων η αλλαγή καθυστέρησε να θεσπιστεί με ευθύνη του κράτους.

Πρόσφατα δεδομένου ότι ακόμα και προσεισμικός έλεγχος έχει γίνει μόνο στο 25% των κτιρίων και κυρίως σε σχολεία μετά την θέσπισή του το 2001,υπάρχει μια κινητικότητα… Περιφερειάρχες βγάζουν αποφάσεις για συγκρότηση Επιτροπών για τον Δευτεροβάθμιο Προσεισμικό Έλεγχο Κτιρίων των οποίων η ευθύνη της λειτουργίας και ασφάλειας ανήκει στις Περιφέρειες.

Δεν ξέρουμε πως θα εξελιχτεί το ζήτημα, μιας και με τον ν. 5037/2023 (ΦΕΚ 78/Α/28-3- 2023) άρθρο 265 ο Πρωτοβάθμιος και Δευτεροβάθμιος προσεισμικός έλεγχος ανατίθεται στο Τ.Ε.Ε. όπως συγκεκριμένα αναφέρεται στην παρ.1 «Ανατίθεται στο νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου «Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας» (Τ.Ε.Ε.) η υλοποίηση δράσης για τη διενέργεια

 

πρωτοβάθμιου και δευτεροβάθμιου προσεισμικού ελέγχου των κτιρίων, στα οποία στεγάζονται φορείς της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’143), καθώς και κρίσιμες εν γένει λειτουργίες του ιδιωτικού τομέα».

Εκτός όμως από αυτούς καθ’ αυτούς τους ελέγχους, ποιος και τι κάνει, η ρύθμιση αυτή δεν λύνει τι θα γίνει με τις διορθωτικές ενέργειες που πρέπει να ακολουθηθούν, ούτε λύνει τα ζητήματα, που αφορούν τα σπίτια του λαού.

 

Η ανάγκη άμεσης λήψης μέτρων πρόληψης και αντισεισμικής θωράκισης πρέπει να γίνει υπόθεση όλων μας στους παρακάτω βασικούς άξονες:

 

  • Ολοκληρωμένος έλεγχος πρωτοβάθμιος και δευτεροβάθμιος, με σύνταξη μελέτης στατικότητας από εξειδικευμένα κλιμάκια μηχανικών όλων των δημόσιων κτιρίων,

σχολείων, νοσοκομείων κλπ με προτεραιότητα όσα έχουν κατασκευαστεί πιο παλιά ή εμφανίζουν προφανή προβλήματα.

  • Ολοκληρωμένος έλεγχος στα σπίτια των λαϊκών κατοικιών από κλιμάκια μηχανικών υπό κρατική ευθύνη, στα οποία θα μπορούν να απευθύνονται δωρεάν οι ιδιώτες για ελέγχους των κατοικιών τους.
  • Διενέργεια ελέγχων στα βιομηχανικά κτίρια με ευθύνη του κράτους και όχι των

βιομηχάνων, δεδομένου ότι σε περίπτωση μεγάλου σεισμού υπάρχει κίνδυνος ευρύτερου βιομηχανικού ατυχήματος.

 

«Απεργία-αποχή» από την «στοχοθεσία-αξιολόγηση»

 

Όπως γνωρίζετε κατά την συνεδρίαση της ΕΕ της ΑΔΕΔΥ στις 2/4 αποφασίστηκε :

α. Η προκήρυξη Παναττικής Στάσης Εργασίας για Δευτέρα 3/4 από τις 12.00 μέχρι τη λήξη του ωραρίου και συγκέντρωση στις 13.00, στα Δικαστήρια (Ευελπίδων) -Πρωτοδικείο Αθηνών, στο Κτίριο 5, όπου θα δικάζονται όλες οι προσφυγές του Ελληνικού Δημοσίου κατά των Ομοσπονδιών, που έχουν προκηρύξει «απεργία- αποχή» από τις διαδικασίες στοχοθεσίας και αξιολόγησης και τους έχει επιδοθεί προσφυγή, που ανάμεσα τους είναι και η ΟΣΥΑΠΕ.

β. Η επαναπροκήρυξη από την ΑΔΕΔΥ της «απεργίας-αποχής» από τις διαδικασίες στοχοθεσίας και αξιολόγησης τις επόμενες μέρες.

γ. Η εξέταση τυχόν δυνατότητας άσκησης έφεσης κατά αποφάσεων (ΑΔΕΔΥ, Ομοσπονδιών κλπ) που βγάζουν παράνομη την «απεργία-αποχή», προκειμένου εκτός των άλλων και να κερδηθεί χρόνος.

