ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΟΣΥΑΠΕ της 18/10/2021

   Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

Δ/νση: Λ. Συγγρού 80-88, 7ος όροφος

email: osyape@otenet.gr

www.osyape.gr

τηλ. προέδρου: 6932442294 – τηλ. γραμματέα: 6977504710

 

                                            Αθήνα  18/10/2021

                                            Αριθμ. Πρωτ.: 117

 

 

         ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΟΣΥΑΠΕ

 

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες

Το Γενικό Συμβούλιο στη συνεδρίασή του στις 18-10-2021 υιοθέτησε την παρακάτω εισήγηση και τις αποφάσεις, που εμπεριεχόνται σε αυτήν:

 

  1. Εξελίξεις σε εργασιακά και λήψη αποφάσεων δράσεων και παρεμβάσεων (Νόμος Χατζηδάκη και στάση των συνδικαλιστικών οργανώσεων, πανδημία – υγεία – εμβολιασμοί – ΜΑΠ, «Μετακινήσεις», Κατανομή προσωπικού, Οργανισμοί, θέσεις ευθύνης, ισοτιμία πτυχίων, προσοντολόγιο).

Συνάδελφοι, είναι αναγκαίο πριν συζητήσουμε τα βασικά ζητήματα της ημερήσιας διάταξης να δούμε ποια είναι τα χαρακτηριστικά των εξελίξεων, που διαμορφώνουν την κατάσταση, που βάζουν τη σφραγίδα τους σε όλες τις πλευρές της ζωής μας.

Η αντεργατική πολιτική και ο αυταρχισμός χτυπάνε κόκκινο και ταυτόχρονα η καθημερινότητα των εργαζομένων και όλων των λαϊκών στρωμάτων χειροτερεύει με την ακρίβεια, με την συνεχή υποβάθμιση και εμπορευματοποίηση της δημόσιας υγείας και της δημόσιας παιδείας, με τα ερείπια, τα αποκαΐδια και τα λασπόνερα, που μας πνίγουν από αυτό το κράτος που είναι «αποτελεσματικό» στη διευκόλυνση των επενδυτικών σχεδίων μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, αλλά ανίκανο να προστατέψει τον λαό ακόμη κι από τα καιρικά φαινόμενα.

Γιατί βλέπουμε τα «αντανακλαστικά» που επιδεικνύει για να βγάζει αγωνιστικές κινητοποιήσεις παράνομες, για να καταστέλλει απεργίες, και ταυτόχρονα να είναι αργό και «δυσκίνητο» όταν πρέπει να γίνουν έργα θωράκισης από πλημμύρες, σεισμούς, πυρκαγιές.

Γιατί τα έργα υποδομών, επειδή δεν είναι άμεσα ανταποδοτικά για το κεφάλαιο, δεν βρίσκουν «χώρο» μέσα στα προγράμματα των δισεκατομμυρίων ευρώ από τα επενδυτικά πακέτα, είτε πρόκειται για το ΕΣΠΑ είτε για το Ταμείο Ανάκαμψης.

Γιατί βλέπουμε πάντα και με κρίση και με ανάπτυξη να υπάρχουν δις ευρώ για νατοϊκούς εξοπλισμούς και για  αποστολή ελληνικών ενόπλων δυνάμεων στο Σαχέλ της Αφρικής, πυροβολαρχίας “Πάτριοτ” στη Σαουδική Αραβία και άλλων στρατιωτικών τμημάτων σε ιμπεριαλιστικές αποστολές στο εξωτερικό, μακριά από τις αμυντικές μας ανάγκες και προκειμένου να υπηρετηθούν οι ανταγωνισμοί ΗΠΑ-Κίνας-Ρωσίας και να μην υπάρχουν για τις λαϊκές ανάγκες.

Και σήμερα δεν πρέπει να αφήσουμε αθέατους όσους ευθύνονται για τα προβλήματα που αντιμετωπίσαμε και αντιμετωπίζουμε.

Ιδιαίτερα σήμερα που η κυβέρνηση για λογαριασμό της αστικής τάξης, δεδομένου ότι κράτος και επιχειρηματικοί όμιλοι χρειάζονται «σιγή νεκροταφείου» για να στηριχτεί η κερδοφορία και η ανταγωνιστικότητά τους, βάζουν μπροστά στους εργαζόμενους παραμορφωτικούς φακούς.

Ιδιαίτερα σήμερα, 2 χρόνια με κυβέρνηση ΝΔ και με «νέες»  Περιφερειακές Αρχές σε πολλές Περιφέρειες, που όλο και πιο πολύ ακούμε το «κάθε χρόνο και χειρότερα», που οι αυταπάτες που υπήρχαν σε εργαζόμενους για την καλή κυβέρνηση ή για τον καλό Περιφερειάρχη έχουν εξατμιστεί χρειάζεται να συνειδητοποιείται όλο και πιο πλατιά ότι δεν θα μπορούσε να ΄ναι κι αλλιώς, όταν όλοι τους, όλες οι  αστικές κυβερνήσεις και τα θεσμικά τους όργανα κινούνται στη γραμμή στήριξης της κερδοφορίας και ανταγωνιστικότητας των βιομηχάνων, των εφοπλιστών, των τραπεζιτών κλπ, όταν για όλους οι εργαζόμενοι και τα δικαιώματά τους αποτελούν κόστος, που πρέπει να συμπιέζεται για να στηρίζονται τα κέρδη, όταν οι διαχειριστικές τους διαφορές είναι τόσο επιφανειακές, και γι αυτό καθένας χτίζει πάνω στους αντεργατικούς νόμους των προηγούμενων, τους οποίους τους διατηρεί και τους εμπλουτίζει.

Οι διαχειριστικές τους διαφορές έχουν βάση στην φάση που βρίσκεται κάθε φορά η οικονομία. Σήμερα η καπιταλιστική ανάκαμψη συνδέεται πχ με το «μοίρασμα» των δις του Ταμείου Ανάκαμψης και των προγραμμάτων ΕΣΠΑ στα επενδυτικά σχέδια των επιχειρηματικών ομίλων στην ψηφιακή οικονομία και το πράσινο new deal, όχι επειδή τους πήρε ο πόνος για το περιβάλλον, αλλά επειδή βρίσκουν διέξοδο επενδύσεων που για μας σημαίνει ακόμα περισσότερο τσακισμένοι όροι ζωής και ακριβοπληρωμένη ενέργεια, επιτάχυνση της απελευθέρωσης της ενέργειας κλπ.

Συνεχίζουμε να προσεγγίζουμε την κυβέρνηση την σημερινή, όπως και την χθεσινή και τις Περιφερειακές Αρχές με κριτήριο ποιον οι επιλογές τους στηρίζουν, ποια ανάπτυξη υπηρετούν και για ποιον, ποιος καρπώνεται τον πλούτο, που παράγεται, πως αντιμετωπίζονται οι εργατικές, λαϊκές διεκδικήσεις. Προσεγγίζουμε την κυβέρνηση και τις Περιφερειακές Αρχές και τις κρίνουμε με τα μάτια των εργαζομένων, με τα δικά μας συμφέροντα, με τις δικές μας ανάγκες. Γιατί ξέρουμε ότι μόνον έτσι μπορούμε να παλεύουμε αταλάντευτα για τα δικαιώματα και τις ανάγκες μας, μόνον έτσι δεν θα διαψεύδονται οι ελπίδες των εργαζομένων, δεν θα πηγαίνουν στράφι οι αγώνες μας, δεν θα πηγαίνουμε από πισωγύρισμα, σε πισωγύρισμα.

