.
ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ PDF Εκτύπωση E-mail
Παρασκευή, 01 Οκτώβριος 2010 12:11

Ο.Σ.Υ.Ν.Α.Ε.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΩΝ     ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΕΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

Δ/νση: Λ.Κηφισίας 125-127 Γραφ.215

Τ.Κ.115 24-ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ

ΤΗΛ: 2106926730  FAX: 2106926709

ΠΡΟΣ:

  1. ΓΡΑΦΕΙΟ ΥΠΟΥΡΓΟΥ
  2. ΓΡΑΦΕΙΟ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ
  3. ΓΡΑΦΕΙΟ ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ


Στις 17-09-2010 αργά το απόγευμα μας παραδόθηκαν σε έντυπη μορφή οι Οργανισμοί Λειτουργίας των δεκατριών Περιφερειών της χώρας και στη συνέχεια  και σε ηλεκτρονική μορφή.

Με την ψήφιση του σχεδίου «Καλλικράτης» η χώρα απέκτησε πλέον νέα διοικητική δομή, γεγονός που έχει άμεση επίπτωση στην καθημερινότητα των πολιτών αλλά και των εργαζόμενων στον Α΄ και Β΄ βαθμό τοπικής αυτοδιοίκησης.

Εμείς και πριν την ψήφιση του σχεδίου  «Καλλικράτης» είχαμε εκφράσει τις επιφυλάξεις μας ,για τη νέα αυτή διοικητική δομή, αλλά αυτές δεν  ελήφθησαν υπόψη. Αντιμετωπίζουμε όμως τη σημερινή πραγματικότητα,  όπου οι ριζικές μεταβολές στην οργάνωση του κράτους και την αυτοδιοίκηση σημαίνουν και μεγάλες αλλαγές στο εργασιακό καθεστώς των εργαζομένων των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, οι οποίοι όπως γνωρίζετε αποτελούν, περίπου το 20% του συνόλου των εργαζομένων στο Δημόσιο Τομέα.

Οι αλλαγές αυτές θα πρέπει να αντιμετωπισθούν και να αποτυπωθούν στους Οργανισμούς Λειτουργίας με τέτοιο τρόπο ώστε να διασφαλίζεται το σημερινό εργασιακό καθεστώς των εργαζομένων, να αξιοποιείται η εμπειρία τους και τα προσόντα τους και να μη διαταράσσεται η προσωπική και οικογενειακή ζωή τους.

Αυτό το οποίο μένει να επιβεβαιωθεί και στην πράξη είναι το βασικό ζητούμενο από τους Οργανισμούς Λειτουργίας  των Περιφερειών:

1. Δεν διασφαλίζονται όλες οι θέσεις εργασίας και όλες οι ειδικότητες ανά κλάδο και κατηγορία των υπαλλήλων που υπηρετούν σήμερα στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, διότι δεν υπάρχουν αποτυπωμένες ούτε οι ειδικότητες ανά διεύθυνση, ούτε ο αριθμός των εργαζομένων, όπως εξάλλου από τον Ν.3852/10.

2. Δεν μπορεί σε πρότυπους Οργανισμούς να περιορίζεται η κινητικότητα των υπαλλήλων και των κλάδων και να αγνοούνται ψηφισμένοι νόμοι, αφού καταστρατηγείται ακόμα και αυτός  ο Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας , διότι αποκλείονται αποκλείονται από κάθε υπηρεσιακή εξέλιξη κατηγορίες και κλάδοι υπαλλήλων (π.χ. Τ.Ε. κατηγορία).

3. Επειδή υπάρχει μεγάλος αριθμός αρμοδιοτήτων που μεταφέρονται  στον Α΄ βαθμό, από τις Ν.Α. και στον Β΄ βαθμό από τις σημερινές Περιφέρειες και τα Υπουργεία και μια μεταρρύθμιση αυτού του είδους απαιτεί σοβαρή πρόβλεψη και οργάνωση, προτείνεται μεταβατικό χρονικό διάστημα, ικανό να αποτυπώσει πλήρως την κατάσταση που θα δημιουργηθεί ως προς την δομή των υπηρεσιών. Συγκεκριμένα προτείνουμε για να είναι ευχερέστερη η προσαρμογή των πρότυπων οργανισμών στις νέες πραγματικές συνθήκες και ανάγκες, η προβλεπόμενη στο άρθρο 241 του ν 3852/10, πλειοψηφία των 2/3 των μελών του Περιφερειακού Συμβουλίου ( για την δυνατότητα τροποποίησης ), να μετατραπεί σε απλή πλειοψηφία, τουλάχιστον για την πρώτη εφαρμογή.

4. Δεν αποτυπώνονται οι αριθμοί και οι θέσεις του μόνιμου και με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου προσωπικού, χωρικής αρμοδιότητας κάθε Περιφέρειας και Περιφερειακής Ενότητας, όπως υπηρετούν μέχρι σήμερα, ανά Γενική Διεύθυνση, Διεύθυνση, Τμήμα , Γραφείο και Αυτοτελές Γραφείο, καθώς και οι έδρες των Δ/νσεων και των Αυτοτελών Τμημάτων και Γραφείων.

5. Πρέπει μέσω των Οργανισμών Λειτουργίας  των Περιφερειών να διασφαλίζεται η αποτελεσματικότητα της Διοίκησης προς όφελος του πολίτη.  Οι Υπηρεσίες των Περιφερειών να είναι ποιοτικές προς τους πολίτες, να συμβάλλουν στην ανάπτυξη της χώρας και να κατοχυρώνουν τα δικαιώματα των πολιτών και των εργαζομένων σε αυτές. Καθώς καταργούνται τμήματα και γραφεία σε πρώην επαρχεία(Γραφεία Γεωργικής Ανάπτυξης Επαρχεία Ορεστιάδος και λοιπών Επαρχιών).

6. Στην ενότητα μεταβατικές διατάξεις των νέων οργανισμών, προτείνουμε ορισμένα μέτρα απαραίτητα για την ομαλή μετάβαση στο νέο καθεστώς. Εάν δεν είναι εφικτό να συμπεριληφθούν στους οργανισμούς και απαιτείται διάταξη νόμου, θεωρούμε απαραίτητες τις ενέργειες σας προς την κατεύθυνση αυτή.

