ΟΣΥΑΠΕ
ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ 3 Νοέμβρη 2025
Σημειώνουμε ότι παραμένουν σε ισχύ όλα τα ζητήματα και οι αποφάσεις του 10ου Συνεδρίου μας, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι η απόφαση επικεντρώνει μόνο στα θέματα της ημερήσιας διάταξης και δεν τα επαναλαμβάνει όλα.
Α. Ενημέρωση για τις εξελίξεις σε εργασιακά και λήψη αποφάσεων δράσεων και παρεμβάσεων
Βρισκόμαστε εν μέσω της προώθησης αντεργατικών και αντιλαϊκών μέτρων και εν μέσω έντασης της εκμετάλλευσης των εργαζομένων και της προσπάθειας καταστολής των αγώνων και της διεκδίκησης, προκειμένου να προωθηθεί απαρέγκλιτα η πολιτική στήριξης της κερδοφορίας και των ανταγωνισμών, η πολιτική του πλιάτσικου του ιδρώτα του λαού, του πλούτου άλλων χωρών-λαών, του μοιράσματος των αγορών, των εμπορικών δρόμων και των σφαιρών επιρροής με το αίμα των λαών, με τα πολεμοκάπηλα παζάρια ή και με την ειρήνη «με το πιστόλι στο κρόταφο».
Η ψήφιση του νέου πειθαρχικού δικαίου με την ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής, πολιτικής και κοινωνικής δράσης των δημοσίων υπαλλήλων, της προσπάθειας περιορισμού των λαϊκών κινητοποιήσεων, των αντιδράσεων και των διαδηλώσεων, του 13ωρου και της «ευελιξίας», τα «όχι» στο 13ο και 14ο μισθό των δημοσίων υπαλλήλων και των συνταξιούχων με την συνέχιση εφαρμογής όλων των μνημονιακών περικοπών και τα εκατομμύρια στους επιχειρηματικούς ομίλους, μαζί με την πολεμική προετοιμασία δίνουν το περίγραμμα των εξελίξεων.
Διεκδίκηση αυξήσεων στους μισθούς πάνω από τον πληθωρισμό, επαναφορά των 13ου & 14ου μισθού, λήψη μέτρων κατά της ακρίβειας
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Την ίδια ώρα που 2 στους 3 δηλώνουν πως δεν βγάζουν τον μήνα με το εισόδημά τους, που εξανεμίζεται μέχρι τις 20 του μηνός, με τους χαμηλούς μισθούς και την ακρίβεια που καλπάζει, η κυβέρνηση συνεχίζει την ίδια πολιτική μισθών, να δίνει «ψίχουλα» με τις αλλαγές στη φορολογική κλίμακα και να αρνείται να επαναφέρει τον 13ο και 14ο μισθό, να καταργήσει την εισφορά αλληλεγγύης κλπ.
Την ίδια ώρα όμως παραμένει γαλαντόμα απέναντι στους επιχειρηματίες και τα κέρδη τους, πανηγυρίζοντας για την «ανάπτυξη»!!! Και μόνο στις τελευταίες εξαγγελίες κάθε εργαζόμενος βλέπει:
-2,3 δισ. για την πολεμική οικονομία μόνο το 2026,
-800 εκατ. ευρώ για την ενεργειακή αναβάθμιση,
-300 εκατ. για το «πρασίνισμα» του στόλου των εφοπλιστών,
-200 εκατ. για τη μείωση του ενεργειακού κόστους των ενεργοβόρων επιχειρήσεων κ.λπ.
Όπως ταυτόχρονα βγάζει συμπεράσματα για την κυβερνητική επιλεκτικότητα και από την φοροληστεία του λαού, που εντείνεται:
Τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών για το 8μηνο Ιανουάριος – Αύγουστος 2025 δείχνουν:
– Φορολογικά έσοδα ύψους 46,596 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 2,119 δισ. ευρώ ή 4,8% έναντι του στόχου. Το 95% των φορολογικών εσόδων πληρώνουν τα λαϊκά νοικοκυριά, που σημαίνει ότι από τα 45,5 δισ., τα 43,2 δισ. έχουν προέλθει από εργαζόμενους, μικρούς επαγγελματίες, φτωχούς αγρότες, συνταξιούχους, νέους εργαζόμενους και γενικά λαϊκά νοικοκυριά.