 

Τα παραπάνω αποτελούν απαραίτητες ενέργειες ώστε να δοθεί μια άμεση απάντηση στον κυβερνητικό αυταρχισμό και την προσπάθεια ένταξης της «αξολόγησης» στην προεκλογική

προπαγάνδα, απόκρυψης των ουσιαστικών ενόχων του τραγικού δυστυχήματος των «Τεμπών»

 

και όλων των τραγικών προβλημάτων στις υποδομές, στις μεταφορές, στις κοινωνικές υπηρεσίες, στο ασφαλιστικό σύστημα, στην υγεία και τα νοσοκομεία, την παιδεία και τα σχολεία, κλπ, καθώς και την προσπάθεια αξιοποίησης της «αξολόγησης» ως μηχανισμού φορτώματος των ευθυνών στους εργαζόμενους μέσα από διαδικασίες «συνέργειας»,

«συνευθύνης» και ενσωμάτωσης των εργαζομένων στην κυβερνητική πολιτική που στηρίζει το καπιταλιστικό κέρδος, που δε διστάζει να θυσιάζει ανθρώπινες ζωές για να φουσκώνουν τα ταμεία των επιχειρηματικών ομίλων, την πολιτική «κόστους-οφέλους», την λειτουργία των υπηρεσιών με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια κλπ.

Είναι αναγκαίο επίσης:

α. Να καλέσουμε τα πρωτοβάθμια Σωματεία να προγραμματίσουν Γενικές Συνελεύσεις, όπου να συζητηθεί όλο το περιεχόμενο της αντιδραστικής αξιολόγησης και να λάβουν και τα ίδια αποφάσεις προκήρυξης «απεργίας-αποχής». Στη κατεύθυνση αυτή μπορούμε να φτιάξουμε ένα σχέδιο εξώδικου που μπορούν να αξιοποιήσουν όλα τα πρωτοβάθμια Σωματεία.

Να ενημερώσουμε τους εργαζόμενους για την ανάγκη να μην σκύψουν το κεφάλι, να μην πειθαρχήσουν, όπως κάνουν την ίδια ώρα χιλιάδες εκπαιδευτικοί, απαντώντας στο «δικό» τους νόμο αξιολόγησης, ενάντια στις απειλές για την μη μονιμοποίηση των δόκιμων εκπαιδευτικών, τον αποκλεισμό για 8 χρόνια από οποιαδήποτε θέση ευθύνης.Να καλλιεργήσουμε την «απειθαρχία» στην τρομοκρατία, τις απειλές κλπ.

Να σημειώσουμε επίσης ότι οι εργαζόμενοι πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι με την στοχοθεσία – αξιολόγηση προωθούνται – μονιμοποιούνται οι χαμηλοί μισθοί τα ατομικά μισθολόγια, ο ανταγωνισμός και η ανθρωποφαγία.

β. Να εξετάσουμε τα περιθώρια άσκησης έφεσης σε περίπτωση που κριθεί από το δικαστήριο παράνομη η απεργία «απεργία-αποχή» της ΟΣΥΑΠΕ, καθώς και την επαναπροκήρυξη από την ΟΣΥΑΠΕ.

γ.Μπορούμε να καλέσουμε μέσα από τα κανάλια ενημέρωσης της Ομοσπονδίας και των Σωματείων όλους τους εργαζόμενους να καταθέσουν άμεσα με πρωτόκολλο τις Δηλώσεις Αποχής από τις διαδικασίες αξιολόγησης, προκειμένου να εκφραστεί και με μαζικά χαρακτηριστικά η άρνηση των εργαζομένων.

Ειδικά για την δικιά μας Ομοσπονδία καθώς και τις Ομοσπονδίες, που η κυβέρνηση κατέθεσε προσφυγή, η μαζική κατάθεση των Δηλώσεων πρέπει να γίνει την Δευτέρα ¾, πριν δηλ. βγουν οι σχετικές δικαστικές αποφάσεις, δεδομένου ότι όπως χρόνια τώρα οι 9 στις απεργίες βγαίνανε παράνομες και τώρα με το τερατούργημα Χατζηδάκη βγαίνουν όλες…

 

δ. Χρειάζεται ένα επικοινωνιακό μπαράζ με ανακοινώσεις από Ομοσπονδίες και σωματεία, που θα στέλνονται παντού και θα αναδεικνύουν την πραγματική κατάσταση, της υποστελέχωσης, της έλλειψης μέσων κλπ σε όλες τις υπηρεσίες και τις αρμοδιότητες που αφορούν το λαό.

Σημειώνουμε πως η κυβέρνηση αξιοποιεί για όλες τις προσφυγές εκτός από τον ν. Χατζηδάκη και την ρύθμιση του άρθρου 29 ν.5027/2023, βάσει της οποίας ο υπουργός Εσωτερικών έχει «δικαίωμα» να προσφεύγει ενάντια σε απεργία κάθε συνδικαλιστικής οργάνωσης φορέων του δημοσίου.

