ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΠΑΝΟΥΤΣΑΚΟΥ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΟΤΑ

Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε.
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Δ/νση: Λ. Συγγρού 80-88, 7ος όροφος
email: osyape@otenet.gr
www.osyape.gr
τηλ. προέδρου: 6932442294 – τηλ. γραμματέα: 6977504710

Αθήνα 25/2/2020

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΟΣΥΑΠΕ ΠΑΝΟΥΤΣΑΚΟΥ ΒΕΤΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΡΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ «ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΡΥΘΜΙΣΗ ΖΗΤΗΜΑΤΩΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»

Είναι αναμενόμενο να δίνετε το δικό σας περιεχόμενο στον όρο ανάπτυξη, που κλείνετε εξάλλου σε όλες τις πτώσεις και ψευδεπίγραφα προβάλετε ως γιατρικό για τα λαϊκά προβλήματα.
Αξιοποιείτε λέτε στην αιτιολογική έκθεση εικοσιπέντε χρόνια εμπειρία από την εκτέλεση αναπτυξιακών προγραμμάτων για να προχωρήσετε σε ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο αναπτυξιακής προοπτικής.
Βεβαίως, στην ίδια ρότα των ρυθμίσεων του Καποδίστρια, του Καλλικράτη και του Κλεισθένη προχωράτε, με τις αναγκαίες για εσάς και για το σήμερα προσαρμογές. Στη ρότα των προγραμματικών συμβάσεων, των ιδιωτικοποιήσεων και των εκχωρήσεων αρμοδιοτήτων, στη ρότα της χρεωκοπίας των δήθεν αναπτυξιακών εταιρειών Δήμων και Νομαρχιών παλαιότερα.
Μπορεί να είναι πιο βαρύγδουπος ο τίτλος Αναπτυξιακοί Οργανισμοί από το Αναπτυξιακές Εταιρείες, όμως δεν μπορεί να κρυφτεί η ουσία, ότι είναι μια μορφή, ένα εργαλείο, ένας μοχλός για να περάσουν μέσα από την Τοπική Διοίκηση κομμάτια είτε αρμοδιοτήτων, είτε υποδομών στην αγορά, στο ιδιωτικό κεφάλαιο. Είναι καινούργιο; Είναι παλιό. Έρχεται κάτι νέο, καινοτόμο, έξυπνο όπως λέτε; Όχι, είναι πολύ παλιό, φθαρμένο και σάπιο.
Έχει αποτύχει παταγωδώς. Και το ξέρετε…
Γιατί δεν αξιοποιείτε τα στοιχεία του υπουργείου εσωτερικών, για το πόσες Αναπτυξιακές χρεοκοπήσανε; Πόσα χρέη αφήσανε; Πόσα χρέη φορτώσανε στους δημότες; Εξάλλου και μόνο το άρθρο 23 αυτού του Σχεδίου Νόμου δείχνει την κατ’ επανάληψη επιλογή όλων των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων στο να κατασπαταλούνται χρήματα και στη συνέχεια να ξεφορτώνονται οι υπεύθυνοι αυτής της κατάστασης.
Θέλετε να δημιουργηθούν Ανώνυμες εταιρείες που τις αναγορεύετε μάλιστα «ισότιμους» – όπως λέτε στο άρθρο 9 – φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης…, που μπορούν να ασκούν αρμοδιότητες των ΟΤΑ και υπηρεσίες προς τους πολίτες!!!
Και θέλετε να έχουν οπωσδήποτε Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών, με Δ/ντή όμως «μετακλητό» υπάλληλο, που θα τον ορίζει το ΔΣ, όπως και τον Γενικό Δ/ντή (άρθρο 3).
Αναφέρεστε σε παροχή τεχνικής βοήθειας στους ΟΤΑ, από φορείς με εμπειρία, που θα τους πληρώνουν κατά το δοκούν, (άρθρο 1), καθώς και σε ανάθεση σε εξωτερικούς συμβούλους της εκπόνησης του επιχειρησιακού προγράμματος (άρθρο 8).