– Ματωμένο πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 8,696 δισ. ευρώ, έναντι στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 4,929 δισ. ευρώ! Δηλαδή, πλεόνασμα του πλεονάσματος ύψους 3,767 δισ. ευρώ. Πρόκειται για το πλεόνασμα που δημιουργείται από τους άμεσους και κυρίως τους άδικους έμμεσους φόρους που πληρώνει ο λαός και ένα ελάχιστο μέρος του η κυβέρνηση το επιστρέφει «πουλώντας» και …φιλολαϊκή πολιτική. Η μερίδα του λέοντος του πλεονάσματος πηγαίνει στην αποπληρωμή του χρέους που δεν το δημιούργησε ο λαός, αλλά συνεχίζει να το πληρώνει ακριβά.
Είναι καθαρό πως αυτή η πολιτική έχει χαμένους και κερδισμένους.
Χαμένοι είναι οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα. Με τις επίσημες στατιστικές οι μέσες ονομαστικές μεικτές μηνιαίες τακτικές αποδοχές τον Δεκέμβρη του 2024 ήταν 1.167 ευρώ, μειωμένες δηλαδή κατά 6% από τον Δεκέμβριο του 2011 που ήταν 1.241 ευρώ και μειωμένες κατά 18% σε πραγματικές τιμές (1.193 ευρώ το 2011 και 977 ευρώ το 2024), μείωση (του πραγματικού μισθού) που ξεπερνάει το 33% από το 2011, αν κανείς δει τους υποδείκτες του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, που περιλαμβάνουν προϊόντα αναγκαία για τα λαϊκά νοικοκυριά (π.χ. «Διατροφή και Μη Αλκοολούχα Ποτά») κλπ.
Χαμένοι είναι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα και από την υποχρηματοδότηση και την συνεχή εμπορευματοποίηση της δημόσιας υγείας, παιδείας κλπ.
Κερδισμένοι είναι όλοι οι επιχειρηματικοί όμιλοι, όλοι οι κεφαλαιούχοι. Χαρακτηριστικά είναι τα 2,48 δισ. ευρώ που έβγαλαν οι τράπεζες το α’ εξάμηνο του 2025, τα 5,759 δισ. ευρώ καθαρά κέρδη στο Α’ Εξάμηνο το 2025 (+1,5% από το 2024)! που κατέγραψαν οι 128 εισηγμένες εταιρείες της κύριας αγοράς στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Τα 8,5 δις των προκλητικών φοροαπαλλαγών της «εθελοντικής» φορολογίας των εφοπλιστών και του «αναβαλλόμενου φόρου» των τραπεζών.
Κερδισμένοι είναι οι βιομήχανοι της πολεμικής οικονομίας που θα ξεκοκκαλίσουν 800 δις σε επίπεδο ΕΕ και 30 δις στην Ελλάδα, με το πρόγραμμα REARM EUROPE.
Συμπέρασμα:
Αποδεικνύεται, για άλλη μια φορά, ότι τόσο στη φάση της κρίσης όσο και της ανάκαμψης, χαμένοι είμαστε οι εργαζόμενοι, που πληρώνουμε, με την ένταση της εκμετάλλευσης, της φοροληστείας και τις συνεχείς ανατιμήσεις ακόμη και σε βασικά είδη διατροφής, για να αυξάνονται τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων.
Είναι μονόδρομος ο αγώνας ανατροπής αυτής της πολιτικής και η διεκδίκηση των αιτημάτων μας για:
- Αυξήσεις στους μισθούς μας κατά 20%.
- Επαναχορήγηση του 13ου και του 14ου μισθού.
- Να προσμετρηθεί στη μισθολογική εξέλιξη η διετία 2016 – 2017 που έχει «κλαπεί» και να αναγνωρίζεται πλήρως όλη η προϋπηρεσία σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.
- Κατάργηση του χαρατσιού της «εισφοράς αλληλεγγύης».
- Εξομοίωση αποζημιώσεων και επιδομάτων με τις ελεγκτικές υπηρεσίες φορέων του δημόσιου τομέα, χορήγηση επιδόματος στους υπαλλήλους των Οικονομικών Υπηρεσιών και των ελεγκτές Περιβάλλοντος. Χορήγηση ελεγκτικού επιδόματος σε όλες τις ελεγκτικές υπηρεσίες και τις υποστηρικτικές δομές των περιφερειών. Χορήγηση πάγιων οδοιπορικών εντός έδρας. Αύξηση των αποζημιώσεων εκτός έδρας.