Την ρύθμιση αυτή με τις προτάσεις μας αντικρούσαμε στη δικαστική προσφυγή. Προτείνουμε όμως ανεξάρτητα από την έκβαση της προσφυγής για την απεργία-αποχή από την αξιολόγηση να συνεχίσουμε τα ένδικα μέσα, ώστε να κριθεί σε ανώτερο επίπεδο.

 

Τέλος ενημερωτικά σας γνωρίζουμε τα εξής:

  1. Εκδόθηκε η υπ’ αριθμ. 269/2023 Απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών για την μετακίνηση του συναδέλφου Π. Ντόντου, με απόφαση ΥΣ. Η απόφαση που είναι καταπέλτης, αμετάκλητη και άμεσα εκτελεστή αποτελεί νομολογία για τους εργαζόμενους των Περιφερειών.

Τα αναφερόμενα σε αυτήν αποδεικνύουν την ορθότητα όσων γράφτηκαν πολλές φορές σε ανακοινώσεις μας καθώς και στο υπ’ αριθμ. 133/11-9-2018 έγγραφο της ΟΣΥΑΠΕ αμέσως μετά την ψήφιση του άρθρου 219 του ν. 4555/2018, για τις «μετακινήσεις», που αποτέλεσε την ικανοποίηση αγωνιστικών διεκδικήσεων πολλών χρόνων, προκειμένου να μπουν κανόνες στις περιπτώσεις, που οι υπάλληλοι των Περιφερειών «μετακινούνται» σε άλλη Περιφερειακή Ενότητα, τόσο μετά από αίτημά τους, όσο και σε «εξαιρετικές ανάγκες» (νοούνται λόγοι έκτακτης και απρόβλεπτης και όχι κανονικής και συνήθους υπηρεσιακής ανάγκης) ώστε να προστατεύονται τα δικαιώματά τους. Είναι χαρακτηριστικά τα εξής αναφερόμενα:

  • «Στην περίπτωση όμως μετακινήσεως υπαλλήλου σε οργανική μονάδα άλλης περιφερειακής ενότητος από αυτήν στην οποία ανήκει η οργανική του θέση, χωρίς την υποβολή εκ μέρους του σχετικής αιτήσεως, επιβάλλεται η επίκληση λόγων εξαιρετικής υπηρεσιακής ανάγκης που απαιτούν την μετακίνησή του. Περαιτέρω, στις μεταθέσεις ή μετακινήσεις προσωπικού, οι οποίες αποσκοπούν σε κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών, το Υπηρεσιακό Συμβούλιο πρέπει να γνωμοδοτεί αδέσμευτο από τις υποδείξεις της Διοικήσεως, ως προς το πρόσωπο του μετακινουμένου και την θέση στην οποία πρέπει να γίνει η μετακίνηση. Συνεπώς, το ερώτημα της Διοικήσεως προς το Υπηρεσιακό Συμβούλιο πρέπει να περιλαμβάνει τις κενές προς πλήρωση θέσεις, τα ονόματα των προσώπων τα οποία τυπικώς μπορούν να μετατεθούν και τις τυχόν υφιστάμενες αιτήσεις μεταθέσεως. Μόνον δε στην περίπτωση υπάρξεως

συγκεκριμένης ανάγκης μεταθέσεως-μετακινήσεως ορισμένου προσώπου δύναται η

 

Διοίκηση να υποδείξει αιτιολογημένως την μετάθεση ή μετακίνηση του προσώπου αυτού ( ΣτΕ 378/1984, 4443, 4448/1986, πρβλ. ΣτΕ 4837/1987, 2231/1996, 1772/2000, 258/2001).»

·         «…το υπηρεσιακό συμβούλιο, επί της γνωμοδοτήσεως του οποίου ερείδεται η προσβαλλόμενη πράξη, εγνωμοδότησε θετικώς για την εκ νέου μετακίνηση του αιτούντος στην επίμαχο θέση, κατόπιν ερωτήματος που του υπεβλήθη από τον Περιφερειάρχη Αττικής, με την υπόδειξη μόνον του αιτούντος ως μετακινητέου, χωρίς αναφορά των λοιπών υπηρετούντων υπαλλήλων, Προϊσταμένων και Αναπληρωτών Προϊσταμένων των Διευθύνσεων της Περιφερείας Αττικής, οι οποίοι θα μπορούσαν τυπικώς να μετακινηθούν αντ΄ αυτού, δηλαδή κατόπιν ονομαστικού ερωτήματος.».