7. Με τους νέους Οργανισμούς να μην υπάρξουν υποχρεωτικές μετακινήσεις εργαζομένων μεταξύ Περιφερειακών Ενοτήτων.

8. Από την ανάγνωση και των 13 Οργανισμών προκύπτει  ότι σε ορισμένες Δ/νσεις υπάρχει αρμοδιότητα σε τμήματα που χωροταξιακά ανήκουν σε διαφορετικές Περιφερειακές Ενότητες από αυτή που ανήκουν οι Δ/νσεις.

Επίσης, ενώ δεν υφίσταται πρόβλεψη υπηρεσιακής ιεραρχίας, τίθεται θέμα πολιτικής ιεραρχίας, επειδή σύμφωνα με το Ν.3852/10 των υπηρεσιών των Π.Ε. προΐσταται ο ίδιος Αντιπεριφερειάρχης.

 

Για να μη δημιουργηθούν αξεπέραστα προβλήματα στη εφαρμογή του θεσμού, αλλά και να μην υπάρξουν διαλυτικές αντιπαραθέσεις και συσπειρώσεις συνδικαλιστικές,  η Ομοσπονδία μας θεωρεί ότι οι παραπάνω άξονες πρέπει να αποτυπώνονται στους Οργανισμούς  Λειτουργίας  των Περιφερειών, διότι θα συμβάλλουν στην ομαλή μετάβαση στο νέο θεσμό.

 

Σας καταθέτουμε τα προτεινόμενα σχέδια που μας παραδόθηκαν με  τις επισημάνσεις  που έχουμε εντοπίσει, με τη δυνατότητα βελτίωσης, όπου απαιτείται στην  πορεία.

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                           Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΗΣ                          ΣΤΑΥΡΟΣ ΑΓΓΟΥΡΗΣ

 

 

 

 
ΕΠΕΙΓΟΝ:ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ 13 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ PDF Εκτύπωση E-mail
Δευτέρα, 20 Σεπτέμβριος 2010 21:42

 

Συνάδελφοι,

Την Παρασκευή το απόγευμα γύρω στις 5:00 κληθήκαμε και μας δόθηκαν τα σχέδια των Πρότυπων Περιφερειακών Οργανισμών μόνο σε έντυπη μορφή, και μάλιστα μόνο ένα αντίτυπο, ενώ μας γνωστοποιήθηκε ότι περιμένουν τις παρατηρήσεις μας μέχρι την Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου!!!.

Στη παράκλησή μας να μας δοθούν και σε ηλεκτρονική μορφή και να τα αποστείλουμε αμέσως σε όλους τους συλλόγους για να έχουμε όσο γίνεται νωρίτερα τις απόψεις τους, μας ειπώθηκε ότι έχουν την εντολή να μας δοθούν μόνο σε έντυπη μορφή.

Διαμαρτυρηθήκαμε στο Γενικό Γραμματέα και στον Διευθυντή του Υφυπουργού κ.Ντόλια και τους είπαμε πως δεν είναι δυνατό, την εποχή της διαβούλευσης και της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, το ίδιο το Υπουργείο Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, να μας υποχρεώνει να βγάζουμε χιλιάδες φωτοτυπίες και μέσα στο Σαββατοκύριακο να στέλνουμε με  courier στους συλλόγους τα σχέδια (αυτό τελικά κάναμε) και να ζητάμε απ΄αυτούς να ενημερώσουν τους συναδέλφους, να  τους μελετήσουν, να  τους συζητήσουν και να μας στείλουν τις απόψεις τους σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Μας είπαν ότι θα δουν το θέμα και σήμερα, Δευτέρα, θα μας έστελναν τους Οργανισμούς με e-mail . Πράγματι σήμερα στις 10:00 το πρωί περίπου μας στάλθηκαν και με e-mail.

Επειδή τα σχέδια των Οργανισμών είναι πολυσέλιδα και η ανάρτησή τους δύσκολη (θα γίνει πάντως προσπάθεια), προσπαθήσαμε να τα στείλουμε με e-mail σε όσους συλλόγους ή συναδέλφους είχαμε ή μπορέσαμε να βρούμε τις ηλεκτρονικές τους διευθύνσεις.

Οποιοσδήποτε συνάδελφος δεν πήρε τον Οργανισμό και τον θέλει, ας μας δώσει το e-mail του και θα του τον στείλουμε.

Ο πρόεδρος με επιστολή του στον Υφυπουργό κ. Ντόλια ζήτησε να μας δοθεί περισσότερος χρόνος -τουλάχιστον μια βδομάδα ακόμη- για να μπορέσουμε να συγκεντρώσουμε τις παρατηρήσεις των συλλόγων και των συναδέλφων και να τις στείλουμε στο Υπουργείο.

Συνάδελφοι,

περιμένουμε να μας στείλετε σύντομα και γραπτά τις παρατηρήσεις σας.

 

 
ΑΔΕΔΥ-Ομιλία στη ΔΕΘ του μέλους της Ε.Ε. Η.Δόλγυρα PDF Εκτύπωση E-mail
Πέμπτη, 16 Σεπτέμβριος 2010 17:18

 

 

 

Ομιλία του μέλους της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΑΔΕΔΥ

 

Ηλία Δόλγυρα

 

 

Θεσσαλονίκη 11-9-2010

 

 

Εργαζόμενες Εργαζόμενοι

Συναδέλφισσες Συνάδελφοι

Θεσσαλονικείς που μας φιλοξενείτε στη πόλη σας

Είμαστε πάλι εδώ

Πολλοί ήλπιζαν ότι θα τελείωναν με μας

Πολλοί πίστευαν ότι η καθημερινή λάσπη στον ανεμιστήρα θα έπιανε, θα κόλλαγε.

Ήλπιζαν, περίμεναν να μας βρουν καθισμένους στους καναπέδες μας. Να παρακολουθούμε τους τηλεαστέρες

να σχολιάζουν τις αδιέξοδες τρικυμίες στο ποτήρι τους.

Έτσι πιστεύουν ότι θα σκεπάσουν τις πομπές των αφεντικών τους

Τους απαντάμε: δεν θα σας κάνουμε τη χάρη, ούτε σ' εσάς ούτε στα αφεντικά σας.