- Επέκταση του ανθυγιεινού επιδόματος και σε άλλους δικαιούχους.
- Επέκταση του επιδόματος απομακρυσμένων – παραμεθορίων και σε άλλες περιοχές.
- Κάλυψη των εξόδων για Βρεφονηπιακούς Σταθμούς, ΚΔΑΠ, ΚΔΑΠμεΑ & Αθλητικά camp κλπ.
- Χορήγηση χαμηλότοκων στεγαστικών δανείων από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. Επέκταση χορήγησης του επιδόματος σίτισης-στέγασης.
- Μέτρα ενάντια στην ακρίβεια και την φοροληστεία.
Άλλος δρόμος δεν υπάρχει και αυτόν οφείλουμε να προχωρήσουμε με συνεχείς κινητοποιήσεις. Παίρνουμε τη τύχη μας στα χέρια μας για νομοθετικές ρυθμίσεις και υπογραφή ΣΣΕ με ένταξη σε αυτήν αρκετών οικονομικών αιτημάτων από τα παραπάνω.
ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΟΥΣ:
Αφού γίνουν Γενικές Συνελεύσεις, ενημερωτικές συγκεντρώσεις και συσκέψεις, προχωράμε άμεσα, το διάστημα Δεκέμβριος 2025 – Ιανουάριος 2026 σε ποικιλόμορφες δράσεις με συναντήσεις με όλους τους εμπλεκόμενους αρμόδιους φορείς, με συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας, παραστάσεις, και κλιμακώνουμε με κινητοποιήσεις, στάσεις εργασίας και απεργίες. Σε κάθε βήμα και ιδιαίτερα μετά τις συναντήσεις θα εκτιμάμε τις δράσεις μας.
Εννοείται ότι στις κινητοποιήσεις αυτές εντάσσεται το σύνολο του διεκδικητικού μας πλαισίου, όπως αυτό αποφασίστηκε στο Συνέδριό μας, με τις επεξεργασίες που απαιτείται για κάθε ένα αίτημα. Σε αυτό εντάσσεται και η ανάγκη για άμεση στελέχωση των υπηρεσιών μας, η αντιμετώπιση προβλημάτων στη χορήγηση Μ.Α.Π. και αποτίμηση αυτών, η πλήρης νομική κάλυψή μας με προπληρωμή εξόδων κλπ.
Παίρνουμε επίσης υπόψη μας ότι μέχρι τέλος του χρόνου όπως ανακοινώθηκε θα δοθεί στη διαβούλευση και θα πάει στη Βουλή ο νέος Κώδικας Αυτοδιοίκησης (νέα Χάρτα των ΟΤΑ), που είναι σίγουρο ότι θα εντείνει το πεδίο των ιδιωτικοποιήσεων, της εμπορευματοποίησης υπηρεσιών και της ενίσχυσης των ιδίων εσόδων μέσα από την ανταποδοτικότητα, ζητήματα που επηρεάζουν αρνητικά τις εργασιακές μας σχέσεις και τη ζωή του λαού, ζητήματα που πρέπει να τα «υποδεχτούμε» αγωνιστικά.
Ανάληψη πρωτοβουλιών για την υποστελέχωση των υπηρεσιών μας και τη δημιουργία κινήτρων προκειμένου να καταστούν «ελκυστικές»
Η υποστελέχωση παραμένει μεγάλη, οι προγραμματισμένες προσλήψεις δεν μπορεί να καλύψουν τα τεράστια κενά, που υπάρχουν, δεδομένου ότι κινούνται στη λογική κάλυψης μόνο των «αυτοδίκαιων» αποχωρήσεων… και οι Περιφερειακές Αρχές ούτε τολμούν να ζητήσουν την κάλυψη των θέσεων.
Το ποσοστό κάλυψης συνεχώς μειώνεται και τείνει στο 40%.