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες

Θεωρούμε πως πρέπει να κάνουμε ιδιαίτερη και όσο γίνεται αναλυτική παρουσίαση και σήμερα στο εργασιακό έκτρωμα του ν. Χατζηδάκη (ν.4808/2021), δεδομένου ότι σε επίπεδο Γενικού Συμβουλίου δεν έχει συζητηθεί και η πάλη για την ανατροπή του, ο αγώνας για να μείνει στα χαρτιά θα καθορίζει τη στάση κάθε παράταξης, κάθε συνδικαλιστή, που σέβεται το ρόλο του, κάθε συνδικαλιστικής οργάνωσης.

Νόμος Χατζηδάκη (ν.4808/2021)

Τρεις είναι οι βασικοί πυλώνες στις ανατροπές που επέβαλε η κυβέρνηση της ΝΔ, σε συνέχεια της πολιτικής των προηγούμενων κυβερνήσεων. Τα ζητήματα της οργάνωσης του χρόνου εργασίας και κατ’ επέκταση των μισθών, της επίθεσης στα συνδικαλιστικά δικαιώματα και στην δράση των συνδικάτων, της υπονόμευσης του απεργιακού δικαιώματος.

1ος  άξονας:ζητήματα οργάνωσης του χρόνου εργασίας και κατ’ επέκταση των μισθών

Το ξήλωμα του σταθερού ημερήσιου χρόνου έχει ξεκινήσει από το 1990 και με σειρά νόμων που ψήφισαν διαχρονικά οι εκάστοτε κυβερνήσεις.

Τώρα με το νόμο Χατζηδάκη  το καινούργιο που έρχεται να επιβάλει η κυβέρνηση είναι ότι πλέον η διευθέτηση του χρόνου εργασίας επιβάλλεται από την εργοδοσία με ατομική σύμβαση, ακυρώνοντας και τυπικά τη δυνατότητα τα συνδικάτα μέσα από τις ΣΣΕ, επιχειρησιακές και κλαδικές, να καθορίζουν συνολικά τους όρους εργασίας. Παράλληλα με την καθιέρωση της απλήρωτης υπερωρίας προχωρά τυπικά και η κατάργηση του 8ωρου, αυξάνει τον βαθμό εκμετάλλευσης της εργατικής τάξης, μαζί με την κατάργηση της κυριακάτικης αργίας, την διάλυση ασφαλιστικών και εργασιακών δικαιωμάτων.

2ος  άξονας:επίθεση στα συνδικαλιστικά δικαιώματα και στη δράση των συνδικάτων

Ανατροπή σε βασικές διατάξεις του ν. 1264/1982, δηλαδή του πλαισίου της δράσης των συνδικάτων εδώ και 40 χρόνια, ηλεκτρονικό φακέλωμα των συνδικαλισμένων, άρση της προστασίας της συνδικαλιστικής δράσης, άρση της ασυλίας ιδρυτικών μελών σωματείου, επιβολή εμποδίων στις συνδικαλιστικές άδειες, κατάργηση της επιτροπής του άρθρου 15.

Σκοπός τους είναι το τσάκισμα της οργάνωσης της εργατικής τάξης. Η κατάργηση σημαντικών συνδικαλιστικών δικαιωμάτων, ο περιορισμός της συνδικαλιστικής δράσης, η διευκόλυνση των απολύσεων συνδικαλιστών. Θέλουν να απονεκρώσουν τα συνδικάτα από συλλογικές δημοκρατικές διαδικασίες, να ενισχύσουν τον κοινωνικό εταιρισμό στο συνδικαλιστικό κίνημα.

Μας ζητάνε με την δική μας συγκατάθεση να  παραδώσουμε ηλεκτρονικά

βασικά στοιχεία μας στην εργοδοσία.

Συγκεκριμένα καθορίζεται υποχρέωση καταγραφής και ελέγχου σημαντικών στοιχείων των συνδικαλιστικών οργανώσεων στο ονομαζόμενο «Γενικό Μητρώο Συνδικαλιστικών Οργανώσεων Εργαζομένων», (ΓΕ.ΜΗ.Σ.Ο.Ε.) μέσω της κρατικής πλατφόρμας «Εργάνη» (εξειδικεύτηκαν με ΥΑ και ανά πάσα στιγμή με απόφαση του υπουργού εργασίας μπορούν να προστεθούν κι άλλα), αποδεικνύοντας την πρόθεση κρατικής κι εργοδοτικής παρέμβασης σε όλα τα Σωματεία, μέσω της εποπτείας του ΓΕ.ΜΗ.ΣΟ.Ε., του Υπ. Εργασίας και μέσω της πρόσβασης σε αυτό όλων των εργοδοτών.

Ταυτόχρονα το αντεργατικό έκτρωμα της ΝΔ :

  • Προβλέπει και τιμωρητικές διατάξεις σε όσους δεν «συμμορφωθούν με τας υποδείξεις», ότι δεν θα μπορούν να κάνουν συλλογικές διαπραγματεύσεις και συμβάσεις εργασίας, να προκηρύσσουν απεργιακές κινητοποιήσεις κλπ. Εάν δηλαδή μια συνδικαλιστική οργάνωση δεν δεχτεί να αυτοφακελωθεί στον κρατικό μητρώο του συνδικαλιστικού της ασφάλειας το ΓΕΜΗΣΟΕ, δεν μπορεί να πάρει απόφαση για απεργία. Είναι ζήτημα αν θα υπάρχει έστω και μία απεργία που δεν θα κρίνεται παράνομη!
  • Απαιτεί από τις συνδικαλιστικές οργανώσεις να τροποποιήσουν τα καταστατικά τους για να προβλέπουν Γενικές Συνελεύσεις και εκλογικές διαδικασίες και με ηλεκτρονικές πλατφόρμες.

3ος  άξονας: υπονόμευση του απεργιακού δικαιώματος

Μια σειρά περιοριστικών μέτρων του ν. 4808/2021 ήρθαν να προστεθούν στο προϋπάρχον αντεργατικό περιοριστικό πλαίσιο (50+1 του νόμου Αχτσιόγου), για την προκήρυξη απεργιακής κινητοποίησης, με στόχο απεργίες, αλλά ακόμα και στάσεις εργασίας, να κηρύσσονται παράνομες πολύ εύκολα. Ας σκεφτούμε για άλλη μια φορά: Για να κυβερνάς αρκεί να έχεις 38 ή 39 %, για να διοικείς σαν Περιφερειάρχης ή Δήμαρχος, σύμφωνα με τον νέο νόμο της ΝΔ αρκεί να έχεις 43%, για να έχεις πλειοψηφία στις Οικονομική Επιτροπή, μπορεί να έχεις και πολύ λιγότερο από αυτά τα ποσοστά, αρκεί να βγήκες πρώτος…., αλλά τα Σωματεία χρειάζονται 50+1 και όχι βέβαια των διοικήσεων των συνδικαλιστικών οργανώσεων, δηλαδή των εκπροσώπων των εργαζομένων, αλλά όλων των εργαζομένων-μελών των Σωματείων. Αυτή είναι η «κομμένη και ραμμένη» στα μέτρα του αστικού κράτους δημοκρατία…

Στα παραπάνω προστίθενται σωρευτικά υποχρεωτικά όλα τα παρακάτω, που αναφέρουμε συνοπτικά:

  • Υποχρέωση γνωστοποίησης απεργίας ή στάσης εργασίας (4) πλήρεις ημέρες πριν την πραγματοποίηση της και επίδοση των αιτημάτων με δικαστικό επιμελητή, με σχετικό εξώδικο σε υπουργεία (Υπουργείο Προεδρίας Κυβερνήσεως, Υπουργείο Οικονομικών, Υπουργείο που υπαγόμαστε, εν προκειμένω στο Εσωτερικών), καθώς και στον οικείο Περιφερειάρχη ως αρμόδια Διοίκηση των φορέων μας.
  • Υποχρέωση διεξαγωγής Δημόσιου διαλόγου για όλους τους εργαζόμενους στο Δημόσιο, τους ΟΤΑ και τα Ν.Π.Δ.Δ., ακόμα και για ολιγόωρη στάση εργασίας ενώπιον του «Οργανισμού Μεσολάβησης και Διαιτησίας» (Ο.ΜΕ.Δ.) με κατάθεση σχετικής αίτησης (επίδοση με δικαστικό επιμελητή) από την συνδικαλιστική οργάνωση, που κηρύσσει την απεργιακή κινητοποίηση. Όσο διαρκεί ο Δημόσιος διάλογος, η άσκηση του δικαιώματος της απεργίας ή της στάσης εργασίας αναστέλλεται!!!
  • Υποχρέωση διάθεσης Προσωπικού Ασφαλείας από κάθε συνδικαλιστική οργάνωση, που κηρύσσει απεργία ή στάση εργασίας,

Υποχρέωση διάθεσης Προσωπικού Ελάχιστης Εγγυημένης Υπηρεσίας (εκτός από το Προσωπικό Ασφαλείας) ώστε να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη λειτουργία της επιχείρησης, με την παροχή του ενός τρίτου (1/3) της συνήθους παρεχόμενης υπηρεσίας, σε συγκεκριμένες επιχειρήσεις-υπηρεσίες Δημόσιου χαρακτήρα ή κοινής ωφέλειας.

Δεν επιτρέπεται η κήρυξη απεργίας χωρίς να έχει προηγουμένως καθοριστεί το Προσωπικό Ασφαλείας και, όπου απαιτείται, το Προσωπικό Ελάχιστης Εγγυημένης Υπηρεσίας ή χωρίς να τεθεί στη διάθεση του εργοδότη το συγκεκριμένο προσωπικό με ευθύνη της Συνδικαλιστικής Οργάνωσης που κηρύσσει την απεργία.

  • Προστασία της απεργοσπασίας. Η ενημέρωση των εργαζομένων θα θεωρείται άσκηση ψυχολογικής βίας και θα βγαίνει αυτόματα η απεργία παράνομη, αφού η συνδικαλιστική οργάνωση που κηρύσσει απεργία υποχρεούται να προστατεύει το δικαίωμα των εργαζομένων, οι οποίοι δεν συμμετέχουν στην απεργία, ώστε να προσέρχονται και να αποχωρούν ελεύθερα και ανεμπόδιστα από την εργασία τους και να παρέχουν αυτήν χωρίς εμπόδιο και ιδίως χωρίς την άσκηση σωματικής ή ψυχολογικής βίας σε βάρος τους από οποιονδήποτε!!! Εάν αυτό παραβιαστεί, η απεργία μπορεί να διακοπεί με απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου, καθώς και να γεννηθεί αστική ευθύνη της συγκεκριμένης συνδικαλιστικής οργάνωσης και μελών του Διοικητικού της Συμβουλίου..
  • Εάν απεργία ή στάση εργασίας που έχει κηρυχθεί από Πρωτοβάθμια Συνδικαλιστική Οργάνωση κριθεί παράνομη δεν επιτρέπεται, μετά την έκδοση της απόφασης, η κήρυξη απεργίας κατά του ίδιου εργοδότη και με ίδια ημερομηνία έναρξης από την αντίστοιχη Δευτεροβάθμια ή Τριτοβάθμια Συνδικαλιστική Οργάνωση.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας μας (ΟΣΥΑΠΕ), όπως και μια σειρά συνδικαλιστικών οργανώσεων αποφάσισαν σε καθολική καταδίκη και απειθαρχία στις αντεργατικές διατάξεις, σύμφωνα με τα παρακάτω, τα οποία θέτουμε και σήμερα στο Γενικό μας Συμβούλιο :

  • Δεν γραφόμαστε στο εργοδοτικό – κρατικό μητρώο φακελώματος, το ΓΕΜΗΣΟΕ. Κανένα Σωματείο να μην καταθέσει μητρώα, καταστατικό, οικονομικές καταστάσεις, στο κρατικό μητρώο. Το ΓΕΜΗΣΟΕ να μείνει ανενεργό.
  • Δεν τροποποιούμε τα καταστατικά μας. Δεν κάνουμε τα καταστατικά της Ομοσπονδίας και των Σωματείων μας, τα αποφασισμένα μέσα από συλλογικές δημοκρατικές διαδικασίες, κουρελόχαρτα.
  • Δεν πειθαρχούμε στη δημιουργία απεργοσπαστικού μηχανισμού, το λεγόμενο “Προσωπικό Ελάχιστης Εγγυημένης Εργασίας”.
  • Λέμε όχι στις ηλεκτρονικές ψηφοφορίες και τις Γενικές Συνελεύσεις μέσα από ηλεκτρονικές πλατφόρμες. Υπερασπίζουμε την ελευθερία επιλογής και τη μυστικότητα της ψήφου των εργαζομένων για την εκλογή ΔΣ και αντιπροσώπων, το δικαίωμα ζωντανής, ενεργής συμμετοχής στις μαζικές διαδικασίες, τη συζήτηση και τη λήψη αποφάσεων.

Οι αρχαιρεσίες για εκλογή εφορευτικής επιτροπής, Δ.Σ. – Ε.Ε., αντιπροσώπων για ΟΣΥΑΠΕ καθώς και αντιπροσώπων για Νομαρχιακό Τμήμα θα συνεχίσουν να γίνονται σύμφωνα με το καταστατικό μας αποκλειστικά με αυτοπρόσωπη, δια ζώσης ψηφοφορία και παρουσία δικηγόρου. Δεν θα γίνονται δεκτοί στα Συνέδριά μας αντιπρόσωποι, που δεν θα εκλεγούν με αυτοπρόσωπη, δια ζώσης ψηφοφορία και με διαδικασίες σύμφωνα με τα οριζόμενα στο καταστατικό της Ομοσπονδίας μας.

  • Δεν θα αφήσουμε να φτιάχνουν τα Δ.Σ. των Συνδικάτων και των Ομοσπονδιών το κράτος και η εργοδοσία με τις ηλεκτρονικές ψηφοφορίες, με πλατφόρμες διαβλητές στη νοθεία.