Δεν θα «κάτσουμε φρόνιμα», δεν θα αποδεχτούμε την υποβάθμιση του μισθού μας, της ζωής μας,

της αξιοπρέπειάς μας. Δεν θα δεχτούμε άλλες προσβολές από τους κηφήνες του δημόσιου βίου,

από όλους αυτούς που πληρώνονται αδρά από κρατικές επιχορηγήσεις για να εξευτελίζουν καθημερινά

τους δημοσίους υπαλλήλους των 1000-1300 ευρώ!

 

Καλό είναι το πάρουν όλοι απόφαση

Κυρίως αυτοί που σήμερα είναι στο απυρόβλητο, αυτοί που δημιούργησαν την κρίση.

Αυτοί που ρήμαξαν την χώρα

Αυτοί που ζητάνε και νέα μέτρα

Αυτοί που ζητάνε να τους παραδώσουμε κάθε τι δημόσιο

Με το πρόσχημα του «ελεύθερου ανταγωνισμού» να παραδώσουμε την υγεία, την παιδεία,

την ασφάλεια, τον πολιτισμό, στην κόλαση των πολυεθνικών, πέρα και πάνω από κάθε έννοια κοινωνίας,

ανάγκης, αλληλεγγύης.

Αυτοί που έχουν το θράσος να μιλάνε για «υπερτροφικό» δημόσιο.

Αλήθεια δεν είναι τελικά 1εκ. οι δημόσιοι υπάλληλοι, όπως με στόμφο μας διαβεβαιώνατε;

Και τώρα, τι θα γίνουμε χωρίς βαρβάρους;

Πώς θα καλύψετε το ψέμα, ότι με τις περικοπές των μισθών αυτού του φανταστικού αριθμού υπαλλήλων,

θα μειώνατε το έλλειμμα στον προϋπολογισμό;

Είναι ή δεν είναι σ' όλους γνωστό ότι το ποσοστό των Δημοσίων Δαπανών που αντιστοιχεί σε μισθούς και

συντάξεις των Δ.Υ. 10 χρόνια τώρα δεν ξεπερνάει το 9.3% του ΑΕΠ,

ενώ οι μισθοί και οι συντάξεις της ΕΕ των 15 ανέρχονται στο 10%  του ΑΕΠ;

Καιρό τώρα γινόμαστε μάρτυρες μιας πρωτοφανούς επίθεσης στον κόσμο της εργασίας αλλά και ειδικώς στον εναπομείναντα δημόσιο πλούτο,

Μας μιλούν για «σπάταλο» και «αντιπαραγωγικό δημόσιο» γιατί θέλουν να ξεπουλήσουν τον δημόσιο πλούτο, την ενέργεια,

τις μεταφορές, την Αγροτική Τράπεζα, το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο.

Μιλούν για «λιγότερο κράτος» γιατί θέλουν να υποβαθμίσουν τα δημόσια σχολεία, τα δημόσια νοσοκομεία, τις κοινωνικές υπηρεσίες

των δήμων, τους δημόσιους ελεγκτικούς μηχανισμούς, για να αφήσουν κάθε ασυδοσία στις πολυεθνικές και το μεγάλο κεφάλαιο.

 

Κύριοι της κυβέρνησης -αλλά και αρκετοί άρχοντες της αυτοδιοίκησης σας ρωτάμε.

;Άραγε Δημόσια διοίκηση απόλυτης φτώχειας αλλά και με καταρρακωμένο ηθικό μπορεί να είναι χρήσιμη για τον τόπο;

Με την πολυδιαφημιζόμενη «μεταρρύθμιση στον δημόσιο τομέα» χωρίς προετοιμασία, χωρίς μεταβατική περίοδο,

και το κυριότερο ερήμην των εργαζομένων και με την απειλή των υποχρεωτικών μετατάξεων.

Οδηγείτε τη χώρα σε διοικητικό Χάος. Σας έχουμε προειδοποιήσει.

Δημόσια σας επισημαίνουμε ότι η ευθύνη θα είναι απόλυτα δική σας, όχι αυτών που καθημερινά πυροβολείτε και λασπώνετε.

Για μια ακόμη φορά σας προειδοποιούμε: δεν εξουσιάζετε υπηκόους αλλά διοικείτε κατά το Σύνταγμα και τους νόμους ελεύθερους πολίτες.

Ελεύθερους πολίτες που δεν ανέχονται την καταπάτηση των δικαιωμάτων τους και θα υπερασπιστούν με κάθε τρόπο τη ζωή και την αξιοπρέπειά τους.

 

Οι εργαζόμενοι όπως και κάθε νοήμων άνθρωπος στη χώρα αυτή  αναρωτιόμαστε.

Αλήθεια δεν ήταν γνωστό ότι θα υπάρξει έλλειμμα και αύξηση του δημόσιου χρέους όταν το καλοκαίρι του 2009 ο τότε πρωθυπουργός

και η Κυβέρνησή του μας προέτρεπαν να αγοράσουμε ακριβά Τζιπ, προκειμένου να ενισχύσουμε την γερμανική βιομηχανία,

να βοηθήσουμε την κερδοφορία των αφεντικών της Ευρωζώνης;

Αλήθεια, κύριε σημερινέ Πρωθυπουργέ, δεν γνωρίζετε πώς δημιουργήθηκε το τάχατες έλλειμμα  του ελληνικού προϋπολογισμού;

Δεν γνωρίζετε, ούτε εσείς ούτε οι μαθητευόμενοι μάγοι του Λόντον Σκούλ και του Χάρβαρντ ότι επιδοτήσαμε με την κατάργηση των

τελών μεταβίβασης και των τελών εισαγωγής την γερμανική βιομηχανία και τις εισαγωγές;

Το υπενθυμίσατε όπως οφείλατε σ΄ όλους αυτούς, που μας έχουν βάλει στη γωνία και διαδίδουν ότι για το έλλειμμα της χώρας

φταίει το μεγάλο δημόσιο και το φτηνό ρεύμα;

 

Υπενθυμίσατε όπως οφείλατε ότι τα σύνορα της Ελλάδας είναι ευρωπαϊκά κ. Πρωθυπουργέ;

Κι αν είναι έτσι, γιατί χρειάζεται να ξοδεύει η χώρα μας περισσότερο από 4% του ΑΕΠ για να αγοράζει υποβρύχια που γέρνουν;

Δεν έχει καμιά ευθύνη για συμμετοχή στις υποχρεώσεις η ηγεσία του 4ου, οικονομικού πλέον, Ράιχ;

Οφείλεται, επιβάλλεται, έχετε καθήκον να πείτε και κάνα όχι.