Οι 3.900 θέσεις που όπως ανακοινώθηκε έχουν προγραμματιστεί για όλες τις Περιφέρειες και όλους τους Δήμους για το 2026 επί της ουσίας δεν θα αλλάξουν την πεπατημένη, δεδομένου του αριθμού, αλλά και καθώς όπως ειπώθηκε η έμφαση δίνεται σε καθαριότητα, ηλεκτροφωτισμό και ύδρευση.
Είναι ενδεικτική η κατάσταση με τους γεωτεχνικούς και μάλιστα εν μέσω ζωονόσων και σκανδάλου ΟΠΕΚΕΠΕ: Από 1.515 υπηρετούντες σε όλες τις Περιφέρεις της χώρας το 2021 μειώθηκαν σε 1.322 το 2024!!!
Είναι χαρακτηριστικό ότι σε όλες τις κρατικές υπηρεσίες της Θεσσαλίας υπηρετούν σήμερα 28 όλοι κι όλοι κτηνίατροι ενώ οι υπολογισμένες ανάγκες (με βάση τα στοιχεία του ίδιου του Υπουργείου από το 2013 και πριν την κατακλυσμιαία επέλαση των ζωονόσων των τελευταίων 2 ετών) απαιτούν για την πιο υποτυπώδη ικανοποίησή τους τουλάχιστο 101. Και ενώ η κατάσταση είναι αυτή, οι προτάσεις της Περιφερειακής Αρχής Κουρέτα/ΠΑΣΟΚ για τη στελέχωση των κτηνιατρικών υπηρεσιών για το έτος 2026 ήταν η πρόσληψη μόλις 2 μόνιμων κτηνιάτρων και 5 συμβασιούχων με 8μηνη σύμβαση, όπως και στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας/ΝΔ, που ζήτησαν 1 μόνο κτηνίατρο!!! Ή στη Κρήτη, που είναι καλυμμένες μόνον οι 18 από τις 42 θέσεις κτηνιάτρων και για το 2026 ζητήθηκαν μόνον 2.
Και είμαστε δυστυχώς βέβαιοι ότι από τα 54 αιτήματα που εντάχθηκαν στον προγραμματισμό των προσλήψεων κτηνιάτρων για το 2025, δεν θα υλοποιηθεί κανένα, αφού δεν υπήρχαν επιτυχόντες στο γραπτό διαγωνισμό, μιας και ο γραπτός διαγωνισμός ήταν προσανατολισμένος σε διοικητικά κυρίως ζητήματα.
Στην Π.Ε. Ρεθύμνου η καθαρή μείωση προσωπικού είναι 22,4 % την τελευταία 5ετία. Συνολικά στη Κρήτη στις υπάρχουσες 201 κενές θέσεις στο τέλος του χρόνου θα προστεθούν κι άλλες 28 από τις νέες αποχωρήσεις.
Στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων για άλλη μια χρονιά δεν ζήτησαν διορισμό ούτε κοινωνικού λειτουργού στη Κεφαλονιά, που πάνω από 10 χρόνια δεν υπάρχει, ούτε του αναγκαίου προσωπικού για τη λειτουργία της Πλωτής Γέφυρας Λευκάδας, για να σταματήσει η απαίτηση και η πίεση στους εργαζόμενους για 6μερη και 7μερη εργασία.
Ταυτόχρονα οι νομοθετικές ρυθμίσεις και αποφάσεις κυβέρνησης και Περιφερειακών Αρχών για αύξηση του ποσοστού κάλυψης για χρήση της «κινητικότητας» σε 80% και απαίτηση για «σύμφωνη γνώμη» των Περιφερειαρχών όχι μόνο δεν λύνουν τα προβλήματα, αλλά τα εντείνουν αφού λειτουργούν αποτρεπτικά ως φορείς «υποδοχής», τόσο για νέους διορισμούς, όσο και για «μετατάξεις» από άλλους φορείς.
Η λύση είναι οι διορισμοί μόνιμου προσωπικού και όχι τα «μπαλώματα» μέσω διαφόρων συμβάσεων, «προγραμμάτων», Αναπτυξιακών Οργανισμών κλπ, σε συνδυασμό με την νομοθέτηση «κινήτρων» προσέλκυσης και παραμονής στις Περιφέρειες, με αυξήσεις μισθών και λοιπών αμοιβών, με εργασιακές συνθήκες που εξασφαλίζουν την εξέλιξη, τον σεβασμό στα εργασιακά δικαιώματα, την αξία και την αξιοπρέπεια κάθε εργαζόμενου.