Απαιτούμε:

  • Κατάργηση του νόμου – εκτρώματος Χατζηδάκη.
  • Κατάργηση όλων των αντεργατικών νόμων που περιορίζουν και καταργούν εργασιακά και συνδικαλιστικά δικαιώματα.
  • Προστασία της συνδικαλιστικής δράσης, προστασία του συνόλου των ιδρυτικών μελών ενός σωματείου. Κατοχύρωση της ανεμπόδιστης συνδικαλιστικής δράσης στους χώρους δουλειάς, εξασφάλιση των συνδικαλιστικών αδειών. Όχι στις απολύσεις συνδικαλιστών. Ακύρωση κάθε απόλυσης και κάθε δίωξης για συνδικαλιστική δράση.
  • Επαναφορά της δυνατότητας στα κλαδικά συνδικάτα, στα δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια συνδικαλιστικά όργανα να ασκούν ανεμπόδιστα τη συνδικαλιστική τους δραστηριότητα, μεταξύ άλλων να μπορούν να καλύπτουν τον αγώνα κάθε συνδικάτου με τη μορφή πάλης που θα επιλέξει το ίδιο.
  • Προστασία του απεργιακού δικαιώματος έναντι της απεργοσπασίας και απαγόρευση της ανταπεργίας (lockdown).
  • Κατάργηση της προβοκατόρικης διάταξης περί “άσκησης ψυχολογικής βίας” που αποτελεί όχημα δίωξης αγωνιστών που περιφρουρούν τον αγώνα τους.
  • Αυξήσεις στους μισθούς. Κατάργηση των περιορισμών στις ΣΣΕ.
  • Σταθερή δουλειά με σύγχρονα δικαιώματα, 7ωρο – 5νθήμερο – 35ωρο.
  • Επαναφορά της Κυριακής αργίας σε όλους τους κλάδους.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι όλα τα παραπάνω συναποφασίστηκαν και στην μεγάλη, μαχητική και αποφασιστική σύσκεψη, που πραγματοποιήθηκε στις 5 Οκτώβρη, με πρωτοβουλία Ομοσπονδιών, Εργατικών Κέντρων και Συνδικάτων, στο γήπεδο του Σπόρτινγκ με πάνω από 200 συνδικαλιστικές οργανώσεις  για την κλιμάκωσης της πάλης και τον συντονισμό της κοινής δράσης των εργαζομένων, για την υπεράσπιση της υγείας, της ζωής και των δικαιωμάτων των εργαζομένων, για να μείνει στα χαρτιά ο νόμος έκτρωμα Χατζηδάκη, όπου και λήφθηκε απόφαση για πραγματοποίηση Συλλαλητηρίου στις 4 Νοέμβρη και κλιμάκωση της πάλης με απεργιακή κινητοποίηση.

Οι αποφάσεις αυτές αποτελούν χρέος στους ηρωικούς αγώνες του εργατικού – λαϊκού κινήματος, σε όσους θυσίασαν ακόμα και τη ζωή τους για την ελευθερία, την ελεύθερη συνδικαλιστική δράση, τα δημοκρατικά δικαιώματα και την κοινωνική απελευθέρωση όλων των εργαζομένων.

 Σημειώνουμε επίσης ότι η εφαρμογή του ν. Χατζηδάκη ξεκίνησε ήδη με την απεργία-αποχή των εκπαιδευτικών και την κυβερνητική καταστολή της που εξόργισε, πείσμωσε ακόμα πιο πολύ και έβγαλε στο δρόμο πάνω από 100.000 εκπαιδευτικούς.

Οφείλουμε να εκφράσουμε την αλληλεγγύη και την στήριξή μας στον αγώνα των εκπαιδευτικών ενάντια στην λεγόμενη «αξιολόγηση» και τον κυβερνητικό αυταρχισμό, για ένα σχολείο, που θα μορφώνει και δεν θα εξοντώνει, για ένα σχολείο που δεν θα υποχρεώνει τους γονείς να βάζουν το χέρι στη τσέπη, που θα παρέχει ουσιαστική μόρφωση στα παιδιά μας κι όχι μόνο κάποιες δεξιότητες για να έχουν οι επιχειρήσεις φτηνούς εργαζόμενους, που θα είναι δημόσιο και δωρεάν κι όχι να μπορεί να σπουδάζει όποιος έχει λεφτά για κολλέγια και να πετιούνται έξω από τα πανεπιστήμια με τη λεγόμενη βάση εισαγωγής δεκάδες χιλιάδες μαθητές, ενάντια στο σχολείο επιχείρηση και στις διαχρονικές προσπάθειες όλων των κυβερνήσεων σε αυτή την κατεύθυνση.

Πρέπει επίσης να σημειώσουμε ότι η λεγόμενη «αυτονομία» του σχολείου που προωθεί η κυβέρνηση της ΝΔ σε συνέχεια ρυθμίσεων προηγούμενων κυβερνήσεων είναι ανάλογη με την «οικονομική αυτοτέλεια» των ΟΤΑ, που θέλει τις υπηρεσίες μας να επιβάλουν φόρους, τέλη και πρόστιμα, που ενισχύει την ανταποδοτικότητα και κατηγοριοποιεί Δήμους και Περιφέρειες. Είναι η «αυτοτέλεια», που μετέφερε σαν πρώτο βήμα την μισθοδοσία μας από τον κρατικό προϋπολογισμό στους ΚΑΠ,  που απαιτεί «ίδια έσοδα» για την κάλυψη μιας σειράς δαπανών.

Ταυτόχρονα τις μέρες αυτές εκδικάστηκε και η Έφεση της ΟΣΥΑΠΕ, που καταθέσαμε στις 15-10-2020 ενάντια στην πρωτόδικη δικαστική απόφαση, που με προσχηματικά επιχειρήματα στη γραμμή περιστολής των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων υιοθέτησε εκτός των άλλων ένα αντιδραστικό – αντεργατικό σκεπτικό και έκρινε ΠΑΡΑΝΟΜΗ την Αποχή των Εποπτών Δημόσιας Υγείας (ΕΔΥ) από την εξωτερική εργασία, μετά την προσφυγή της Περιφερειακής Αρχής Πατούλη/ΝΔ.

Θέλουν όπως είπαμε σιγή νεκροταφείου!!!

Η απεργιακή κινητοποίηση των ΕΔΥ προκηρύχτηκε πριν ένα χρόνο, βάσει του ν. 1264/1982 και βγήκε παράνομη…, όπως έβγαιναν οι 9 στις 10 απεργίες… Φανταστείτε τι θα βγάζουν τώρα τα δικαστήρια με τον νόμο Χατζηδάκη, που περνάει τους εργαζόμενους και τα σωματεία τους από «πεντακόσια κόσκινα»!!!!

Είναι χαρακτηριστικά αυτά, που μεταξύ άλλων ανέφερε η Υπουργός Παιδείας στην πρόσφατη αγωγή της κατά των εκπαιδευτικών : «Σε κάθε περίπτωση παράνομη είναι η απεργία, που στοχεύει στην άσκηση πίεσης κατά του νομοθετικού σώματος να ψηφίσει ή να μην ψηφίσει νόμο ή κατά της διοικήσεως για να προβεί σε πράξη ή παράλειψη»!!! όπως και ότι « η απεργία υπερβαίνει τις συνταγματικές διατάξεις…, όταν στοχεύει να επιβάλει μεταβολή της κυβερνητικής πολιτικής…»!!!

Και όπως είπαμε και πριν λίγες μέρες, που εκδικάστηκε η συγκεκριμένη έφεσή μας όση σκόνη κι αν σηκώνουν με τις διώξεις, την καταστολή και τον αυταρχισμό δεν μπορούν να κρύψουν τα προβλήματα. Τα προβλήματα παραμένουν εδώ, άλυτα, γιατί προκειμένου να στηριχτεί η κερδοφορία και η ανταγωνιστικότητα των επιχειρηματικών ομίλων, οι εργαζόμενοι πρέπει να είναι φτηνοί και χωρίς δικαιώματα. Αποδεικνύεται επίσης εκτός των άλλων πόσο πολύ φοβούνται την οργανωμένη, συλλογική αντίδραση των εργαζομένων.  Γι αυτό εξάλλου φέρανε και τον νόμο – έκτρωμα Χατζηδάκη, για να  απαγορεύουν επί της ουσίας κάθε απεργία.