Να βάλετε τις ανάγκες της χώρας πάνω από τις απαιτήσεις των δανειστών και των διεθνών κερδοσκόπων.

 

Πιστεύαμε - εφησυχάσαμε ότι η περίοδος των αντιβασιλέων του Όθωνα ήταν ένας μακρινός εφιάλτης στα βιβλία της ιστορίας.

Δυστυχώς νέοι Άρμανσνμπερκ, Μάουερ και Άμπελ εμφυτεύονται καθημερινά στη βάση και στη κορυφή της εξουσίας

από την Τρόικα και τους υπαλλήλους της. Ίσως είναι η περίοδος που περισσότερο από κάθε άλλη φορά, χρειάζεται να

χρησιμοποιήσετε Έλληνες και όχι φιλέλληνες ή ελληνομαθείς στη διακυβέρνηση της χώρας.

H Ευρώπη είναι το κοινό μας σπίτι. Δεν είμαστε υποτελείς, μπήκαμε με την θέλησή μας προσβλέποντας σε μια καλύτερη ζωή.

Δεν σκοπεύαμε να υποθηκεύσουμε το μέλλον μας και το μέλλον των παιδιών μας, υποτασσόμενοι στην οικονομική δικτατορία του 4ου Ράϊχ.

 

Χωρίς να κάνουμε τους μάγους  σας λέμε ότι σήμερα, με την «ελληνική», αύριο με την «ισπανική», «πορτογαλική» ή κάποια άλλη κρίση,

το διακύβευμα είναι η ίδια η ιδέα της Ενωμένης Ευρώπης και  το κοινό νόμισμά της.

Και δεν χρειάζεται κανείς να είναι μάγος για να καταλάβει ότι η πολιτική σας οδηγεί στα αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που λέει ότι επιδιώκει.

Αποδεικνύεται καθημερινά: Αν συνεχιστεί η ίδια οικονομική διακυβέρνηση στην ευρωζώνη, η Γερμανία θα πλουτίζει και οι χώρες του Νότου

θα βουλιάζουν στη χρεοκοπία και οι λαοί στη φτώχεια και τη δυστυχία.

 

Περικόψατε τους μισθούς, καταργήσατε τις συντάξεις, αυξήσατε τον ΦΠΑ, και τώρα διαπιστώνετε ότι τα έσοδα του κράτους μειώνονται.

Δεν το ξέρατε Ότι θα μειωθεί η κατανάλωση; θα μειωθούν τα έσοδα;

Με τους εργαζόμενους στα όρια της φτώχειας και την ανεργία ανεξέλεγκτη, θα πρέπει να μας πείτε:

τι ανάπτυξη μπορεί να υπάρξει;

Ποιος θα αγοράσει;

Ποιος θα αυξήσει την παραγωγή;

Ποιος θα ανοίξει θέσεις εργασίας;

Το ξέρουν όλοι πια ότι αυτή η πολιτική οδηγεί σε ακόμη μεγαλύτερη ύφεση, σε ακόμη μεγαλύτερη αύξηση του χρέους και του ελλείμματος,

σε ένα σπιράλ που απειλεί να πνίξει τη χώρα.

Δεν ακούσατε τον Στρίγκλιτς να το λέει;

Δεν το διαβάσατε στον Σπίγκελ;

Κύριοι της κυβέρνησης,

Αν περιμένατε με αυτή την πολιτική να πετύχετε έσοδα, είστε αφελείς.

Αν ξέρατε ότι δεν θα έχετε έσοδα, παρόλα αυτά την εφαρμόσατε, τότε είστε επικίνδυνοι!

 

Μας λέτε τακτικά ότι όποιος «διαφωνεί με το μνημόνιο να βρει 110 δις».

Εμείς που διαφωνούμε με το Μνημόνιο, σας απαντάμε:

Να τα πάρετε άμεσα απ΄ αυτούς που καταλήστευσαν με τα Ολυμπιακά έργα 29 δις από τον ιδρώτα του ελληνικού λαού.

Απ' αυτούς που προμήθευσαν τη χώρα με τανκς, με πλοία και αεροπλάνα σε 3πλασιες τιμές.

Απ αυτούς που αχρήστευσαν τον σιδηρόδρομο φτιάχνοντας γραμμές με πλάτος 1 μέτρο αντί για 1,20.

Από τα καρτέλ που έχουν κάνει την Ελλάδα να είναι η πιο ακριβή χώρα στα βασικά αγαθά.

Απ΄ αυτούς που λυμαίνονται χρόνια τώρα τα δημόσια έργα, που βγάζουν εκατομμύρια από τις προμήθειες και τις κρατικές επιδοτήσεις.

Άραγε, πώς είναι τόσο δύσκολο να εισπραχθούν οι φόροι από το μεγάλο κεφάλαιο και τις πολυεθνικές, είναι όμως τόσο απλό

να χαρατσώνονται ξανά και ξανά οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι;

 

Για άλλη μια φορά σας λέμε: Δεν υπάρχει «έξοδος από την κρίση» μακριά από τις ανάγκες της κοινωνικής πλειοψηφίας.

Δεν υπάρχει «σωτηρία της χώρας» έξω από την ευημερία του λαού και των εργαζόμενων.

Δεν θα ακολουθήσουμε το αδιέξοδο της κυβέρνησης, θα παλέψουμε για να χαράξουμε μονοπάτια, δρόμους, λεωφόρους για την

πραγματική ανάπτυξη και πρόοδο του ελληνικού λαού, για μια χώρα όπως την ονειρευτήκαμε και όπως μας αξίζει.

Ο αγώνας μας θα είναι καθημερινός θα είναι συνεχής

Ούτε βήμα πίσω

 
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΠΡΟΤΥΠΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ PDF Εκτύπωση E-mail
Παρασκευή, 06 Αύγουστος 2010 07:53

 

Έγινε χθες, 5 Αυγούστου 2010, συνάντηση με θέμα τους Πρότυπους Οργανισμούς των Περιφερειών, στο Υπουργείο Εσωτερικών.

Την Ομοσπονδία εκπροσώπησε ο πρόεδρος Χρήστος Νταής.

