ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΩΝ ΤΕΡΑΣΤΙΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΤΙΣ ΕΚΤΟΣ ΕΔΡΑΣ ΝΗΣΙΩΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ

Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

Δ/νση: Λ. Συγγρού 80-88, 7ος όροφος

email: osyape@otenet.gr

www.osyape.gr

τηλ. προέδρου: 6932442294 – τηλ. γραμματέα:6977432661

 

Αθήνα 22/7/2016

Αριθμ. Πρωτ. 40

                  ΠΡΟΣ

1.   Υπουργό Εσωτερικών & Δ.Α.

2.   Υπουργό Οικονομικών

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΩΝ ΤΕΡΑΣΤΙΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ

ΣΤΙΣ ΕΚΤΟΣ ΕΔΡΑΣ ΝΗΣΙΩΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ

Η κατάσταση στις μετακινήσεις των υπαλλήλων των Περιφερειών και ιδιαίτερα των νησιωτικών, από την 1-1-2016, που ξεκίνησε η εφαρμογή του Ν. 4336/2015 (ΦΕΚ 94 Α΄/2015) και συγκεκριμένα τα όσα προβλέπονται στην «Υποπαράγραφο Δ9: Δαπάνες μετακινούμενων εντός και εκτός Επικράτειας», έχει πάρει τραγικές για τους συναδέλφους διαστάσεις.

Η πολυνησιωτικότητα, η κατάσταση που επικρατεί στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις, που άλλοτε έχει καράβι κι άλλοτε δεν έχει, που ο απόπλους και κατάπλους των πλοίων γίνεται συχνά μεταμεσονύχτιες ώρες σε συνδιασμό με την  υποστελέχωση των υπηρεσιών έχει φορτώσει με τεράστια, πρόσθετα προβλήματα στους εργαζόμενους και ιδιαίτερα των νησιωτικών Περιφερειών.

 Οι συνάδελφοί μας που υποχρεώνονται να μετακινούνται για να εκτελέσουν την υπηρεσία, που τους ορίζουν οι πολιτικοί και υπηρεσιακοί τους προϊστάμενοι, δηλώνουν αδυναμία να πραγµατοποιήσουν υπηρεσία εκτός έδρας  γιατί δεν µπορούν  να καλύψουν το υπερβολικό κόστος των εξόδων µετακίνησης και διαµονής, το οποίο καλούνται να πληρώσουν από την τσέπη τους  και µετά από τρείς µήνες και πλέον μήνες  να το πληρωθούν από την υπηρεσία τους. Ταυτόχρονα ο υπολογισμός των αποστάσεων σε μίλια και ο περιορισμός που υπάρχει στις εκτός έδρας μετακινήσεις θέτει ένα ασφυκτικό πλαίσιο λειτουργίας στις υπηρεσίες, δημιουργώντας προβλήματα στις αυτοψίες, τους ελέγχους, τις επιβλέψεις έργων και άλλες εργασίες που πραγματοποιούνται.

Εξάλλου από την εφαρμογή του Ν.4070/2012,  όπου σύμφωνα με το άρθρο 186 προβλέπεται ότι για την παραλαβή των αφανών εργασιών (και την σύνταξη των σχετικών πρωτοκόλλων) των δημοσίων έργων, πρέπει να συγκροτείται τριμελής επιτροπή αποτελούμενη από τεχνικούς υπαλλήλους και οι ημέρες κατά τις οποίες οφείλουν οι εν λόγω υπάλληλοι να μετακινηθούν εκτός έδρας για εκτέλεση υπηρεσίας έχουν υπερδιπλασιαστεί. Τα αρμόδια όμως υπουργεία θεωρούν  πως 5 ημέρες τον μήνα (60 ημέρες/12 μήνες), αρκούν  ώστε ο υπάλληλος (ο οποίος είναι επιβλέπων και μέλος επιτροπών ΠΠΑΕ σε πάνω από δέκα έργα κατ’ ελάχιστον) να ασκήσει τα ελεγκτικά του καθήκοντα και να προασπίσει τα συμφέροντα του δημοσίου!!!

Όλη η παραπάνω κατάσταση οξύνθηκε παραπέρα από την έκρηξη της ακρίβειας, που σημειώθηκε από την κατάργηση του ειδικού καθεστώτος του ΦΠΑ στα νησιά και την κατάργηση του αφορολόγητου για τα νησιά κάτω των 3.100 κατοίκων.

Αναρωτιόμαστε πως είναι δυνατόν να μην λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαίτερες συνθήκες των νησιωτικών περιφερειών, όταν τα δρομολόγια των πλοίων είναι πολλές φορές σπάνια, ιδιαίτερα κατά την χειμερινή περίοδο και οι συνθήκες μετακίνησης από νησί σε νησί εξαιρετικά δυσχερείς; Ο αποκλεισμός υπαλλήλου σε διάφορα νησιά και η αναγκαστική παραμονή και διανυκτέρευση του (ακόμα και για περισσότερες από μία – δύο ημέρες) σ’ αυτά, ιδιαίτερα την χειμερινή περίοδο, είναι συνηθισμένο φαινόμενο.