Επίσης το σίγουρο είναι ότι ακόμα και αυτή η απεργιακή κινητοποίηση των ΕΔΥ στην Αττική, που ούτε καν ξεκίνησε έδωσε ώθηση στα αιτήματα, μειώθηκαν ή και σταμάτησαν οι πιέσεις στους συναδέλφους να χρησιμοποιούν τα ΙΧ αυτοκίνητά τους, απέτρεψαν το σχέδιο νόμου Πατούλη/ΕΝΠΕ για τη «Σύσταση Γενικών Διευθύνσεων Επιθεώρησης» σε κάθε Περιφέρεια με το οποίο θέλανε να κάνουν τις υπηρεσίες και τους εργαζομένους διαφόρων «ταχυτήτων» και αμοιβών, καθώς επίσης πιστεύουμε ότι και οι ΕΔΥ και άλλες ειδικότητες θα ενταχθούν επιτέλους στους δικαιούχους του ανθυγιεινού επιδόματος. Είναι αυτό που λέμε ότι κανένας αγώνας, καμιά προσπάθεια όταν έχει μαζικά χαρακτηριστικά, όταν εκφράζει την αποφασιστικότητα των εργαζομένων δεν πάει χαμένος, αλλά βάζει το λιθαράκι του…

Ιδιαίτερη αναφορά χρειάζεται να κάνουμε για την ηλεκτρονική ψηφοφορία, για την μάχη που συνέπεσε με τους αγώνες των εργαζομένων ενάντια στο αντεργατικό τερατούργημα της κυβέρνησης της ΝΔ, τον ν. Χατζηδάκη και που δόθηκε από τους συναδέλφους στην Περιφέρεια Αττικής.

Είναι γνωστή ή όλη διαπάλη, Θα σταθούμε σε μερικές μόνο πλευρές;

  1. Γιατί προωθείται η ηλεκτρονική ψηφοφορία; Αποτελεί απλά έναν εκσυγχρονισμό; Πιστεύει κανείς ότι η κυβέρνηση με τον ν. Χατζηδάκη, που αποτυπώνει όλα τα θέλω της εργοδοσίας θέλει να υπάρχουν μαζικά, ισχυρά συνδικάτα; Ούτε οι αφελείς το πιστεύουν.

Κυβέρνηση, Περιφερειάρχες, Δήμαρχοι, μεγαλοεργοδότες προσπαθούν συντονισμένα να βάλουν τους εργαζόμενους στον «πάγκο», αμέτοχους και αδρανείς σε όλα όσα αντιμετωπίζουν, σε όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας.

Θέλουν να διαπαιδαγωγήσουν τους εργαζόμενους σε «απομακρυσμένες» διαδικασίες με ηλεκτρονικές πλατφόρμες, γιατί γι αυτούς είναι κίνδυνος η ολόπλευρη ενημέρωση, η συζήτηση, η ζωντανή αντιπαράθεση, η ιδεολογοπολιτική διαπάλη, η σύγκρουση των επιχειρημάτων.

Θέλουν τους εργαζόμενους στον καναπέ, να αρκούνται σε ένα σιχτίρισμα για εκτόνωση σε κλειστούς τοίχους…. ,να μπορούν να τους εκβιάζουν και να τους απειλούν ακόμα περισσότερο.

Είναι κίνδυνος για κράτος και εργοδοσία να συναντιόμαστε, να τοποθετούμαστε με υπευθυνότητα, με σκέψη και σοβαρότητα να παίρνουμε την ευθύνη μας για τη ζωή μας, για το πως θα αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα και τα βάσανα που μας φορτώνουν, να σηκώνουμε το χέρι μας και να αποφασίζουμε για το πλαίσιο δράση μας και τις διεκδικήσεις μας. Φοβούνται τη δύναμη που παίρνουμε όταν μαζί σηκώνουμε τα χέρια μας ψηλά και αποφασίζουμε πως ναι, μπορούμε να αντιπαρατεθούμε με κράτος και εργοδοσία, μπορούμε να διεκδικήσουμε τη ζωή που μας αξίζει.

Φοβούνται τις συλλογικές μας διαδικασίες γιατί ξέρουν αυτό που έχει δείξει η ιστορία της κοινωνικής εξέλιξης, η ιστορία της ταξικής πάλης, ότι η κοινωνία προχωράει μπροστά με το δρόμο που ανοίγει η πρωτοπορία…

Είναι χαρακτηριστική η λυσσαλέα στάση όλου του μηχανισμού της Περιφερειακής Αρχής Αττικής, που σε σύμπραξη με συμβούλους απ’  όλο το φασιστικό φάσμα έδωσε τα ρέστα της σε εκβιασμούς, απειλές, βολέματα, εξυπηρετήσεις και τρομοκρατία, σε φανερή και κρυφή στήριξη του εργοδοτικού της ψηφοδελτίου, της λεγόμενης Αναγέννησης, που μετείχε στην ηλεκτρονική ψηφοφορία για τα ΥΣ.

  1. Αποτελεί συλλογική στάση να πηγαίνεις για τέτοια σοβαρά θέματα κόντρα στις αποφάσεις, στις ομόφωνες μάλιστα αποφάσεις των συνδικαλιστικών σου οργάνων; Όχι βέβαια και δεν μας παραξενεύει που η ηγεσία της παράταξης της Περιφερειακής Συμμαχίας προσπαθώντας να αντιστρέψει την πραγματικότητα και να κρύψει την αλήθεια, παρουσιάζει στις τοποθετήσεις και ανακοινώσεις της, την αντιδραστική της επιλογή στήριξης της Περιφερειακής Αρχής Αττικής και του ομογάλακτου – εργοδοτικού ψηφοδελτίου της, την υβριστική στάση απέναντι στον ΣΥΠΑ, τις αποφάσεις του και το προεδρείο του, απλά ως άλλη άποψη, που διώχθηκε… Αυτά τα απαράδεκτα ισχυρίζονται και για την απόφαση του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας για μομφή και αποπομπή από τις θέσεις ευθύνης που κατείχαν στο Δ.Σ..

Πανδημία – υγεία – εμβολιασμοί – ΜΑΠ

Τo διάστημα που πέρασε από το προηγούμενο Γενικό Συμβούλιο η πανδημία του κορονοϊού συνέχισε να βάζει τη σφραγίδα της σε όλα τα ζητήματα, συνέχισε η εργαλειοποίησή της από την κυβέρνηση της ΝΔ, τις Περιφερειακές και Δημοτικές Αρχές, που συμπορεύονται με τη στρατηγική της. Αντί για μέτρα προστασίας στις υπηρεσίες μας και σε όλους τους χώρους δουλειάς, μέτρα ενάντια στον συγχρωτισμό, στα μέσα μεταφοράς, στα σχολεία, νομοθέτησε και επέβαλε πρόστιμα και αναστολές στους ανεμβολίαστους, αντί για δωρεάν και επαναλαμβανόμενα τεστ σε όλους, εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους, μετέτρεψε το εμβόλιο από ένα όπλο για την αντιμετώπιση της πανδημίας σε κυβερνητικό όπλο ενάντια στους εργαζόμενους.

Ταυτόχρονα, παρά την επιτακτικότατα συνεχίστηκε η γύμνια του δημόσιου συστήματος υγείας, με τις χιλιάδες κενές θέσεις ιατρονοσηλευτικού προσωπικού, με την παντελή έλλειψη δημόσιου πρωτοβάθμιου συστήματος υγείας, με τα υγειονομικά πρωτόκολλα σκοπιμοτήτων, με νοσοκομεία που μετατράπηκαν σε νοσοκομεία μιας νόσου, με απαγορεύσεις και αντεργατικές μεθοδεύσεις για να φιμώσουν τους εργαζόμενους και το λαό γενικότερα.