Στη συνάντηση αυτή, η εκπρόσωπος του Υπουργείου κ.Γιαβή, δεσμεύτηκε ότι:

 

·        Τα κείμενα των Οργανισμών θα είναι έτοιμα και θα μας δοθούν για συζήτηση στα τέλη του μήνα.

·        διαβεβαίωσε άλλη μια φορά, ότι με τους Οργανισμούς αυτούς θα διασφαλίζονται τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων στις Περιφέρειες, ενώ θα έχει πλήρη εφαρμογή ο Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας.

·        Σε κάθε Περιφέρεια θα υπάρχουν θεματικές Γενικές Διευθύνσεις.

·        Στις Περιφέρειες που υπάρχουν σήμερα Επαρχεία (π.χ. Κυκλάδες), θα δημιουργηθούν υπηρεσίες στις έδρες των Επαρχείων.

 

 

 
ΝΕΑ-ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ - 22 Ιουλίου 2010 PDF Εκτύπωση E-mail
Πέμπτη, 22 Ιούλιος 2010 21:12

ΝΕΑ-ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

1. Ολόκληρο το νέο Νόμο για το Ασφαλιστικό των Δ.Υ.

μπορείτε να τον βρείτε στη διεύθυνση:

http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=179446

2.Η Στρατιωτική θητεία στο Δημόσιο

Παλαιό άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ (2009) του Γ.Κουτρουμάνου

Υφυπουργού σήμερα, και Προέδρου των εργαζομένων σταΑσφαλιστικά

Ταμεία πέρυσι.

Οι διατάξεις αυτές, ισχύουν και σήμερα Το μόνο που άλλαξε είναι η έκπτωση στο ποσό     κατά 30% το 2011 και κατά 50% αργότερα

 

«Όσοι δικαιούνται σύνταξη από το Δημόσιο, έχουν την δυνατότητα να αναγνωρίσουν                 το χρόνο της στρατιωτικής τους θητείας ανεξάρτητα από την ηλικία τους. Η αναγνώριση          αυτή μπορεί να υπολογιστεί για την θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος ή ακόμη    και για την αύξηση της σύνταξης.

Οι βασικές ερωτήσεις που θα δημιουργηθούν σε όσους είναι ασφαλισμένοι στο δημόσιο, είναι οι εξής:

1. Πώς αναγνωρίζεται ο χρόνος στρατιωτικής θητείας στο Δημόσιο;

Στην αναγνώριση του συγκεκριμένου χρόνου διακρίνουμε δύο κατηγορίες :

  • Αναγνώριση χωρίς καταβολή εισφορών
  • Αναγνώριση με καταβολή εισφορών

Στην πρώτη κατηγορία ανήκουν οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο που έχουν συμπληρώσει 25 συντάξιμα έτη μέχρι 31/12/1997. Για να συμπληρωθούν τα έτη αυτά συνυπολογίζεται και ο χρόνος της στρατιωτικής θητείας. Για όσους έχουν προσληφθεί μέχρι 31/12/1982 για τη συμπλήρωση της 25ετίας συνυπολογίζεται ο χρόνος δημόσιας υπηρεσίας και ο χρόνος στρατιωτικής θητείας. Για τους εργαζόμενους που προσελήφθησαν στο Δημόσιο μετά την 1/1/1983, συνυπολογίζεται ο χρόνος δημόσιας υπηρεσίας, ο χρόνος στρατιωτικής θητείας        και ο χρόνος ασφάλισης σε οποιοδήποτε Ασφαλιστικό Ταμείο πριν το Δημόσιο για  τη συμπλήρωση της 25ετίας.

Στη δεύτερη κατηγορία ανήκουν οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο που συμπλήρωσαν ή θα συμπληρώσουν 25 συντάξιμα έτη μετά την 1/1/1998. Σε αυτή την περίπτωση οι           εργαζόμενοι δεν μπορούν να συνυπολογίσουν τη στρατιωτική τους θητεία στα                συντάξιμα έτη εάν δεν καταβάλουν ασφαλιστικές εισφορές. Η 5ετης υπηρεσία στο             Δημόσιο είναι απαραίτητη προϋπόθεση στην δεδομένη κατηγορία.

2. Πόσο κοστίζει η καταβολή των εισφορών για την αναγνώριση της θητείας;

Οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο που αναγνωρίζουν τη στρατιωτική θητεία με εξαγορά,                    θα πρέπει να καταβάλουν εισφορά ίση με 6,67% επί του βασικού μισθού όπως αυτός διαμορφώνεται την ημερομηνία υποβολής της αίτησης για αναγνώριση, για κάθε μήνα στρατιωτικής θητείας που αναγνωρίζεται.

3. Τι ισχύει για όσους έχουν ασφαλιστεί μετά την 1η Ιανουαρίου 1993 στο δημόσιο;

Για όσους έχουν ασφαλιστεί μετά την 1/1/1993, ισχύουν ακριβώς τα ίδια. Η διαφορά             είναι ότι η εισφορά 6,67% υπολογίζεται επί του συνόλου των αποδοχών και όχι επί                  του βασικού μισθού.

4. Ποια δικαιολογητικά απαιτούνται για την αναγνώριση;

  • Πιστοποιητικό του Στρατολογικού Γραφείου στο οποίο αναφέρεται ο ακριβής            χρόνος στρατιωτικής θητείας.
  • Αίτηση στην οποία να αναφέρεται ο χρόνος που θα αναγνωριστεί ( ολόκληρος η         μέρος αυτού )
  • Πιστοποιητικό υπηρεσιακής κατάστασης στο οποίο επισημαίνεται ο βασικός                μισθός του εργαζόμενου που είναι απαραίτητος για τον υπολογισμό των εισφορών         αν αυτές Και απαιτούνται.

Και μερικά παραδείγματα...