  • Και συνεχίζει «..η αόριστος αναφορά της υποστελεχώσεως των υπηρεσιών της Περιφερείας, δεν είναι δυνατόν να προσδώσει επαρκή αιτιολογία στην ανάγκη μετακινήσεως αναγκαστικώς του αιτούντος έναντι άλλων συνυπηρετούντων συναδέλφων του, αλλά και ούτε είναι δυνατόν να στοιχειοθετήσει το ανεπηρέαστο (από τις έντονες υποδείξεις της Διοικήσεως) της κρίσεώς του. Εξ άλλου, τόσον στην εν λόγω γνωμοδότηση του υπηρεσιακού συμβουλίου, όσον και στην προσβαλλόμενη απόφαση, δεν προσδιορίζεται επακριβώς, δια της παραθέσεως συγκεκριμένων στοιχείων, η εξαιρετική υπηρεσιακή ανάγκη, η θεραπεία της οποίας επιτυγχάνεται με την μετακίνηση αποκλειστικώς του αιτούντος στην επίμαχο υπηρεσία, δεδομένου ότι, η αόριστος αναφορά στην κατάσταση της πανδημίας και στην εξ αυτής ανάγκη ελέγχων για την τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων με σκοπό την περιφρούρηση της δημοσίας υγείας, κατά τα κοινώς γνωστά, δεν εντοπίζεται μόνον στην εδαφική περιοχή του δυτικού τομέως Αττικής, αλλά επεκτείνεται και επικαλύπτει ολόκληρο την χώρα….».

 

  1. Σε σχέση με την χορήγηση του ανθυγιεινού επιδόματος το ΥΠΕΣ έκανε την αντιστοίχηση των κλάδων-ειδικοτήτων, σύμφωνα με το ΠΔ 85/2022 και αναμένουμε την ΚΥΑ από το Υπουργείο Οικονομικών.
  2. Στην Περιφέρεια Αττικής ο Περιφερειάρχης άσκησε Πειθαρχικές διώξεις σε υπαλλήλους των ελεγκτικών μηχανισμών που δεν υπέπεσαν σε κάποιο παράπτωμα, δεν τους είχε ασκηθεί ποινική δίωξη «ύστερα από καταγγελία της υπηρεσίας ή κάποιας ανεξάρτητης διοικητικής αρχής», παρά μόνον ζήτησαν την νομική κάλυψη με απόφαση της ΟΕ!!! Ενημερώνουμε για τις πρωτόγνωρες αυτές Πειθαρχικές διώξεις που ασκήθηκαν και για τις οποίες ως ΣΥΠΑ εκδώσαμε ανακοινώσεις και παρεμβήκαμε στη συζήτηση που έγινε στο Π.Σ., γιατί πολύ

«φοβόμαστε» ότι μπορεί να βρει μιμητές κι άλλους Περιφερειάρχες…

 

Ολοκληρώνοντας σημειώνουμε ότι η δύναμη μας είναι στον αγώνα που πρέπει να δυναμώσει, στην οργάνωση, στην αλληλεγγύη για όλο το διεκδικητικό μας πλαίσιο και κυρίως:

 

  • Σύγχρονες, ασφαλείς, φτηνές μαζικές μεταφορές κόντρα στην πολιτική που βάζει την ασφάλεια των επιβατών και τα δικαιώματα των εργαζομένων στο ζύγι του κόστους και της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων.
  • Ενίσχυση του Δημόσιου και δωρεάν συστήματος υγείας.
  • Άμεσα μέτρα αντιπλημμυρικής, αντιπυρικής, αντισεισμικής προστασίας. Έλεγχος εδώ και τώρα αντισεισμικής θωράκισης σε σχολεία, σχολές, νοσοκομεία, χώρους δουλειάς.
  • Άμεσα μέτρα προστασίας της Υγείας και της Ασφάλειας στους χώρους δουλειάς.
  • Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού σε υγεία, παιδεία, κοινωνικές υπηρεσίες, υπηρεσίες πολιτικής προστασίας, στις υπηρεσίες μας.
  • Ουσιαστικές αυξήσεις    στους    μισθούς    και    τις   αποζημιώσεις,   όπως    αναλυτικά περιγράφουμε.
  • Προστασία της πρώτης κατοικίας των εργατικών και λαϊκών νοικοκυριών, ενάντια στους πλειστηριασμούς και στις εξώσεις.

Η πρωτομαγιά να είναι ένας ακόμα μεγάλος απεργιακός σταθμός αγωνιστικής κλιμάκωσης για τη ζωή που μας αξίζει, για ζωή με σύγχρονα δικαιώματα.

Ας τον αξιοποιήσουμε.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