Οι εργαζόμενοι συνεχίσαμε να απαιτούμε μαζί με σωματεία του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, μαζί με τους νοσοκομειακούς γιατρούς, που μεθαύριο απεργούν την στελέχωση των δημόσιων δομών υγείας και την παροχή δωρεάν & ποιοτικά αναβαθμισμένων παροχών, κόντρα στις ΣΔΙΤ και την συνεχή εμπορευματοποίηση της υγείας, που προωθούν χέρι – χέρι κυβέρνηση, Ιατρικοί Σύλλογοι, ιατρικό κατεστημένο και τα μεγαθήρια της υγείας που είδαν με τον κορονοϊό τα κέρδη τους να εκτοξεύονται από την πανάκριβη αγορά υπηρεσιών υγείας των ιδιωτικών κλινικών από το κράτος, από τα τεστ της covid-19, από την ανάγκη να βρουν κρεβάτι, χειρουργείο κλπ οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα.

Απαιτήσαμε μέτρα υγείας και ασφάλειας και την χορήγηση ΜΑΠ σε όλους τους δικαιούχους, σύνταξη Μελετών Επαγγελματικού Κινδύνου, μόνιμους γιατρούς εργασίας και τεχνικούς ασφαλείας. Καταγγείλαμε την μη χορήγησή τους εδώ και 2 ½ χρόνια σύμφωνα με την ΚΥΑ, και συντάξαμε ως Ομοσπονδία σχέδιο εξώδικου που αποστείλαμε στους πρωτοβάθμιους Συλλόγους για να καταθέσουν στις Περιφερειακές Αρχές με αίτημα την αποτίμησή των ΜΑΠ & του γάλακτος σε χρήμα για τα έτη 2019 και 2020, διαδικασία, για την οποία ακόμα και σήμερα αρκετές Περιφερειακές Αρχές κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν.

Πριν λίγες μέρες παραδόθηκε το πόρισμα της Επιτροπής για το ανθυγιεινό επίδομα στους δημοσίους υπαλλήλους στον υπουργό Οικονομικών. Σύμφωνα με το άρθρο 18, παρ. 10 του ν.4354/2015 πρέπει μέσα σε 2 μήνες να βγει η ΚΥΑ που θα το ρυθμίζει.

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι οι κινητοποιήσεις μας, οι αγωνιστικές μας παρεμβάσεις, η συμμετοχή μας σε απεργιακές κινητοποιήσεις, τα εμπεριστατωμένα υπομνήματά μας, οι ανακοινώσεις και τα δελτία τύπου που έχουμε βγάλει κάθε φορά, που έφταναν στα χέρια μας υποθέσεις και σχετικές φωτογραφίες θα φέρουν το αποτέλεσμα που θέλουμε, να χορηγηθεί ανθυγιεινό επίπεδο σε ΕΔΥ, κτηνιάτρους, οδηγούς κλπ. Οι πληροφορίες επιβεβαιώνουν τις αρχικές μας εκτιμήσεις, ότι άλλοι κλάδοι μπαίνουν, άλλοι βγαίνουν, ανακατανέμονται ποσά και καταλήγει όμως παρά τις προσθήκες κλάδων σε ένα δημοσιονομικά ουδέτερο ποσό, όπως λέγεται από τους κυβερνητικούς οικονομολόγους, που επεξεργάζονται τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς ώστε να μην δίνεται φράγκο παραπάνω στους εργαζόμενους. Χρειάζεται ετοιμότητα από όλους μας.

«ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ»

Το ζήτημα των «μετακινήσεων» μέρα με τη μέρα κι όσο η υποστελέχωση οξύνεται και ο αυταρχισμός βρίσκεται στη πρώτη γραμμή αποτελεί βασικό εργαλείο των Περιφερειακών Αρχών να πιέζουν, να εκβιάζουν, να «τιμωρούν» και να διώκουν…

Είναι χαρακτηριστικές οι σκοπιμότητες της Περιφερειακής Αρχής Πατούλη, που προσπάθησε με τις μετακινήσεις πρωτοπόρων συνδικαλιστών να χτυπήσει το Σωματείο, της Αττικής, να επιδράσει καταλυτικά στις διαθέσεις των εργαζομένων, ώστε με τον παραδειγματικό φόβο, που εξέπεμπαν  να κάνει τους εργαζόμενους να σκύψουν το κεφάλι, να τρομοκρατήσει, να δυναμώσει τον μηχανισμό που έστησε με το εργοδοτικό ψηφοδέλτιο του, που ούτε για το ζήτημα των αυθαίρετων μετακινήσεων δεν βρήκε λόγο να κριτικάρει την Περιφερειακή Αρχή, αλλά έβγαζε ανακοινώσεις στήριξης με όλη την επιχειρηματολογία Πατούλη.

Η ρύθμιση του άρθρου 219 του ν. 4555/2018 για τις «μετακινήσεις» από μία ΠΕ σε άλλη ΠΕ πρέπει να στηριχτεί και να επεκταθεί και για τις «μετακινήσεις» από υπηρεσία που εδρεύει σε ένα Δήμο σε υπηρεσία που εδρεύει σε άλλο Δήμο και από μία Δ/νση μιας Γενικής Δ/νσης σε άλλη Δ/νση, άλλης Γενικής Δ/νσης, καθώς και για τις τοποθετήσεις.

Απόκτησε ιδιαίτερη σημασία η απόφαση του Δ.Σ. του ΣΥΠΑ να προσφύγει στο Ακυρωτικό Διοικητικό Εφετείο όχι για να «καλύψει» τους συνδικαλιστές που διώχτηκαν από την διοίκηση της ΝΔ/Πατούλη, αλλά για να θωρακιστεί η συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση για τις «μετακινήσεις», που αφορά όλους, «απλούς» υπαλλήλους και προϊσταμένους, ρύθμιση που παλέψαμε πολύ, που δώσαμε σημαντικούς αγώνες για να την πετύχουμε, πηγαίνοντας ενάντια στις πιέσεις και τις προθέσεις όλων των Περιφερειακών Αρχών σε όλη τη χώρα, που διαχρονικά ήθελαν και θέλουν να έχουν λυμένα τα χέρια τους, για να τρομοκρατούν και να μετακινούν όπου και όποτε θέλουν τους «ενοχλητικούς» υπαλλήλους. Γι αυτό και χαρακτηρίσαμε την απόφαση που κερδίσαμε (αμετάκλητη και άμεσα εκτελεστή) σαν καταπέλτη, που πλέον αποτελεί νομολογία για όλους τους εργαζόμενους των Περιφερειών.

Γι αυτό και στο δικόγραφο που καταθέσαμε δεν προβάλαμε ως πρώτο λόγο τις πλευρές που συνδέονται με την συνδικαλιστική ιδιότητα και ούτε καν δημοσιοποιήσαμε την δικαστική δικαίωση από την Απόφαση της Επιτροπής Προστασίας Συνδικαλιστικών Ελευθεριών και Δικαιωμάτων Δημοσίων Υπαλλήλων Αθηνών.