Όλα για τις τεχνικές υπηρεσίες θα έλεγε κανείς…, μόνο που το όλα δεν πάει σε προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, εξοπλισμό και στήριξη των υπηρεσιών των ΟΤΑ, που απαιτούνται άμεσα. Πάει σε έναν ευέλικτο μηχανισμό προθύμων, που δεν θα αμφισβητεί ούτε τον σχεδιασμό και τις προτεραιότητες που τίθενται, ούτε τις διαδικασίες, την αξιοπιστία και την αποτελεσματικότητα.
Θέλετε να χρησιμοποιείτε αυτές τις ανώνυμες εταιρείες σαν μεσάζοντες, για να διοχετεύετε χρήμα όπου και όσο θέλετε…, μακριά από το δημόσιο λογιστικό και την στοιχειώδη διαφάνεια, που επιβάλλεται και γι αυτό δεν επανασυστήνετε ούτε καν δομές σαν τις ΤΥΔΚ, που καταργήσατε.
Δεν είναι τυχαίο βέβαια που με τα ψιλά γράμματα καταργείται την παράγραφο 3 του άρθρου 229 του ν.4635/2019, ότι δηλαδή οι Αναπτυξιακοί σας Οργανισμοί εξαιρούνται από το ρυθμιστικό πεδίο του άρθρου 2 του ν. 4412/2016 (Α΄ 147) και του άρθρου 14 του ν. 2190/1994 (Α΄ 28), ως προς το τακτικό τους προσωπικό (άρθρο 12).
Διατηρείται τη διάταξη που τεχνικά έργα των Δήμων μπορούν να γίνονται κατά παρέκκλιση των πολεοδομικών διατάξεων, χωρίς να απαιτείται έκδοση άδειας από τις αρμόδιες αρχές και μάλιστα την επεκτείνετε και για Σταθμούς Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων, χωρίς να βάζετε ούτε καν τον όρο ότι θα έχουν μελέτες περιβαλλοντικά αδειοδοτημένες (άρθρο 12). Αλήθεια για να σώσετε την υπόθεση με το Σταθμό Μεταφόρτωσης απορριμμάτων και το εργοτάξιο του Δήμου Μάνδρας στις πλημμύρες που έγιναν το 2017, το προσθέσατε;