Είναι δυνατόν μία μετακίνηση από τη Σύρο στη Κέα ή στην Τήνο ή από την Ρόδο σε άλλο νησί της ∆ωδεκανήσου, όταν ο υπάλληλος θα αναγκαστεί να επιστρέψει μετά τη μία η ώρα τη νύχτα να θεωρείται αυθημερόν, ή να μην έχει δικαίωμα διανυκτέρευσης στη μετακίνηση από τη Νάξο στο Κουφονήσι, γιατί η απόσταση είναι μικρότερη από τα 20 ν.μ.;

Γνωρίζετε ότι μια μετακίνηση από τη Ρόδο στην Αστυπάλαια απαιτεί τουλάχιστον 2 διανυκτερεύσεις (καθώς ακτοπλοϊκή σύνδεση υπάρχει μόνο μία φορά την εβδομάδα και αεροπορική κάθε δύο μέρες με το αεροπλάνο να κάνει στάση στην Κω, στην Κάλυμνο και στη Λέρο πριν προσγειωθεί στην Αστυπάλαια!); Γνωρίζετε ότι το κόστος της μετακίνησης ανέρχεται στα 268,60€ (148,60€ για αεροπορικά εισιτήρια και 120€ κόστος ξενοδοχείου) χωρίς να υπολογίζεται η ημερήσια αποζημίωση;

Το ποσό των 60 ευρώ ανά διανυκτέρευση (το οποίο προσαυξάνεται κατά 20% για διαμονή εντός των ορίων των Δήμων Αθηνών και Θεσσαλονίκης) είναι πολύ μικρό για διανυκτέρευση, τους καλοκαιρινούς μήνες, σε όλα τα νησιά λόγω πληρότητας των ξενοδοχείων. Δεν είναι δυνατόν ο υπάλληλος να πληρώνει περισσότερα από τα οριζόμενα επειδή δεν υπάρχει διαθέσιμο δωμάτιο σε φθηνότερη τιμή και να του αναγνωρίζεται η δαπάνη μόνο μέχρι το οριζόμενο ποσό. Μία εναλλακτική πρόταση είναι να υπάρχει σύμβαση του φορέα απασχόλησης του υπαλλήλου με ένα – δύο ξενοδοχεία σε κάθε προορισμό. Με αυτό τον τρόπο και το συνολικό κόστος των διανυκτερεύσεων των υπαλλήλων θα μειωθεί (αφού θα υπάρχουν προσφορές διάφορων ξενοδοχείων από διαγωνισμό για σύναψη σύμβασης), αλλά και ο υπάλληλος δεν θα αναγκάζεται να καταβάλει αντίτιμο για τις διανυκτερεύσεις που πραγματοποιεί για υπηρεσιακούς λόγους και εν συνεχεία να αναμένει μήνες για να του επιστραφούν τα χρήματα του.

Το ύψος επίσης της χιλιομετρικής αποζημίωσης για τις μετακινήσεις εντός ή εκτός έδρας, όταν επιτρέπεται η χρησιμοποίηση ιδιωτικής χρήσης μεταφορικού μέσου με την ισχύουσα χιλιομετρική αποζημίωση (0,15€/χλμ) δεν καλύπτει ούτε το κόστος καυσίμων.

 

Απαιτούμε:

·         Να αποσυνδεθεί  κάθε μετακίνηση από το όριο αποστάσεων και να θεωρείται εκτός έδρας με ολόκληρη αποζημίωση και με δικαίωμα διανυκτέρευσης (εάν απαιτείται).

·         Να αυξηθεί το όριο των ημερών εκτός έδρας τουλάχιστον στις εκατό (100) ημέρες, χωρίς να προσμετρούνται σε αυτές, οι εκτός έδρας μετακινήσεις οι οποίες αφορούν επιμόρφωση του υπαλλήλου (ημερίδες, σεμινάρια, επιστημονικά συνέδρια κτλ).

·         Να μην υπάρχει περιορισμός στο βαθμό και στην ειδικότητα του υπαλλήλου που μετακινείται, αφού απαιτούνται επιπλέον μετακινήσεις εκτός έδρας για επιβλέψεις, αυτοψίες και ελέγχους από όλες τις ειδικότητες.

·         Να γίνεται προπληρωμή των εξόδων μετακίνησης και διαμονής των υπαλλήλων, ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται στα έξοδα, που απαιτούνται.

·         Να αυξηθεί το ποσό των εξόδων διανυκτέρευσης σε 80 ευρώ ανά διανυκτέρευση για την καλοκαιρινή  περίοδο.

·         Το ποσό χιλιομετρικής αποζημίωσης για τη χρήση Ι.Χ. αυτοκινήτου να είναι ανάλογο του πραγματικού κόστους, δηλαδή τουλάχιστον 0,25€/χλμ (κόστος καυσίμων προσαυξημένο εξαιτίας της φθοράς στην οποία υπόκειται λόγω της χρήσης το αυτοκίνητο).

Κοιν/ση

  1. ΕΝΠΕ
  2. ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΑ (πλην Χ.Α.)
  3. ΜΜΕ
  4. ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΜΕΛΗ ΜΑΣ                     

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