Ζητήσαμε ως ΟΣΥΑΠΕ από το ΥΠΕΣ:

  • Να ανακαλέσει το υπ’ αριθμ. πρωτ. 21313/22-3-2019 έγγραφό του με το οποίο δίνοντας οδηγίες στις αρμόδιες υπηρεσίες των Περιφερειών ανέφερε ότι «η μετακίνηση προϊσταμένων οργανικών μονάδων δεν εντάσσεται στο ρυθμιστικό πεδίο της παρ. 5 του άρθρου αυτού.», ισχυρισμός ο οποίος απορρίφθηκε με την συγκεκριμένη 1261/2021 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών.
  • Να δώσει συγκεκριμένες οδηγίες στις αρμόδιες υπηρεσίες των Περιφερειών, για την ορθή εφαρμογή του άρθρου 219 του Ν. 4555/2018, για το ζήτημα των «μετακινήσεων», άλλως μεταθέσεων.

Στην κατεύθυνση αυτή του αποστείλαμε για δεύτερη φορά το υπ’ αριθμ. πρωτ.133/11-9-2018, έγγραφο της Ομοσπονδίας μας, που εμπεριέχει κατά την άποψή μας όλες τις απαραίτητες «οδηγίες» για την εφαρμογή του άρθρου 219 του Ν. 4555/2018, για τις «μετακινήσεις».

Απ’ ότι φαίνεται η σκόπιμη κωλυσιεργία του ΥΠΕΣ και οι μεθοδεύσεις της Περιφερειακής Αρχής θα μας οδηγήσουν και σε νέα προσφυγή, προκειμένου και πάλι με δικαστική απόφαση να γίνουν σαφείς και υποχρεωτικές οι διαδικασίες εφαρμογής του άρθρου 219, δεδομένου ότι οι αθλιότητες συνεχίζονται και παραπέμπει στο Υ.Σ. την ίδια «μετακίνηση».

Οργανισμοί, Κατανομή προσωπικού, θέσεις ευθύνης, ισοτιμία πτυχίων, προσοντολόγιο

Κάθε τρεις και λίγο οι περισσότερες Περιφερειακές Αρχές αλλάζουν τους Οργανισμούς, γιατί και οι ίδιες έρχονται αντιμέτωπες με τα αδιέξοδα που δημιουργεί η πολιτική που υπηρετούν, καθώς και γιατί σε κάθε φάση της οικονομίας προσπαθούν να συγκροτούν ανάλογα τις υπηρεσίες ώστε να είναι πιο αποτελεσματικές στους στόχους, που αυτοί βάζουν, εξυπηρετώντας ταυτόχρονα και τους μηχανισμούς που φτιάχνουν… συγκροτώντας Τμήματα & Δ/νσεις για να δίνουν το επίδομα εκεί που επιλέγουν…, να έχουν πιο ελεγχόμενες δομές, που θα σηκώνουν πιο εύκολα, πιο πολλές παρεμβάσεις και ταυτόχρονα θα διευκολύνουν τις ιδιωτικοποιήσεις, τους τεχνικούς συμβούλους, τις εργολαβίες κλπ, θα δίνουν ώθηση στην ενίσχυση των Αναπτυξιακών Οργανισμών (ΑΕ), των διαφόρων δικτύων, συμπράξεων (ΣΔΙΤ), εκχωρήσεων κλπ.

Αυτό το έργο λοιπόν όλοι οι συνάδελφοι, που έχουμε κάποια χρόνια υπηρεσίας το έχουμε δει πολλές φορές, μαζί με τις βαρύγδουπες κουβέντες για την αποτελεσματικότητα των οργανωτικών σχημάτων που επιλέγουν.

Κάθε Περιφερειακή Αρχή προχωράει σε οργανωτικές προσαρμογές, αλλάζοντας τον Οργανισμό της άλλοτε συρρικνώνοντας τις οργανικές μονάδες (Δ/νσεις – Τμήματα) κι άλλοτε αυξάνοντας τες.

Ανεξάρτητα από τους σχεδιασμούς της ΕΕΤΑΑ & των ιδιωτικών εταιρειών, που συνεργάστηκαν μαζί της, όπως αυτοί αποτυπώνονται στα «πρότυπα» σχέδιά της (οργανογράμματα & περιγράμματα θέσεων εργασίας), ανεξάρτητα από αντίθετες απόψεις, που εκφράζονται από Περιφερειακές Αρχές, εμείς πρέπει να έχουμε καθαρό, ότι οι Οργανισμοί εκφράζουν και αποτυπώνουν όλο το αντεργατικό πλαίσιο, εκφράζουν το πλαίσιο των ΣΔΙΤ, των εκχωρήσεων, των ιδιωτικοποιήσεων και όλων των αντιλαϊκών εργαλείων.

Γι αυτό δεν μπορεί να «σερνόμαστε» πίσω από το ένα ή το άλλο σχέδιο, αλλά να συνεχίσουμε να παλεύουμε για το σύνολο των πλευρών που αλληλεπιδρούν  (Οργανισμοί, ρυθμίσεις αρμοδιοτήτων, ρόλος υπηρεσιών, στελέχωση, εξοπλισμός, χρηματοδότηση κ.α.).

Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα βγάλουμε ανακοίνωση ή δεν θα κάνουμε παρέμβαση για το απαράδεκτο σχέδιο της ΕΕΤΑΑ. Ίσα – ίσα, προτείνω και να βγάλουμε ανακοίνωση και να κάνουμε παρέμβαση.

Ταυτόχρονα σε κάθε Περιφέρεια πρέπει με ετοιμότητα οι πρωτοβάθμιοι Σύλλογοι να παρεμβαίνουν ολοκληρωμένα.

Και βέβαια να ξεκαθαρίσουμε πως τα σχέδια της ΕΕΤΑΑ δεν έχουν καμία σχέση, με το αίτημα, που διατυπώσαμε στο προηγούμενο Γενικό Συμβούλιο, ότι οι «Οργανισμοί των 13 Περιφερειών πρέπει να έχουν «ενιαία» βάση ως προς τις αρμοδιότητες και τις Οργανικές τους μονάδες, με ενιαία περιγράμματα θέσεων ευθύνης όπου θα γίνεται σαφής μνεία στους κλάδους και στις εκπαιδευτικές βαθμίδες για κάθε θέση ευθύνης ΠΕ-ΤΕ-ΔΕ, με πρόβλεψη ελάχιστης στελέχωσης σε κλάδους και ειδικότητες για την λειτουργία τους, βασισμένη σε κριτήρια πληθυσμιακά, γεωγραφικά, παραγωγικά κλπ,  συνοδευόμενοι από καθηκοντολόγια και ενιαίες διαδικασίες για τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους πολίτες».

Σοβαρό ζήτημα αποτελεί και το ζήτημα της κατανομής των θέσεων εργασίας,  που γίνεται αυθαίρετα, με απόφαση Περιφερειάρχη, όποτε θέλει. Απαίτησή μας, αίτημά μας πρέπει να είναι να προβλέπεται σε κάθε Οργανισμό και η κατανομή των οργανικών θέσεων κατά κατηγορίες, κλάδους, και ειδικότητες του μόνιμου και ΙΔΑΧ προσωπικού σε κάθε οργανική μονάδα, ως ελάχιστο μέτρο ύπαρξης διαφάνειας και αντιμετώπισης του αυταρχισμού και της αυθαιρεσίας της κάθε Περιφερειακής Αρχής.

Πρόσφατο χαρακτηριστικό παράδειγμα αυθαιρεσίας είναι αυτό της Περιφερειακής Αρχής Πελοποννήσου, χωρίς βέβαια να αποτελεί εξαίρεση, αλλά τον κανόνα.