Παρά τις τεράστιες καταστροφές που έχουμε κάθε χρόνο σε υποδομές, παρά τις πάμπολλες αυθαιρεσίες που έρχονται στο φως συνέχεια, παρά την τεράστια υποστελέχωση και την πολυπλοκότητα των αρμοδιοτήτων, συνεχίζετε να αντιμετωπίζετε τις τεχνικές υπηρεσίες των ΟΤΑ ως αποθετήριο ευθυνών, με τις ποινικές και αστικές ευθύνες που φορτώνετε στους υπαλλήλους. Και δεν είδαμε να ιδρώνει το αυτί σας όταν σας ζητήσαμε να προχωρήσετε σε σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις.
Θεωρείτε σωστό πχ στην Κεντρική Μακεδονία ο πολίτης που παθαίνει ζημιά από βλάβη του οδικού δικτύου να μην στρέφεται κατά της Περιφερειακής Αρχής, αλλά να στρέφεται κατά του υπαλλήλου, που στην αναρτημένη απόφαση στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ φαίνεται πως έχει την ευθύνη της εποπτείας του δρόμου;
Θεωρείτε σωστό να χρησιμοποιείτε και σε αυτό σχέδιο νόμου τον όρο του ν 4412/2014 περί τεχνικής επάρκειας Τεχνικής Υπηρεσίας, χωρίς να έχει βγει η προβλεπόμενη ΚΥΑ, που να καθορίζει την ελάχιστη στελέχωση σε αριθμό, ειδικότητα κλπ…;
Αναγάγετε τον Δήμαρχο εκτός από «άρχοντα» και σε πολύ – μήχανο, μηχανικό, που θα έχει δικαίωμα να υπογράφει Άδειες Δόμησης και άλλες εξειδικευμένες διοικητικές πράξεις, που όταν θα θέλει θα θεωρεί την Τεχνική του Υπηρεσία μη επαρκή και θα συνάπτει προγραμματική σύμβαση με την ΕΕΤΑΑ, τους Αναπτυξιακούς Οργανισμούς ή την ΜΟΔ κι όταν θα θέλει θα την θεωρεί επαρκή και θα μπορεί να φορτώνει όσο θέλει τους υπαλλήλους (άρθρα 4 & 5).
Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι στην ιδιωτικοποίηση των αρμοδιοτήτων των Τεχνικών Υπηρεσιών και στην λειτουργία τους με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, με τη λογική κόστους- οφέλους.
Ο σχεδιασμός των τεχνικών έργων, η ιεράρχηση, η εκπόνηση των μελετών, η εκτέλεση και η επίβλεψη μόνο εάν γίνεται μέσα από ένα κεντρικό σχεδιασμό και φορέα, μπορεί να βάζει μπροστά τις λαϊκές ανάγκες σε υποδομές, σχολεία, νοσοκομεία, παιδικούς σταθμούς κλπ.
Με το άρθρο 13 αντιμετωπίζετε ζητήματα αύξησης των μετακινήσεων των αιρετών, αλλά όχι των υπαλλήλων. Πως θα λειτουργούν οι υπηρεσίες, τεχνικές κλπ όταν τους αποζημιώνετε –κι αυτό με ψίχουλα- μόνο για 60 μέρες το χρόνο για κίνηση εκτός έδρας κι όταν δεν αποδέχεστε την νομοθετική ρύθμιση για τα κατ’ αποκοπή έξοδα κίνησης που σας έχουμε καταθέσει και σας ξανακαταθέτουμε;
Δεν θα σταθούμε στα ζητήματα της κινητικότητας που τα έχετε σφαγιάσει με τους περιορισμούς που έχετε νομοθετήσει, παρά μόνο στις τιμωρητικές διαδικασίες που εισάγετε με το άρθρο 44, που ορίζει ότι καθίσταται ατελέσφορη η διαδικασία μετάταξης εάν δεν ολοκληρωθεί μέχρι 15/5 και με το άρθρο 45, που ενώ ορίζεται ότι για την αξιολόγηση των υποψηφίων για μετάταξη λαμβάνεται υπόψη η συνάφεια των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων παρακάτω απαιτείται επανεξέταση της συνάφειας των μεταπτυχιακών τους, δηλαδή φτου κι απ’ την αρχή εξέταση από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο.
Με το άρθρο 47 για την επιλογή των προϊσταμένων προχωράτε ακόμα παραπέρα τον αντιδραστικό νόμο της αξιολόγησης Βερναρδάκη. Τροποποιείτε τη μοριοδότηση σε διάφορα «προσόντα» (σεμινάρια κλπ) και κυρίως σε δεδομένα βάσει των οποίων προβλέπεται η επιλογή σε θέσεις ευθύνης. Αυξάνετε τα μόρια της συνέντευξης και της άσκησης καθηκόντων σε θέσεις ευθύνης και μειώνετε τα τυπικά προσόντα, την εργασιακή εμπειρία και την προϋπηρεσία. Αυξάνετε δηλαδή τις «αναθέσεις» και όλα τα υποκειμενικά κριτήρια, προκειμένου να έχετε «λυμένα τα χέρια» να τοποθετείτε επί της ουσίας σε θέσεις ευθύνης όποιους θέλετε.
Στο ίδιο άρθρο ενώ επιλύετε το ζήτημα με τους γιατρούς ΕΣΥ, αφήνετε απ’ έξω τους οδοντιάτρους ΕΣΥ, ζήτημα που πρέπει να διορθώσετε.
Επίσης με μια απαράδεκτη και αντιδημοκρατική ρύθμιση καταργείτε τη συμμετοχή των αιρετών των εργαζομένων στα Συμβούλια Επιλογής Προϊσταμένων (ΣΕΠ), τους οποίους και αντικαθιστάτε με υπηρεσιακά στελέχη, ακολουθώντας την τακτική όλων των τελευταίων κυβερνήσεων περιορισμού των αρμοδιοτήτων των υπηρεσιακών συμβουλίων και των αιρετών, που συμμετέχουν σε ΥΣ & ΣΕΠ. Ρύθμιση, που υποδηλώνει ότι κυβέρνηση, υπουργοί και Περιφερειάρχες δεν μπορείτε ούτε καν να ανεχτείτε την παρουσία των αιρετών. Φοβάστε τις αποκαλύψεις των χειρισμών και των επιλογών σας ή μήπως φοβάστε ότι θα επιλεγούν σε θέσεις ευθύνης μη «ημέτεροι» υπάλληλοι;
Περιμένουμε πάντως απάντηση τι θα γίνει και πότε οι Περιφερειάρχες που δεν έχουν ζητήσει την προκήρυξη των θέσεων των Γενικών Δ/ντών θα το κάνουν και τι θα κάνετε εσείς γι αυτό..
Στο άρθρο 54 για την Νομική υποστήριξη των δημοσίων υπαλλήλων σημειώνουμε ότι η ρύθμιση που εισάγεται χειροτερεύει την ρύθμιση που ισχύει στους ΟΤΑ, γιατί ενώ λέει ότι ο φορέας υποχρεούται, αφήνει περιθώριο να υπάρχει και αρνητική εισήγηση από την Δ/νση Προσωπικού και να μην καλυφθούν τα έξοδα. Πρέπει να υπάρξει συμπλήρωση στο σημείο που αναφέρεται στην Δ/νση Προσωπικού ότι η εισήγησή της θα αφορά στο αν πληρούνται ή όχι οι παραπάνω αναφερόμενοι όροι.
Τέλος ζητάμε την απόσυρση συγκεκριμένων άρθρων, την διόρθωση άλλων και επαναφέρουμε τα αιτήματά μας για άμεση αντιμετώπιση της υποστελέχωσης των υπηρεσιών, με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθώς και τις παρακάτω προτάσεις για νομοθετικές ρυθμίσεις που σας έχουμε καταθέσει και σας ξανακαταθέτουμε:
– Για την άρση του καθεστώτος μεταφοράς αστικής ευθύνης στους υπαλλήλους των Τεχνικών υπαλλήλων των Τεχνικών υπηρεσιών (ρέματα, συντήρηση δρόμων κλπ) των Περιφερειών.
– Για τα κατ’ αποκοπή έξοδα κίνησης εντός έδρας των ελεγκτικών μηχανισμών των Περιφερειών.
– Για διεύρυνση της ρύθμισης του άρθρου 167 του ν. 4483/2017 (για τις κατασκηνώσεις) για την δυνατότητα κάλυψης των εξόδων για ΚΔΑΠ & ΚΔΑΠμεΑ για τα παιδιά των εργαζομένων στις Περιφέρειες
– Για ρύθμιση για την πληρωμή των αποζημιώσεων των εργαζομένων, που πρόσφεραν τις υπηρεσίες τους για τις ανάγκες διαχείρισης των συνεπειών από τα έντονα καιρικά φαινόμενα που έπληξαν την Δυτική και την Ανατολική Αττική (15η Νοεμβρίου 2017 και 23 και 24 Ιουλίου 2018).

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