Για άλλη μια φορά διαφοροποιούν οικονομικά τους υπαλλήλους των Περιφερειών-Οικονομικές υπηρεσίες

   Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

Δ/νση: Λ. Συγγρού 80-88, 7ος όροφος

email: info@osyape.gr

www.osyape.gr

τηλ. προέδρου: 6932442294 – τηλ. γραμματέα: 6932442150

                                                 Αθήνα 13 /2/2023

                                                Αριθμ. Πρωτ.: 31

Για άλλη μια φορά διαφοροποιούν οικονομικά τους υπαλλήλους των Περιφερειών 

Αυτή τη φορά των υπαλλήλων των οικονομικών υπηρεσιών

            Με μια ακόμα νομοθετική ρύθμιση διαχωρίζονται και διαφοροποιούνται οικονομικά οι υπάλληλοι των Γενικών Διευθύνσεων Οικονομικών των ΟΤΑ από τους αντίστοιχους των υπουργείων, του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους και των υπηρεσιών και φορέων που εποπτεύονται ή υπάγονται στο Υπουργείο Οικονομικών.

Τι κι αν κάνουν ίδιες ή αντίστοιχες εργασίες οι υπάλληλοι όλων των οικονομικών υπηρεσιών των Περιφερειών; Τι κι αν  τους έχουν φορτώσει με επιπλέον ευθύνες από το 2016, που πέρασαν οι αρμοδιότητες των  Υπηρεσιών Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΥΔΕ) στις Οικονομικές Υπηρεσίες των Περιφερειών;

Βέβαια με την συγκεκριμένη ρύθμιση (άρθρο  25 του ν. 4940/2022) η κυβέρνηση θέλει μέσα από την «επιβράβευση» κάποιων υπαλλήλων να προωθήσει την παραπέρα κατηγοριοποίηση και μισθολογική διαφοροποίηση υπαλλήλων ακόμα και του ίδιου φορέα, ακόμα και της ίδιας υπηρεσίας, ανεξάρτητα εάν εργάζονται κάτω από τις ίδιες απαράδεκτες συνθήκες και με πενιχρά μέσα.

Αποτελεί πολιτική επιλογή να δίνουν οι αντεργατικές κυβερνήσεις χρήμα εκεί που υπηρετούνται τέτοιες στοχεύσεις, μέσα από τα συστήματα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και των bonus.

Αυτό εξάλλου δείχνουν οι μέχρι τώρα εφαρμοστικές αποφάσεις σε αρκετά υπουργεία, επιβεβαιώνοντας την εκτίμησή μας ότι τα λεγόμενα «κίνητρα απόδοσης» θα αξιοποιούνται ως εργαλεία δημιουργίας ανταγωνισμού, αντιπαλότητας και φαγωμάρας μεταξύ των υπαλλήλων, ως εργαλεία ενσωμάτωσης, χειραγώγησης και πειθαναγκασμού από την πολιτική ηγεσία ιδιαίτερα σε μια περίοδο όπου όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι έχουμε υποστεί μειώσεις πάνω από 40% στους μισθούς μας τα τελευταία 12 χρόνια.

Την ίδια ώρα η κυβέρνηση αρνείται να αυξήσει τους μισθούς των υπαλλήλων στις Περιφέρειες και των δημοσίων υπαλλήλων γενικότερα, το υπουργείο Οικονομικών δηλώνει ότι δεν μπορούν να αυξηθούν «οι δαπάνες μετακίνησης των υπαλλήλων με βάση την κυβερνητική πολιτική και τη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας», την ίδια ώρα δεν βρίσκουν «δημοσιονομικό χώρο» για να αποζημιώνουν τους ελεγκτικούς μηχανισμούς και τις υποστηρικτικές δομές των Περιφερειών, κάνοντας πως δεν ξέρουν ότι οι Περιφέρειες έχουν πάμπολλους ελεγκτικούς μηχανισμούς για τους οποίους δεν προβλέπεται καμία αποζημίωση, σε αντίθεση με τις προβλέπεις για ελεγκτικούς μηχανισμούς υπουργείων κι άλλων φορέων.

Απέναντι στην κατάσταση αυτή δυναμώνουμε την αποφασιστικότητά μας να διεκδικήσουμε:

  • Αυξήσεις 20% στους μισθούς μας. Χορήγηση 13ου και 14ου μισθού. Πλήρης μισθολογική και βαθμολογική αναγνώριση όλης της προϋπηρεσίας εκτός δημόσιου τομέα, που να καλύπτει όλους τους εργαζόμενους, με όλες τις σχέσεις εργασίας. Αναγνώριση της διετίας 2016-2017, χορήγηση κλιμακίου ανά διετία και στους ΥΕ-ΔΕ.
  • Χορήγηση «ελεγκτικού» επιδόματος στο σύνολο των ελεγκτικών μηχανισμών και των υποστηρικτικών δομών (οικονομικών, διοικητικών κλπ) όλων των υπηρεσιών της Περιφέρειας, μιας και κανένας ελεγκτικός μηχανισμός δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς την ανάλογη υποστήριξη.
  • Χορήγηση «πάγιων οδοιπορικών» για τις «εντός έδρας» κινήσεις εντός της έδρας – πόλης της υπηρεσίας, σε όλους τους συναδέλφους, που ασκούν μόνιμα καθήκοντα άσκησης εξωτερικών ελέγχων. Αύξηση της χιλιομετρικής αποζημίωσης στις περιπτώσεις χρήσης ΙΧ αυτοκινήτου για την εκτέλεση της υπηρεσίας κατ’ ελάχιστο στα 0,40 €/χλμ, ώστε να καλύπτεται το πολύ αυξημένο κόστος των καυσίμων, αλλά και των φθορών, της συντήρησης κλπ των οχημάτων μας.
  • Προπληρωμή όλων των εξόδων και αποζημιώσεων κίνησης. Διπλασιασμό των ημερών μετακίνησης εκτός έδρας ανά έτος για όλες τις ειδικότητες και ικανοποίηση όλων των αιτημάτων που αφορούν τις υπηρεσιακές μας μετακινήσεις.
  • Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού ειδικοτήτων, που απαιτούνται στις Οικονομικές Υπηρεσίες.
  • Απλοποίηση της σχετικής νομοθεσίας και των προβλεπόμενων διαδικασιών.
  • Χρήση ενιαίου πληροφοριακού συστήματος που μειώνει την ψηφιακή γραφειοκρατία και την σπατάλη πολύτιμων ανθρώπινων πόρων.
  • Επαναφορά του προληπτικού ελέγχου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, στις δαπάνες των ΟΤΑ.

Π.Α.

  1. Υπουργείο Οικονομικών

ministeroffice@minfin.gr

deputyminister-secr@minfin.gr 

  1. Υπουργείο Εσωτερικών

info@ypes.gr 

ypourgos@ypes.gr

d.pta@ypes.gr

  1. ΕΝΠΕ/Περιφερειάρχες

info@enpe.gr

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

                 Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                             Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

                                 ΠΑΝΟΥΤΣΑΚΟΥ ΒΕΤΑ                                               ΣΤΑΜΚΟΠΟΥΛΟΥ ΝΑΤΑΣΑ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