Στη κατεύθυνση αυτή η ικανοποίηση των αιτημάτων μας μπορεί να συμβάλει καθοριστικά.
Απαιτούμε να καταργηθεί η «σύμφωνη γνώμη» των Περιφερειαρχών και το δικαίωμά τους να αυξάνουν τα ποσοστά κάλυψης των θέσεων για χρήση της «κινητικότητας», βασικές πλευρές που οδηγούν στην ουσιαστική κατάργηση του δικαιώματος στη μετάταξη.
Οργάνωση της παρέμβασής μας στη Διαρκή επιτροπή γνωμοδοτικού χαρακτήρα, για την διεύρυνση των δικαιούχων του επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας
Με τα δύο έγγραφά μας ζητήσαμε να μας σταλούν συγκεκριμένα στοιχεία, τα οποία αφού τα επεξεργαστούμε με μια διαπαραταξιακή επιτροπή του Δ.Σ. θα τα καταθέσουμε στη Μόνιμη Επιτροπή γνωμοδοτικού χαρακτήρα του Επιδόματος Επικίνδυνης και Ανθυγιεινής Εργασίας, προκειμένου να διορθωθούν εξόφθαλμα “φάλτσα” και ζητήματα, να ενταχθούν κι άλλες ειδικότητες και εργασίες.
Χρειάζεται να δοθεί βαρύτητα στην επιχειρηματολογία, που στοιχειοθετεί την ανάγκη ένταξης στους δικαιούχους, δηλ. στους φυσικούς, χημικούς, βιολογικούς, μηχανολογικούς, ηλεκτρολογικούς, ψυχοκοινωνικούς κλπ παράγοντες, στους οποίους εκτίθενται ή έρχονται σε επαφή οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι για τους οποίους θα ζητήσουμε την επανεξέταση, τα περιγράμματα θέσης αυτών και υπηρεσιακά υπομνήματα που θα περιλαμβάνουν τα παραπάνω στοιχεία.
Ήδη έχουμε συγκεντρώσει αρκετά υλικά.
Παρόλα αυτά οφείλουμε να σημειώσουμε ορισμένα ζητήματα:
-Το γεγονός ότι εντάχθηκαν νέες ειδικότητες αποτελεί κατάκτηση. Αυτό δεν έγινε μόνο του, ούτε από την «Επιτροπή», που κύρια στόχευση ήταν να μειώσει τους δικαιούχους, προκειμένου να μειώσει το «μισθολογικό κόστος του δημοσίου». Έγιναν επανειλημμένες παρεμβάσεις, κατατέθηκαν υπομνήματα με επιχειρηματολογία και δεδομένα, έγιναν συσκέψεις (Αττική), απεργιακές κινητοποιήσεις (στάσεις εργασίας, απεργίες, συγκεντρώσεις), γευτήκαμε την καταστολή με ΜΑΤ και δακρυγόνα κλπ. Επίσης η «Επιτροπή» μετατράπηκε σε «Μόνιμη» μετά από παρέμβασή μας, με αποτέλεσμα τώρα να μην απαιτείται εκ νέου νομοθέτηση και συγκρότηση, για να εξετάσει τις «ενστάσεις μας».
-Αντιμετωπίσαμε την σκόπιμη άγνοια υπηρεσιακών Παραγόντων – μελών της Επιτροπής για αρκετές αρμοδιότητες και εργασίες των Περιφερειών, αλλά και την απαισιοδοξία αρκετών εργαζομένων ότι δεν πρόκειται να γίνει τίποτα, με αποτέλεσμα όχι μόνο να μην υπάρξει ανταπόκριση πολλών όταν ζητήσαμε το 2018, μόλις συγκροτήθηκε η αρμόδια «Επιτροπή» στοιχεία και επιχειρηματολογία, αλλά και να μην συμμετέχουν στις συσκέψεις και τις κινητοποιήσεις που έγιναν το 2018,το 2019, το 2020, το 2021, το 2022 …. Αξίζει να ψαχτούν τα ποσοστά συμμετοχής στις συγκεκριμένες κινητοποιήσεις…. Μάλλον θα βρούμε στους μη συμμετέχοντες αρκετούς από τους τωρινούς διαμαρτυρόμενους….