  • Εργαζόμενος προσελήφθη στο Δημόσιο την 1/5/1984. Πριν την πρόσληψη του              εκεί είχε εργαστεί στον Ιδιωτικό Τομέα και έχει συμπληρώσει 3.000 ένσημα                  στο Ι.Κ.Α. Επιπλέον έχει χρόνο στρατιωτικής θητείας 24 μήνες.                                      Ο συγκεκριμένος εργαζόμενος ανήκει στην πρώτη κατηγορία και έτσι μπορεί να αναγνωρίζει το χρόνο στρατιωτικής θητείας χωρίς να πληρώσει εισφορές                   αφού είχε συμπληρώσει περισσότερα από 25 συντάξιμα έτη στις 31/12/1997,                μαζί με το χρόνο στρατιωτικής θητείας.
  • Εργαζόμενος που προσελήφθη στο Δημόσιο την 1/4/1976, έχει πριν την             πρόσληψή του 28 μήνες στρατιωτικής θητείας. Ο βασικός μισθός είναι 1.350 ευρώ       κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης για αναγνώριση του χρόνου           στρατιωτικής του θητείας για κύρια σύνταξη. Ο συγκεκριμένος εργαζόμενος             οφείλει να καταβάλλει για το ποσό των 90 ευρώ (1.350 x 6,67%) για κάθε μήνα             που θα αναγνωρίσει. Έτσι, λοιπόν, για να αναγνωρίσει τον χρόνο στρατιωτική        θητείας του (28 μήνες) θα καταβάλει εισφορές ίσες με το ποσό των 2.520 ευρώ     περίπου.
  • Εργαζόμενος έχει 2 έτη στρατιωτικής θητείας πριν από την πρόσληψή του                     στο Δημόσιο (1/2/1973). Ο συγκεκριμένος εργαζόμενος για τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού του δικαιώματος και την προσαύξηση της σύνταξής του θα      αναγνωρίσει το χρόνο στρατιωτικής θητείας χωρίς να καταβάλει εισφορές.                Αυτό εξηγείται γιατί 31/12/1997 έχει συμπληρώσει 25 συντάξιμα έτη μαζί με                   τα 2 έτη στρατιωτική θητείας δηλαδή ανήκει στην πρώτη κατηγορία.

Παρατηρήσεις

1.       Ο εργαζόμενος έχει την δυνατότητα να αναγνωρίζει το χρόνο αυτό όποτε ο ίδιος   επιθυμεί. Βέβαια είναι προς συμφέρον του η αναγνώριση να γίνεται όσο το δυνατόν        νωρίτερα γιατί ο βασικός μισθός που είναι και η βάση για τον υπολογισμό της καταβολής        των εισφορών (αν αυτές απαιτούνται), αυξάνεται ανάλογα με τα έτη υπηρεσίας.

2.       Όλοι οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο έχουν συμφέρον να αναγνωρίσουν το χρόνο               της στρατιωτική τους θητείας σε όποια από τις δύο κατηγορίες και αν ανήκουν. Υπάρχουν            κάποιες ακραίες περιπτώσεις που η αναγνώριση αυτή δεν συμφέρει όπως π.χ. όταν ο εργαζόμενος έχει 40 έτη δημόσιας υπηρεσίας οπότε δεν τίθεται θέμα προσαύξησης της      σύνταξής του και έτσι δεν υπάρχει λόγος αναγνώρισης του χρόνου της στρατιωτικής        θητείας.

3.       Ο εργαζόμενος σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να πάρει σύνταξη σε μικρότερη           ηλικία με την αναγνώριση του χρόνου στρατιωτικής θητείας  σε σχέση με εκείνη που                 θα έπαιρνε εάν δεν αναγνώριζε τον χρόνο αυτό. Στις περισσότερες περιπτώσεις ο     εργαζόμενος κερδίζει χρόνο ίσο με αυτό που αναγνωρίζει.

4.       Η πληρωμή του ποσού για την αναγνώριση μπορεί να γίνει με δύο τρόπους:            εφάπαξ με έκπτωση 10% ή σε μηνιαίες δόσεις που δεν μπορούν να υπερβούν τους μήνες οι     οποίοι αναγνωρίζονται.»

3.  Ολες οι αλλαγές για τους δημοσίους υπαλλήλους

Αρθρο στην εφημερίδα ΕΘΝΟΣ της 22/7/2010

Σημαντικές αλλαγές στα όρια ηλικίας για τη συνταξιοδότηση αλλά και στον τρόπο υπολογισμού των συντάξεων στον δημόσιο τομέα «φέρνει» ο νέος ασφαλιστικός νόμος. Το «Εθνος» δημοσιεύει σήμερα έναν αναλυτικό οδηγό για τις αλλαγές στον δημόσιο τομέα, για να αποφύγουν οι ασφαλισμένοι κινήσεις πανικού που οδηγούν σε μικρότερη σύνταξη.

Στον οδηγό παρουσιάζονται αναλυτικά τα όρια ηλικίας για την «έξοδο» ανάλογα με το πότε ασφαλίστηκαν για πρώτη φορά οι δημόσιοι υπάλληλοι. Στους πίνακες καταγράφονται οι όροι συνταξιοδότησης για όσους ασφαλίστηκαν πριν από το 1983, για όσους μπήκαν στην αγορά εργασίας από το 1983 έως και το 1992 αλλά και για τους νεότερους ασφαλισμένους.

Ειδική αναφορά γίνεται στους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι έχουν διαφορές σε σχέση με τους υπόλοιπους δημόσιους υπαλλήλους στις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης. Επιπλέον, χωριστά παρουσιάζονται οι ρυθμίσεις για όσους εργάζονται στους δήμους με το καθεστώς των βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων.

Παράλληλα, στον οδηγό δίνονται χρήσιμες συμβουλές για τον τρόπο αναγνώρισης της στρατιωτικής θητείας αλλά και τα πλασματικά έτη ασφάλισης που δικαιούνται οι μητέρες. Στόχος είναι να μπορέσουν οι δημόσιοι υπάλληλοι να συμπληρώσουν γρηγορότερα τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης.

Αναλυτικά καταγράφονται και τα όρια ηλικίας για τη συνταξιοδότηση των στρατιωτικών. Μάλιστα, παρουσιάζονται και οι προϋποθέσεις για τη συμπλήρωση 40 ετών ασφάλισης, όπου υπολογίζονται μέχρι πέντε πλασματικά χρόνια.

Στον οδηγό γίνεται αναφορά και στις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης των άγαμων θυγατέρων. Συγκεκριμένα, δημοσιεύονται τόσο τα ηλικιακά όσο και τα εισοδηματικά κριτήρια που προβλέπει ο νέος ασφαλιστικός νόμος.

