Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε.
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ Δ/νση: Λ. Συγγρού 80-88, 7ος όροφος email: info@osyape.gr www.osyape.gr |
τηλ. προέδρου: 6932442294 – τηλ. γραμματέα: 6932442150
Αθήνα 15 /6/2022
Αριθμ. Πρωτ.: 100
Προς
- Υπουργό Εσωτερικών
κ. Μάκη Βορίδη
- Υπουργό Οικονομικών
κ. Χρήστο Σταϊκούρα
- Υφυπουργό Οικονομικών
κ. Θόδωρο Σκυλακάκη
- ΕΝΠΕ
- Περιφερειάρχες της χώρας
Δώστε λύση στις μετακινήσεις των υπαλλήλων, που εκτελούν εξωτερική υπηρεσία
Αλλιώς σταματάμε κάθε χρήση ΙΧ αυτοκινήτου ή άλλου μέσου μετακίνησης
Εδώ και χρόνια συνεχίζεται μια απαράδεκτη κατάσταση με την εκτέλεση εξωτερικής υπηρεσίας από τους υπαλλήλους όλων των ελεγκτικών μηχανισμών των υπηρεσιών των Περιφερειών.
Επί της ουσίας χρηματοδοτούν από την τσέπη τους την μετακίνησή τους για την εκτέλεση των αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών, που υπηρετούν, αφού η συντριπτική πλειοψηφία των μετακινήσεων σε όλες τις υπηρεσίες γίνεται με ΙΧ αυτοκίνητα, δεδομένου πως:
- οι υπηρεσίες δεν διαθέτουν καθόλου υπηρεσιακά οχήματα και οδηγούς ή διαθέτουν ελάχιστα,
- οι ποσότητες των καυσίμων, που διατίθενται στα υπηρεσιακά αυτοκίνητα των υπηρεσιών δεν επαρκούν για το σύνολο των κινήσεων,
- η αποζημίωση των υπαλλήλων, που χρησιμοποιούν τα ΙΧ αυτοκίνητά τους για την εκτέλεση αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών που υπηρετούν δεν καλύπτει ούτε κατ’ ελάχιστο ούτε τα έξοδα των καυσίμων (0,15 €/χιλ.), στις δε κινήσεις σε απόσταση κάτω από 50 χιλ, στις λεγόμενες δηλαδή κινήσεις «εντός έδρας» η κατανάλωση καυσίμου και η επιβάρυνση του αυτοκινήτου είναι εντελώς δυσανάλογη,
- η χρήση των δημόσιων μέσων μεταφοράς δεν εξυπηρετεί αφού δεν καλύπτουν τις ανάγκες, απαιτείται η «προπληρωμή» τους και ένας τεράστιος όγκος χαρτιών για να καλυφτεί ένα τμήμα των εξόδων (είναι χαρακτηριστικό το έγγραφο της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου που αναφέρει ότι στην Αττική το ανώτερο ποσό, που μπορεί να καλυφτεί για τα ΜΜΜ είναι 1 €/ημέρα, μετά από την υποβολή ενός τεράστιου όγκου δικαιολογητικών και την σχετική έγκρισή τους).
Η χρόνια αυτή κατάσταση έχει οξυνθεί εδώ και μήνες αφού:
- οι τιμές των καυσίμων έχουν φτάσει στα ύψη και συνεχίζουν την ανηφόρα…, ενώ οι σχετικές αποζημιώσεις παραμένουν εδώ και δεκαετίες ίδιες,
- οι απώλειες στους μισθούς σε συνδυασμό με τον πληθωρισμό και την ακρίβεια έχουν συμπιέσει ακόμα πιο πολύ τους μισθούς και το διαθέσιμο εισόδημα των εργαζομένων.
- η τεράστια υποστελέχωση των υπηρεσιών έχει επιβαρύνει τους υπηρετούντες υπαλλήλους, που υποχρεώνονται να μετακινούνται για εκτέλεση εξωτερικής υπηρεσίας εντός και εκτός έδρας, γιατί εκτός από την γενική ευθύνη που έχουν σε κάθε τομέα αρμοδιοτήτων, χρεώνονται και με υποθέσεις που έχουν από το νόμο συγκεκριμένες προθεσμίες, τις οποίες οφείλουν να τηρούν
Επανειλημμένα έχουμε ζητήσει την επίλυση των σχετικών προβλημάτων και συγκεκριμένα:
- Την κάλυψη των εξόδων κίνησης εντός έδρας, με την χορήγηση μηνιαίου ποσού σε όλους τους συναδέλφους (πάγια οδοιπορικά), που ασκούν μόνιμα καθήκοντα άσκησης εξωτερικών ελέγχων, με αποφάσεις των φορέων τους (Επόπτες Δημόσιας Υγείας, Κτηνίατροι, Γεωπόνοι, Μηχανικοί, Κοινωνικοί Σύμβουλοι, Ελεγκτές των Δ/νσεων Ανάπτυξης, των ΔΑΟΚ, κ.α.), διαδικασία που άλλωστε ισχύει για υπαλλήλους αρκετών άλλων ελεγκτικών φορέων.