– Δυστυχώς όλα τα προβλήματα και τις αναδιαρθρώσεις που έχουν γίνει, τα βρίσκουμε μπροστά μας… Περιγράμματα θέσεων που δεν ανταποκρίνονται στις εργασίες που κάνουμε, εργαζόμενοι, που χρόνια τώρα δεν εκτελούν τις εργασίες του κλάδου και της ειδικότητάς τους, τις εξελίξεις με τις ιδιωτικοποιήσεις και τις εργολαβίες που έχουν αντικαταστήσει εργαζόμενους των Περιφερειών κλπ και μια κακώς εννοούμενη λογική, που διατυπώνουν μερικοί συνάδελφοι και εξομοιώνει αδιακρίτως ειδικότητες και εργασίες και που επί της ουσίας αποδυναμώνει τις ειδικότητες που έχουν ήδη ενταχθεί.
Ζητήματα εφαρμογής των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και διεκδίκηση υπογραφής νέας.
Όλα αυτά τα χρόνια από την υπογραφή των ΣΣΕ χρειάστηκε να αντιμετωπίσουμε ζητήματα εφαρμογής, που άλλα προέρχονταν από Περιφερειακές Αρχές, που δεν μπορούν να συμβιβαστούν με τα «δικαιώματά» μας κι άλλα από τον υπερβάλλοντα «ζήλο» ορισμένων υπηρεσιακών παραγόντων.
Σήμερα μπορούμε να πούμε ότι έχουν μειωθεί αρκετά…, αλλά και πάλι εμφανίζονται, όπως πρόσφατα στην Περιφέρεια Πελοποννήσου. Αυτό που χρειάζεται είναι σωματεία και Ομοσπονδία να παρεμβαίνουν άμεσα για την πλήρη και ορθή εφαρμογή των ΣΣΕ, όπως εξάλλου αποφασίστηκε να γίνει άμεσα στην Περιφέρεια Πελοποννήσου.
Είναι καιρός να κάνουμε τα βήματα στη διεκδίκηση υπογραφής νέας ΣΣΕ με τα οικονομικά ζητήματα, που θέτουμε στο πλαίσιό μας.
Μπορούμε, αρκεί να το πιστέψουμε, να πιστέψουμε στη δύναμή μας, όταν βγαίνουμε μπροστά, μαζικά, αγωνιστικά και διεκδικητικά.
Αντιμετώπιση προβλημάτων στη χορήγηση Μ.Α.Π. και αποτίμησης αυτών
Η κατάσταση με την ουσιαστική προστασία της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων είναι πίσω από τις ανάγκες.
Η προμήθεια των ΜΑΠ στις περισσότερες Περιφέρειες δεν προχωράει. Το ίδιο ισχύει και με το γάλα. Χειρότερη είναι η κατάσταση με τις προληπτικές ιατρικές εξετάσεις.
Επειδή η απαίτηση για την χορήγηση είναι μικρή, γίνεται χειρότερη η κατάσταση με την απαίτηση για την αποτίμηση.
Σε μερικές Περιφέρειες δεν μπαίνουν χρήματα στους αντίστοιχους κωδικούς (ΚΑΕ) στον προϋπολογισμό κάθε έτους, ώστε να προβλέπονται διακριτές πιστώσεις και να μπορούν να προχωρούν οι διαδικασίες, για την προμήθεια Μέσων Ατομικής Προστασίας, για το γάλα και τις ιατρικές εξετάσεις και εμβολιασμούς ή αργότερα για την αποτίμηση όσων προβλέπεται.
Ενώ αυτό αποτελεί ευθύνη της Περιφερειακής Αρχής, συχνά δεν αναλαμβάνουν την ευθύνη με αποτέλεσμα να «κολλάνε» όλα…
Τέτοια είναι η κατάσταση στα Ιόνια, στη Λακωνία, ενώ στη Κεντρική Μακεδονία δεν έχει γίνει αποτίμηση παντού για όλο το διάστημα, που δεν χορηγήθηκαν, στο Νότιο Αιγαίο θέσανε απαράδεκτα ερωτήματα για το ποσό των 300 ευρώ για το γάλα και στην Ήπειρο ούτε χορηγήθηκε, ούτε δόθηκε.