Χρήσιμες συμβουλές δίνονται στους ασφαλισμένους, που προλαβαίνουν να θεμελιώσουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέσα στη φετινή χρονιά.

Σημειώνεται πως για τους εργαζόμενους στο δημόσιο η θεμελίωση συνταξιοδοτικού επέρχεται με τη συμπλήρωση των απαιτούμενων ετών που προβλέπονται για κάθε κατηγορία.

Στο. . . μέτωπο των συντάξεων, οι πρώτες αλλαγές θα τεθούν σε ισχύ την 1η Αυγούστου, οπότε και θα επιβληθεί ειδική εισφορά στις συντάξεις άνω των 1. 400 ευρώ. Από το 2015 θα υπάρξει ενιαίος τρόπος για τον υπολογισμό των συντάξεων τόσο στο δημόσιο όσο και στα υπόλοιπα ασφαλιστικά ταμεία.

Με βάση τις νέες ρυθμίσεις, το τελικό ποσό της σύνταξης θα προκύπτει από το άθροισμα της «βασικής» σύνταξης που αντιστοιχεί στη συμμετοχή του κράτους και της «αναλογικής» σύνταξης που είναι σε άμεση συνάρτηση με τα έτη ασφάλισης. Οι συντελεστές της αναλογικής σύνταξης ξεκινούν από το 0,8% για όσους έχουν έως 15 έτη ασφάλισης και φτάνουν το 1,5% για τους δημοσίους υπαλλήλους που συμπληρώνουν 40 χρόνια υπηρεσίας.

Σημειώνεται πως για την έκδοση του οδηγού πολύτιμη ήταν η συμβολή του δικηγόρου Διονύση Ρίζου, ο οποίος ειδικεύεται σε ασφαλιστικά θέματα.

Λεπτομέρειες στη διεύθυνση:  http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=20208&subid=2&pubid=22144949

4.   Eλάχιστοι εθελοντές για τις μετατάξεις

ΕΘΝΟΣ 20/7/2010

Mόνο 700 υπάλληλοι νομαρχιών ζήτησαν να μεταταγούν, ενώ από τις περιφέρειες για δήμους μόνο 500

 

 

 

Δεν ξεπέρασαν τους 700 από τους 2.500 υπάλληλους των Nομαρχιακών Aυτοδιοικήσεων που συμμετείχαν στη διαδικασία των εθελούσιων μετατάξεων στους νέους δήμους που έληξε στις 8 Iουλίου, σύμφωνα με το πρόγραμμα «Kαλλικράτης». Aντίστοιχα από τους 10.000 εργαζόμενους στις περιφέρειες μόνο περίπου το 5% (500 υπάλληλοι) ζήτησε να μεταταγεί εθελοντικά σε δήμους.

H στελέχωση των υπηρεσιών των νέων δήμων, στους οποίους μεταφέρονται αρμοδιότητες από τη Nομαρχιακή Aυτοδιοίκηση και τις περιφέρειες που αφορούν την εξυπηρέτηση των πολιτών, θα πραγματοποιηθούν από τον Σεπτέμβριο με τη διαδικασία των υποχρεωτικών μετατάξεων και θα αφορούν περίπου 11.500 εργαζομένους.

H πολιτική ηγεσία του υπουργείου Eσωτερικών ανέμενε τη μικρή συμμετοχή των υπαλλήλων σε αυτήν τη φάση των εθελοντικών μετατάξεων, αλλά όχι τόσο μικρή.

Συνδικαλιστικοί κύκλοι αναφέρουν ότι η απροθυμία των υπαλλήλων να συμμετέχουν στη διαδικασία των μετατάξεων οφείλεται κυρίως στο θολό εργασιακό τοπίο που διαμορφώνεται μετά την ψήφιση του «Kαλλικράτη» και στην αβεβαιότητα που υπάρχει στους κόλπους των εργαζομένων σχετικά με την τελική τους τοποθέτηση. Oι ομοσπονδίες των εργαζομένων στη Nομαρχιακή Aυτοδιοίκηση και στις περιφέρειες είχαν ζητήσει από τα μέλη τους να μη συμμετάσχουν στην εθελοντική διαδικασία μετατάξεων.

H σύσταση των εκπροσώπων των εργαζομένων απέδωσε, αφού στη Nομαρχιακή Aυτοδιοίκηση Aνατολικής Aττικής ζήτησαν να μεταταγούν μόνο 32 εργαζόμενοι, στη NA Πειραιά 56, στη NA Θεσσαλονίκης 75 και στη NA Aθηνών μόνο 95 υπάλληλοι.

Aν και ο «Kαλλικράτης» προβλέπει ότι οι υπάλληλοι θα μεταταγούν στην έδρα του νομού, αρκετοί εργαζόμενοι ζήτησαν να μετακινηθούν εθελοντικά σε δήμους που έχουν συνενωθεί. «Για να συμβεί κάτι τέτοιο», «θα πρέπει να γίνει νέα νομοθετική ρύθμιση», αναφέρουν συνδικαλιστικοί κύκλοι.

Yποχρεωτικές μετατάξεις

Tον Σεπτέμβριο θα πραγματοποιηθούν οι υποχρεωτικές μετατάξεις των εργαζομένων που απασχολούνται σε υπηρεσίες οι οποίες μεταφέρονται στους νέους δήμους. Σε περίπτωση που δεν έχουν καλυφθεί οι θέσεις των νέων υπηρεσιών με εθελοντικές μετατάξεις, τότε υποχρεωτικά μετατάσσονται στις συγκεκριμένες θέσεις υπάλληλοι της νομαρχίας οι οποίοι υπηρετούσαν σε αντίστοιχες θέσεις την 1-1-2010.

Σε περίπτωση μεταβίβασης μεμονωμένων αρμοδιοτήτων στον δήμο, τότε υποβάλλεται αίτημα από τον δήμο της έδρας του νομού στο υπηρεσιακό συμβούλιο της περιφέρειας τον Iανουάριο του 2011, για τη μετάταξη συγκεκριμένου αριθμού υπαλλήλων, οι οποίοι υπηρετούσαν σε αντίστοιχες θέσεις στη νομαρχία την 1-1-2010.