- Την απλοποίηση των δικαιολογητικών όλων των σχετικών διαδικασιών για την κάλυψη και έγκαιρη πληρωμή όλων των οδοιπορικών-εισιτήριων-αποζημιώσεων για τις μετακινήσεις των υπαλλήλων, ιδιαίτερα στις νησιωτικές περιοχές.
- Αύξηση με διπλασιασμό των ημερών μετακίνησης εκτός έδρας.
4.Αναπροσαρμογή της απαράδεκτης χιλιομετρικής αποζημίωσης (0,15 λεπτά/χιλμ), στις περιπτώσεις χρήσης ΙΧ αυτοκινήτου για την εκτέλεση της υπηρεσίας.
5.Αύξηση της ποσότητας καυσίμων που δικαιούνται τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα κατά 50% (κατάργηση του άρθρου 10 της ΚΥΑ 129/2534/20.01.2010).
- 6. Να θεωρείται ως έδρα του μισθωτού ο τόπος όπου παρέχει την εργασία του και σε κάθε περίπτωση ο πραγματικός τόπος εκκίνησης της μετακίνησης του, προκειμένου να αντιμετωπιστούν σχετικές στρεβλώσεις.
- Να θεωρείται εκτός έδρας μετακίνηση η μετακίνηση από Περιφερειακή Ενότητα, σε Περιφερειακή Ενότητα.
- Ιδιαίτερα για τις νησιωτικές περιοχές:
-Να θεωρείται ως εκτός έδρας με ολόκληρη αποζημίωση η μετακίνηση από νησί σε νησί
-Να αποζημιώνεται η δαπάνη μεταφοράς ανεξαρτήτως κατηγορίας πλοίου (συμβατικό ή ταχύπλοο)
-Να προσαυξάνεται κατά 30% η δαπάνη διανυκτέρευσης στα νησιά, την τουριστική περίοδο
(Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο).
Επανειλημμένα μάλιστα για την χορήγηση μηνιαίου ποσού σε όλους τους συναδέλφους, που ασκούν μόνιμα καθήκοντα άσκησης εξωτερικών ελέγχων, με αποφάσεις των φορέων τους, την χορήγηση δηλαδή «πάγιων οδοιπορικών» σας έχουμε καταθέσει σχετική πρόταση νομοθετικής ρύθμισης, την οποία ουδέποτε αποδεχτήκατε, ούτε καν συζητήσατε.
Μετά από όλα τα παραπάνω και επειδή η αγανάκτησή μας έχει χτυπήσει «κόκκινο», σας καλούμε ΑΜΕΣΑ να προχωρήσετε σε:
- Νομοθετική ρύθμιση χορήγησης «πάγιων οδοιπορικών» για τις «εντός έδρας» κινήσεις εντός της έδρας – πόλης της υπηρεσίας, σε όλους τους συναδέλφους, που ασκούν μόνιμα καθήκοντα άσκησης εξωτερικών ελέγχων.
- Αύξηση της χιλιομετρικής αποζημίωσης στις περιπτώσεις χρήσης ΙΧ αυτοκινήτου για την εκτέλεση της υπηρεσίας κατ’ ελάχιστο στα 0,30 €/χλμ.
Σε διαφορετική περίπτωση οι υπάλληλοι θα εκτελούν εξωτερική υπηρεσία είτε «εντός έδρας», είτε «εκτός έδρας» μόνο με υπηρεσιακά αυτοκίνητα και οδηγό, σταματώντας κάθε χρήση ιδιωτικού αυτοκινήτου ή άλλου μέσου μετακίνησης.
Δεν μπορεί να λειτουργούν οι υπηρεσίες από την «χρηματοδότηση» των υπαλλήλων.
Δεν μπορεί οι υπάλληλοι να βάζουν το «χέρι στην τσέπη» για να εκτελεστούν αρμοδιότητες των υπηρεσιών.
Σταματήστε να εκμεταλλεύεστε την ανοχή και το φιλότιμο των υπαλλήλων.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΠΑΝΟΥΤΣΑΚΟΥ ΒΕΤΑ ΣΤΑΜΚΟΠΟΥΛΟΥ ΝΑΤΑΣΑ