Μαζί με τα ζητήματα των οργανικών θέσεων είναι και αυτό της ρύθμισης της ισοτιμίας των ΤΕ υπαλλήλων και της καθιέρωσης ενιαίας κατηγορίας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (κριτήρια, προϋποθέσεις και διαδικασίες) με τα νέα Ανώτατα Ιδρύματα (ΠΑΔΑ κλπ), η έκδοση των επαγγελματικών δικαιωμάτων όλων των αποφοίτων και η πρόβλεψη ανάλογων οργανικών θέσεων σε κάθε Οργανισμό, καθώς και του λεγόμενου «προβαδίσματος» στις θέσεις ευθύνης. Είμαστε ενάντια στην «ευελιξία», που νομοθέτησε η κυβέρνηση της ΝΔ για το προσοντολόγιο, που οδηγεί σε φωτογραφικές διαδικασίες στις προσλήψεις και γενικότερα στην υπηρεσιακή εξέλιξη.

Η κατάσταση με την προκήρυξη των θέσεων ευθύνης παραμένει επί της ουσίας  ίδια. Κάποιες Περιφέρειες προκηρύσσουν τις θέσεις των Γενικών, ταυτόχρονα σε άλλες ενώ «λήγουν»  δεν προκηρύσσονται. Σε καμιά Περιφέρεια δεν έχουν προκηρυχτεί οι υπόλοιπες θέσεις. Στα ΣΕΠ πιάσανε «στασίδι» οι εκτελεστικοί κάθε Περιφέρειας, οι αιρετοί δεν επανήλθαν, παρότι ζητήσαμε νομοθετική ρύθμιση για την επαναφορά τους, η μοριοδότηση των «αναθέσεων» και η συνέντευξη διατηρούνται.  Ταυτόχρονα η προώθηση των ημετέρων αποτελεί πάγια τακτική σε όλες τις Περιφέρειες.

Παραμένουμε σταθεροί στην απαίτησή μας για άμεση προκήρυξη όλων των θέσεων ευθύνης σε όλα τα επίπεδα, χωρίς αποκλεισμούς, χωρίς μοριοδότηση της ανάθεσης, χωρίς συνέντευξη, με διαφάνεια και μετρήσιμα κριτήρια.

Χωρίς αυταπάτες για τις προσφυγές στη δικαιοσύνη και τα άλλα θεσμικά όργανα, χωρίς αυταπάτες στο διοικητικό δίκαιο, που ήταν και είναι εργοδοτικό, το εξώδικο που κατέθεσε η Ομοσπονδία σε όλες τις Περιφερειακές Αρχές για την μη προκήρυξη των θέσεων ευθύνης, παραμένει αξιοποιήσιμο «εργαλείο» για κάθε Σύλλογο.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Όσο σημαντικό είναι να έχουμε κάθε φορά καθαρό το τι θέλουμε, το τι παλεύουμε, άλλο τόσο και ίσως περισσότερο είναι να συνειδητοποιήσουμε ότι τίποτα δεν χαρίζεται, όλα καταχτιούνται με αγώνες. Ότι δεν υπάρχουν σωτήρες για τους εργαζόμενους, χωρίς εμάς… Δύναμή μας είναι η θέλησή μας και η αποφασιστικότητά μας να στεκόμαστε αταλάντευτα με τα δικά μας συμφέροντα, κόντρα σε κάθε κυβέρνηση, σε κάθε εργοδότη, σε κάθε αντιλαϊκή πολιτική, από όπου κι αν σχεδιάζεται, εκπορεύεται και υλοποιείται.

Αυτό το ρόλο πρέπει πάντα να παίζουν Ομοσπονδία και Σωματεία κι όχι να είναι χειροκροτητές των κυβερνητικών – εργοδοτικών επιλογών.

Κι έχουμε επίσης καθαρό ότι όσο και καλά να διατυπώνει κανείς τα αιτήματά του, αυτό  που χρειάζεται για να παλευτούν αποτελεσματικά είναι να παλεύει για τους όρους και τις προϋποθέσεις, που απαιτούνται για να λυθούν.  Δεν μπορεί δηλαδή οι εργαζόμενοι να περιμένουν αυξήσεις στους μισθούς, ικανοποίηση άλλων οικονομικών τους αιτημάτων, να περιμένουν να αυξηθούν οι δαπάνες για τη δημόσια υγεία, την δημόσια παιδεία κλπ εάν αποδέχονται και στηρίζουν μια πολιτική που θεωρεί κόστος τον εργαζόμενο, που στηρίζει την επιχειρηματική δράση στην υγεία, την παιδεία, που θεωρεί αδιαπραγμάτευτες τις νατοϊκές δαπάνες.

Μπροστά μας έχουμε το Συλλαλητήριο στις 4 Νοέμβρη και την απεργιακή κινητοποίηση, που θα προκηρυχτεί.

Επιπρόσθετα προτείνουμε να πάρουμε απόφαση απεργιακής κινητοποίησης με τα βασικά ζητήματα του διεκδικητικού μας πλαισίου (προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, αυξήσεις μισθών και κάλυψη απωλειών, χορήγηση ανθυγιεινού επιδόματος, ελεγκτικού επιδόματος, μηνιαίου ποσού για την κάλυψη της εντός έδρας κίνησης των υπαλλήλων των ελεγκτικών μηχανισμών, αύξηση των ημερών εκτός έδρας και της αποζημίωσης με ΙΧ, οργανωτικές αναδιαρθρώσεις), καθώς και να δοθεί εξουσιοδότηση στο Δ.Σ. της Ομοσπονδίας για την προκήρυξή της (χρονικός προσδιορισμός και λοιπές ενέργειες).

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ – ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΙΚΑ – ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ

ΑΞΙΟΠΟΙΟΥΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΟΡΦΕΣ ΠΑΛΗΣ

ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΜΑΣ, ΝΑ ΣΩΣΟΥΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙΣ ΜΑΣ

  

  1. ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ 9ου ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΟΣΥΑΠΕ

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες

Σύμφωνα με το άρθρο  22 του καταστατικού μας «Το Τακτικό Συνέδριο της Ομοσπονδίας συγκαλείται κάθε τρία χρόνια. Η σύγκληση γίνεται με έγγραφη πρόσκληση του Γ.Σ., στην οποία αναγράφονται τα θέματα της ημερήσιας διάταξης και κοινοποιείται στους Συλλόγους – μέλη σε τρεις μήνες τουλάχιστον πριν».

Δεδομένου ότι η θητεία των οργάνων της Ομοσπονδίας μας λήγει στις 29 Μαρτίου 2022, το Γ.Σ. πήρε απόφαση σύγκλισης του 9ου Συνεδρίου, για τις 15,16 & 17 Μαρτίου 2022, στην Αθήνα, με θέματα ημερήσιας διάταξης:

  1. Διοικητικός Απολογισμός
  2. Οικονομικός Απολογισμός & προϋπολογισμός
  3. Έκθεση Ελεγκτικής Επιτροπής
  4. Πρόγραμμα δράσης
  5. Εκλογή νέου Γενικού Συμβουλίου, Ελεγκτικής Επιτροπής και αντιπροσώπων για το Συνέδριο της ΑΔΕΔΥ.

 

  1. Έγινε ενημέρωση των οικονομικών της Ομοσπονδίας και των οφειλών των πρωτοβάθμιων Συλλόγων. Παρουσιάστηκε η Έκθεση της Ελεγκτικής Επιτροπής και εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός για το έτος 2022.
  2. Εξέλεξε νέο πρόεδρο του Γενικού Συμβουλίου, τον συνάδελφο Ντόντο Παναγιώτη.

 

Για το Γενικό Συμβούλιο

                     Ο Πρόεδρος                                             Ο αναπληρωτής Γραμματέας

              Παναγιώτης Ντόντος                                                 Κώστας Μουρσελάς

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