Για την τελική απόφαση των μετατάξεων θα πρέπει να ληφθούν υπόψη από το υπηρεσιακό συμβούλιο -το οποίο γνωμοδοτεί στον γενικό γραμματέα της περιφέρειας- παράγοντες όπως ο τόπος κατοικίας και η οικογενειακή κατάσταση των υποψήφιων προς μετάταξη. Oι υπάλληλοι μετατάσσονται με απόφαση του περιφερειάρχη εντός δύο μηνών. Tο προσωπικό διατηρεί το ασφαλιστικό καθεστώς που κατείχε στην προηγούμενη υπηρεσία του.

Oσον αφορά το προσωπικό των KEΠ νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων, με την έναρξη ισχύος του νόμου μετατάσσεται με την ίδια σχέση εργασίας στον δήμο όπου λειτουργούσε η υπηρεσία. Aντίστοιχα στις υπηρεσίες των περιφερειών υποχρεωτικά μετατάσσονται στις θέσεις των υπηρεσιών που μεταφέρονται από τη νομαρχιακή αυτοδιοίκηση και την κρατική περιφέρεια υπάλληλοι της κρατικής περιφέρειας, οι οποίοι υπηρετούσαν σε αντίστοιχες θέσεις την 1-1-2010.

Nέοι οργανισμοί σε δήμους και περιφέρειες

Oι επιτροπές στο υπουργείο Eσωτερικών καταρτίζουν σχέδια για τους οργανισμούς των νέων δήμων και των περιφερειών.

Στην περιφέρεια ο οργανισμός θα ψηφίζεται από το περιφερειακό συμβούλιο, ύστερα από γνώμη της πιο αντιπρoσωπευτικής συνδικαλιστικής οργάνωσης των εργαζομένων και η σχετική απόφαση, αφού εγκριθεί από τον υπουργό Eσωτερικών, Aποκέντρωσης και Hλεκτρονικής Διακυβέρνησης, δημοσιεύεται στην Eφημερίδα της Kυβερνήσεως.

Tο περιφερειακό συμβούλιο ψηφίζει τον Oργανισμό με βάση πλήρη μελέτη οργάνωσης των υπηρεσιών, για την κατάρτιση της οποίας λαμβάνονται υπόψη ιδίως οι ασκούμενες αρμοδιότητες, οι διαθέσιμοι πόροι, η έκταση, ο πληθυσμός και οι οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες της περιφέρειας.

Για το πρώτο έτος λειτουργίας των αιρετών περιφερειών ο «Kαλλικράτης» προβλέπει την έκδοση προεδρικού διατάγματος έπειτα από πρόταση των υπουργών Eσωτερικών και Oικονομικών, που θα περιλαμβάνει έναν πρότυπο οργανισμό για τις υπηρεσίες των περιφερειών, ο οποίος θα ισχύσει για τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του θεσμού.

Aπαιτείται νομοθετική ρύθμιση

O πρόεδρος Oμοσπονδίας Yπαλλήλων στις Nομαρχιακές Aυτοδιοικήσεις, κ. Xρήστος Nταής υποστηρίζει ότι το θολό εργασιακό τοπίο που δημιουργεί ο «Kαλλικράτης» γέννησε καχυποψία στους εργαζομένους, οι οποίοι δεν συμμετείχαν στην πρώτη φάση των εθελοντικών μετατάξεων. H πλειονότητα όσων συμμετείχαν στις εθελοντικές μετατάξεις δεν ζήτησαν να τοποθετηθούν στην έδρα του νομού, όπως προβλέπει ο νόμος, αλλά σε άλλους συνενούμενους δήμους. Tέτοιες τοποθετήσεις απαιτούν νέα νομοθετική ρύθμιση. Πρέπει άμεσα να ολοκληρωθούν τα σχέδια των οργανισμών, προκειμένου να γνωρίζουν σε ποιες θέσεις θα τοποθετηθούν οι μεταταγέντες από τον Σεπτέμβριο, σχέδιο για το οποίο συμμετέχουμε στις επιτροπές του υπουργείου Eσωτερικών.

Aρμοδιότητες που μεταφέρονται στους δήμους

Πολεοδομικές αρμοδιότητες: Eκδοση οικοδομικών αδειών, έλεγχος μελετών κ.λπ.

Aρμοδιότητες κοινωνικής πρόνοιας: έκδοση πιστοποιητικών οικονομικής αδυναμίας, χορήγηση κάρτας αναπηρίας, καταβολή επιδομάτων, χορήγηση άδειας, ίδρυσης και λειτουργίας ιδρυμάτων παιδικής πρόνοιας σε ιδιώτες, καθώς και σε συλλόγους και σωματεία, χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας ιδιωτικών παιδικών ή βρεφονηπιακών σταθμών.

Aρμοδιότητες υγείας και δημόσιας υγιεινής: οργάνωση διενέργειας εμβολιασμών, υλοποίηση προγραμμάτων δημόσιας υγιεινής, αδειοδοτήσεις επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος.

Aρμοδιότητες παιδείας: ανέγερση σχολείων, κατανομή πιστώσεων στις σχολικές επιτροπές, μεταφορά μαθητών, αρμοδιότητες στον τομέα της διά βίου μάθησης, δυνατότητα ίδρυσης της λειτουργίας και εποπτείας κέντρου διά βίου μάθησης, όπως σχολές γονέων και κέντρα κατάρτισης ανηλίκων.

Aρμοδιότητες στον τομέα του εμπορίου: έκδοση αποφάσεων για την ίδρυση, τη διάλυση και τον καθορισμό του τρόπου λειτουργίας των λαϊκών αγορών, έκδοση σειράς επαγγελματικών αδειών, όπως ηλεκτρολόγων, κομμωτών κ.λπ.

Aρμοδιότητες στον τομέα της τοπικής ανάπτυξης: μελέτη και την εκτέλεση έργων τεχνικής υποδομής τοπικής σημασίας, που αφορούν τη γεωργία, την κτηνοτροφία, την πτηνοτροφία και την αλιεία.

Tοπικού επιπέδου αρμοδιότητες: τοπικές συγκοινωνιακές γραμμές.

 

 

 
« ΈναρξηΠροηγούμενο919293949596979899100ΕπόμενοΤέλος »

Σελίδα 99 από 102

fotografies2 arxeio2

syndesmoi2 epikoinonia2

bottom

designed by FREEextra.com - contact to webmaster - Διαχείριση