Σύλλογοι και Ομοσπονδία να παρεμβαίνουν, οι Σύλλογοι να αξιοποιούν τη «θετική» εξέλιξη σε μερικές Περιφέρειες. Επιμένουμε να ζητάμε τη χορήγηση των ΜΑΠ, γάλα, εξετάσεων.
Διαμόρφωση θέσης για την «στοχοθεσία-αξιολόγηση»
Η θέση μας για το τι υπηρετεί και που στοχεύει η στοχοθεσία-αξιολόγηση είναι γνωστή σε ένα κράτος με ακόμα λιγότερο μόνιμο προσωπικό, με συρρικνωμένες υπηρεσίες και τομείς, με υπηρεσίες ακόμα πιο εμπορευματοποιημένες, ακόμα πιο προσαρμοσμένες στα επιχειρηματικά συμφέροντα, σε ένα κράτος ακόμα πιο εχθρικό για τους εργαζόμενους και τον λαό, που στοχοποιεί και μάλιστα δυσανάλογα τον υπάλληλο και όχι τις αιτίες και τους παράγοντες, που καθορίζουν τη λειτουργία και τον ρόλο των υπηρεσιών μας και με περισσότερα εργαλεία καταστολής σε βάρος των εργαζομένων που αμφισβητούν αυτήν την πολιτική.
Σε όσους μας ρωτούν εάν είμαστε υπέρ ή κατά της «στοχοθεσίας-αξιολόγησης» απαντάμε: Ότι κάθε «αξιολόγηση» την κρίνουμε κυρίως από το «ποιος σε αξιολογεί & για ποιο σκοπό σε αξιολογεί» και είναι ψευδεπίγραφο το ερώτημα εάν οι εργαζόμενοι είναι υπέρ ή κατά της «αξιολόγησης».
Είμαστε κατά του ν.4940/2022, κατά των αντιλαϊκών στόχων που θέτει, κατά των διαδικασιών και των διάτρητων και υποκειμενικών κρίσεων, κατά της συγκάλυψης της τραγικής υποστελέχωσης των υπηρεσιών, κατά της απόδοσης ευθυνών για κάθε στραβό που συμβαίνει στον «τελευταίο μοχλό της άμαξας».
Το καινούργιο στοιχείο τώρα είναι ότι η κυβέρνηση συνδέει πλέον την πολυδιαφημισμένη «αξιολόγηση υπηρεσιών και προσωπικού» με τη «μονιμότητα» και απειλεί με απολύσεις όσους αντιστέκονται.
Με το νέο ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ, τον ν.5225/2025 εισήχθη ως ιδιώνυμο πειθαρχικό αδίκημα η «άρνηση υπαλλήλου να λάβει μέρος, να διευκολύνει ή να προβεί στη διαδικασία αξιολόγησης»! Βέβαια και πριν υπήρχε το πειθαρχικό αδίκημα της «αδικαιολόγητα μη έγκαιρης σύνταξης έκθεσης αξιολόγησης». Ωστόσο, η κυβέρνηση, μπροστά στην αδυναμία της να επιβάλει την αντιδραστική αξιολόγηση, ομολογώντας την αποτυχία της πρόσθεσε κι άλλες πλευρές στο ίδιο αδίκημα – με διαφορετική διατύπωση και κυρίως με αυστηρότερες ποινές. Αρχικά, με ποινή προστίμου αποδοχών τουλάχιστον 2 μηνών και στη συνέχεια με την ποινή της οριστικής παύσης – απόλυσης στην περίπτωση αποχής από την αξιολόγηση για δύο συνεχόμενες αξιολογικές περιόδους.
Δηλώνουμε για ακόμη μία φορά την αντίθεσή μας και στην «στοχοθεσία-αξιολόγηση» και στο πειθαρχικό δίκαιο.
Αποφασίστηκε να ζητηθεί από την ΑΔΕΔΥ να πάρει θέση για το ζήτημα της «στοχοθεσίας-αξιολόγησης», προκηρύσσοντας «απεργία-αποχή» και καλύπτοντας όλους τους εργαζόμενους στο Δημόσιο. Μετά από αυτό η Ομοσπονδία θα εκτιμήσει την στάση της.
4-11-2025
Για το Γ.Σ.
Ο Πρόεδρος Η αναπλ. Γραμματέας
Δοξακίδης Σωτήρης Μπατσάκη Πολυξένη
